Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

I Onsdag var jag äntligen på mitt bedömningsmöte! Och hur gick de? Ja, jag vet egentligen inte haha! En sköterska (en manlig, MYCKET trevlig!) vägde mej och mätt runt mage och höfter. Sedan kom läkaren, supertrevlig! Läste min remiss från VC läkaren, fråga om jag ville vara med i nån undersökning (men kunde inte, då jag har horminspiral) och sedan fick jag ett häfte om operationen. Skulle bli kallad till "viktmöten" (1-3 st, han visste inte riktigt då dom håller på att göra om) med dietist, psykolog och läkare. Blir jag godkänd av dom och jag fortfarande vill, så får jag operationen. Men, jag har alltså egentligen inte blivit godkänd än? Nån mer som har varit med om de?

• MissHellen

I dag fick jag äntligen hem brevet som jag väntat på!
    I mitt landsting blir man godkänd av läkaren och sedan måste man gå på "viktträffar", där man måste bli godkänd igen av dietist och psykolog. Så den 25 Augusti ska jag dit! Jag längtar som en tok! Men de känns långt dit..

ww.missh.blogg.se

• MissHellen
    Bellevue skrev 2010-06-23 21:11:27 följande:
    Vad kul!!
    Vilket landsting är det?
    Västernorrland Känns som att dom har längsta proceduren som finns, innan några beslut ska tas och nånting händer..

Men jag är iaf en bit på väg (försöker se lite positivt på de hela   )!
  • MissHellen
    Bellevue skrev 2010-06-24 01:25:29 följande:
    Haha, tvivlar på att ni slår oss här i Dalarna...

Den här tråden är jättebra när man behöver hålla modet uppe och orka vänta. Fast den får en ju att längta mer också :D
    Hur går de till hos er då?

Jag håller med, men man längtar extra mycket när man läser hur bra de går för alla!
  • MissHellen
    Fragile Angel skrev 2010-07-10 02:37:17 följande:
    Ser ni någon skillnad?

1.jpg 2.jpg
    Wow, vilken skillnad!   Hur länge har du varit opererad?
  • MissHellen

Så fort jag kikar in här, vilket är X antal gånger per dag, vill jag bara bli opererad nuuu!
    Alla är så himla duktiga och får så fina resultat, jag är avis!

Och jag har inte äns fått ett ja än.. Jag har blivit godkänd av läkaren, men ska gå på viktmöten (som är oblikatoriska här) och bli godkänd av dietist och psykolog, vilket inte är förrän i slutet på Augusti. Dessutom är de oklart hur många möten, där efter lär de ta några månader, så jag ska vara glad om de blir operation innom ett år (om jag nu blir godkänd..). Känns som en evighet!

Men om jag nu blir opad, VET jag att jag kommer måsta operera bort hud från armarna, då mina är gigantiska! Även mage, som redan nu är hängig, efter en graviditet och 40 kilos viktuppgång..

Å, jag vill ha ett ja nu!

• MissHellen
    nericia77 skrev 2010-08-01 11:40:47 följande:
    det dumma är att vi har bara en vdc här i våran byggd så då måste jag ju till en annan stad men det får man väl göra va?

är ni oroliga för det som kan ev gå fel, jag tänker på efter op, man kan ju få biverkningar eller går de flesta op bra?
    Jag är skriven på min hemorts VC, där jag är uppvuxen, men inte bott i på fleera år. Så de funkar kanon med ett annat VC!
  • MissHellen
    Full av förhoppning skrev 2010-08-05 00:26:56 följande:
    Idag -30 kg

WOW!  Enorm skillnad! Grattis!
  • MissHellen

Nu är de bara 16 dagar kvar tills jag ska på Viktmöte (där jag och en massa andra, ska bli godkända av dietist, psykolog och läkare, igen..), där ska vi få information och svar på våra frågor. Men de står helt still i mitt huvud, har jag nån fråga? (Mer än när operationen blir av? )

Vad ska jag fråga, nått jag ska tänka på?

• MissHellen
    makeupgirl skrev 2010-08-08 23:11:54 följande:
    Hej, var ska du på viktmöte? Jag ska till ersta, jag undrar också om jag ska tänka på något speciellt.
    Jag ska på Sundsvallsjukhus, i Västernorrland Hur många möten måste man gå på där?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)