Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Nettan1982 skrev 2010-11-09 12:20:56 följande:
    Tack för fina komplimanger! Man blir peppad av att höra sånt för man blir lite trött på sig själv ibland... är så van att se på sig själv med kritiska ögon...

Jag har lagt till er som ville se! :)

Hur går det Fragile Angel? Har tänkt på dig.
    Jag vill oxå gärna se
  • MissHellen

Nettan1982: Wow, vilken skillnad! Du är superfin

Spetan: Visst ska du oxå opas i Sundsvall? Gick de fortare för dej, än du trott?

• MissHellen
    Spetan skrev 2010-11-09 19:34:10 följande:
    Ja, jag opas den 23 november i Sundsvall.
    Nja nu på slutet gick det fort men det var för att jag åberopade vårdgarantin. I övrigt har det gått ganska trögt tycker jag.
    Ska du oxå opas? När?
    Härligt med operationsdatum! Hur lång tid har de tagit för dej då?

Jag ska oxå opas i Sundsvall Men har inte fått nått datum än.. Hoppas på att jag ska få en tid snart, för att träffa läkaren igen (var på viktträff i slutet på Augusti)!
    Är de då man fåt optiden? Eller hur var de för dej?
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-11-09 20:19:15 följande:
    Det har tagit ungefär 2 år.
    Det som hände på sista läkarbesöket var att jag fick godkännande för op, då ställdes jag i kö och det var en ny väntetid.
    Ring och ligg på för annars är det lätt att det tar en väldans tid.

Lycka till Glad
    Okej! Hur lång tid tog de efter att du träffat läkaren, tills operationen?

Jag är för feg för att ringa Hatar sånt.. Tack tack!! Jag längtar så otroligt mycket!
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-11-09 20:46:35 följande:
    Pga att jag åberopade vårdgarantin så tog det bara 1,5 månad. Hade jag inte gjort det så hade det tagit drygt 4 månader.
    Aha, Då är de ungefär som jag trott då.. Har jag tur, så blir de väl operation för mej i februari, Mars nångång. Känns som en evighet dit
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-11-09 21:39:41 följande:
    Tänk som reklamen, "Plötsligt händer det" Cool

Skämt och sido. Du kommer att tycka det är en evighet men när du väl fått tiden så känns det som om det gått ganska fort än då.
    Haha, jag får nog börja tänka så! Dock hoppas jag att de händer nu!

Jag tänker som så, de är nån mening med allt!
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-11-09 21:50:19 följande:
    Jo så är det säkert.
    Hoppas du får din tid snart och att kön inte är allt för lång till op´n sen Solig
    Tack tack! Och lycka till med operationen! Håll oss uppdaterade
  • MissHellen
    HelenN skrev 2010-11-11 13:20:23 följande:
    Hej på er alla!

Jag har smygtittat här ett tag, ända sen tidigt i våras då jag bestämde mej för att göra GBP.

5/6 mottog Kalmar sjukhus min remiss.
    23/11 ska jag på bedömningsmöte.

Började kolla igenom tråden men istället för att leta igenom alla 802 sidorna, frågar jag med risk för att upprepa... Skrattande

När man flyter innan op, kan man variera då? Alltså äta Nutriletts smoothie, modifast mm mm,

Fler som ska till Kalmar???

Är själv från södra Skåne och har längtat väldigt länge efter att få bli normalviktig!!
    Jag är inte opererad än, men på infomötet jag var på, med dietisten, sa dom att man får blanda om man vill. MEN, inte på samma dag. Utan tex en dag med modifast och andra med nutrilett, då dom inte har samma kalloriantal per påsar.
  • MissHellen
    FruEdberg skrev 2010-11-15 18:49:24 följande:
    Idag blev jag godkänd för operation.
    9:e december i Kristianstad. =)
    Grattis! Lycka till
  • MissHellen
    littlemisstrouble skrev 2010-11-24 05:07:11 följande:
    en fråga, är det olika från sjukhus till sjukhus om man får hjälp med sladdrig hud efter viktnedgång?
    Vädligt olika! Här där jag ska opereras, görs INGET åt huden.. Dom hade så först, men förra sommaren (om jag inte minns fel?) tog dom bort de. Men när jag var på infoträffen, hoppades läkaren på att de hade kommit tillbaka, när de var aktuellt för oss. Så jag hoppas iaf!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)