Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MIJV: Hur går de för dej då? Har du hört nått mer?
    Jag trodde att jag skulle fått träffa läkaren i slutet på den här månaden, men än har ingen kallelse dykt upp med posten.. Jag hatar väntan!

• MissHellen

Å, idag kom de en kallelse med posten Så de 29/12 ska jag och träffa läkaren, wiho!

Ni som är opererade i Sundsvall -Hur går de till nu då, när jag träffar läkaren? Bestämer vi datum då eller vad sker på mötet?

• MissHellen
    Philippa skrev 2010-12-08 16:02:55 följande:
    Härligt, grattis!

Tror jag svarat på din fråga förut.....kommer inte ihåg..

Men får ingen optid av läkaren, den kommer per brev ca 4-6 veckor innan op....
    Okej, men vad görs hos läkaren den här gången då? Hur lång tid tog de för dej, från att du träffat läkaren sista gången, tills operation då?
  • MissHellen
    Philippa skrev 2010-12-08 16:11:50 följande:
    De väger dig, tar ett måttband och mäter magen och tar blodtrycket, du får skriva i ett papper om din hälsa samt att läkaren frågar om du har bestämt dig och om du är redo...

Jag var på besöket 8 sept och fick optid den 23 nov.....
    Tack för mycket snabba svar!

Alltså är de ungefär som första mötet med läkaren? Oj, de gick ju fort! Hoppas att de går lika fort för mej, jag längtar snart ihjäl mej
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-12-08 18:31:12 följande:
    Efter det besöket så skickar läkaren en remiss (det blir alltså en helt ny remissgång igen) till op. Förhoppningsvis så får du då en tid innom 3 månader.

Jag var hos läkaren den 6:e oktober och opades 23 november. Jag fick en återbudstid annars hade det tagit mer än 3 månader för mig.

Lycka till Glad
    Okej, tack för svaret!

Ringde du och sa till att du ville ha en återbudstid eller hur gjorde du de? Hur mår du nu? Hur funkar allt?
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-12-08 19:56:34 följande:
    Jag sa att jag kunde ta tider med kort varsel när jag träffade läkaren. Jag har sedan bråkat med dom en hel del ang vårdgarantin. Jag skulle ientligen inte få en tid innom den och krävde att bli skickad vidare. Efter mycket påtryckningar och samtal med alla möjliga människor så ringde dom och sa att dom fått ett återbud och undrade om jag ville ta den tiden.

Nu mår jag bara bra. Har vait opad i 2 veckor och man börjar sakta men säkert komma in i allt. Jag får äta efter klockan för att få i mig allt jag ska. Testar mig fram vad som funkar och inte.
    Då ska jag nog oxå säga till om de, när jag träffar läkaren nu Man kan ju iaf testa! Annars var de 3månader som gällde? Dom har ju dock redan misslyckts med de..

Skönt att allt börjar falla på plats!
    Vi prata om de idag, jag och min sambo. Vi hade tänkt att han ska vara pappaledig när jag har opererat mej, så vi börja fundera på hur länge han skulle vara hemma. Vi hade nog planerat att han ska vara de i 2 veckor, sedan får vi se
  • MissHellen
    MIJV skrev 2010-12-09 16:07:41 följande:
    Oj stort Grattis vad härligt att det rör på sig!
    Tack tack! Underbart att de händer nånting Nu är de ju säkert (minst) 3månade till operation dock.. Men jag är så glad att de rullar på och att de iaf börjar närma sej!

Har du hört nånting?
  • MissHellen
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-22 15:40:52 följande:
    Nu kommer jag ALDRIG mer att visa mig på FL , för nu får ni se den (halv)nakna förvandlingen. Jag då jag led av EXTREM FETMA för 9 månader sedan, och då jag nu är NORMALVIKTIG med diverse häng överallt, men buken och bysten ska fixas till sommaren, låren kommer om ngt år eller så.

Kolla in de SEXIGA trosorna, var det enda jag kom i för 9 månader sedan. Trosorna från gårdagen är för att hålla in och upp, hänget.

* Inte jag som gjort collaget, utan en vän, därav "Fina Starka Anne" ( skulle inte skriva det själv ) *
    Jag kan bara hålla med, WOW!
  • MissHellen

I morron ska jag på sista möte med kirurgen, spännande! Som jag fattat de, så kollar dom vikten och blodtrycket (igen), frågar om jag fortfarande vill opas och sedan är de klart. Sedan får jag op-tiden hemskickad, funkar tydligen så här. Men jag är så nervös inför i morron! Dessutom hade jag tydligen en annan läkare, än sist..

• MissHellen
    Spetan skrev 2010-12-28 20:56:26 följande:
    Lycka till :)

Ett tips är att ringa kirurgen efter typ en vecka för att kolla att läkaren verkligen satt upp dig i op kön. Jag träffade Dr. Alfred på mitt sista möte och han hade glömt!!! att sätta upp mig på op listan....
    Tack tack!

Ojdå, hur kunde han glömma de? Jag ska ha Dr. Sjöström, tror inte jag träffat han Eller han kanske var med på infoträffen? Hmm, jag vet inte

Jag tänkte säga till att jag vill ställa upp mej på "återbudslista", kan jag göra de redan i morron? Eller ska jag ringa in om de?
  • MissHellen
    Spetan skrev 2010-12-28 21:09:20 följande:

Jag skulle nog ha gjort bägge delarna :)
    Säg till läkaren i morgn så ska han skriva in det i journalen sen skadar det aldrig att ringa och kolla och påminna dom ;)

Då ska jag göra de Ska bli så skönt att få de gjort och komma ett steg närmare, fast de känns lååångt bort..
  • MissHellen

Wow, vilka pinglor ni är allihopa! De lyser om er!

Idag var jag på sista mötet med läkaren, så skönt att ha de gjort! Nu är de högst tre månader tills jag blir opererad  Wiho!!! Jag lääääängtar!

• MissHellen

23, bor i sundsvall med mina två prinsar - Sambo och en 2½årig skitunge som föddes med trots  Har varit mammaledig fram tills nu, funderar på vad jag vill med (arbets)livet - lutar åt plugga, men vet inte vad..

Som jag längtar efter operationen - de ända jag tänker på just nu!!!

• MissHellen

Jag vill oxå vara med i gruppen! Söker man på gruppen eller hur går de till?

• MissHellen
    Lattjo skrev 2011-01-25 08:44:59 följande:
    Idag ska jag till barnmorskan för att sätta in en spiral. Jag blev skitnervös då jag hört folk säga att det gör svinont... Hon gjorde mig ju inte lugnare då hon sa att jag skulle komma tidigt ifall jag behövde ligga ner och vila en halvtimma eller en timma... Jag vart inte jättelugn av det faktiskt. Någon som har satt in en spiral som kan säga om det faktiskt gör så ont? Lika bra att vara förberedd :) Kanske kan man ta värktabletter i förebyggande syfte?
    Jag var supernärvös när jag skulle sätta in min! Men jag tyckte inte de var så farligt - visst de känns lite gran. Dock hade jag ont efteråt, ett litet tag. Men de klarar du galant!
  • MissHellen
    MIJV skrev 2011-02-01 20:16:45 följande:
    wohoo, ringde in till kirurgen och andra läkarbesöket blir på tisdag den 8:e!! Hörligt att det är i rörelse... om de håller vårdgarantin så är jag opererad senast den 8 maj!!

Åh, så härligt! Va fort de gått för dej!!!

Var dom trevliga? Har hört att dom inte var de, så jag är avskräckt för att ringra haha! Jag hatar ringa om sånt här..

• MissHellen
    MIJV skrev 2011-02-01 22:19:05 följande:
    Nja inte supergullig trevlig... jag sa att jag ville veta vart jag står... sköterskan avbröt mig och sa 8 feb... chockad sa jag va?" och hon svarade 8 februari... jag lyckas klämma fram en fråga om tid.. och papper... ganska kort i ton, men jag blev så paff att få ett sådant snabbt svar... hade förberett mig för att... ja... gnabbas lite hihi

ja det har verkligen gått fort, eller lagomt fort... Får se nu på tisdag vad som händer... sen är det ju 90 dagar till men samtidigt känner jag att det är vad jag behöver, hinna förbereda mig psykiskt inför det som komma skall..

Hade du varit på andra kirurgbesöket?

/kram
    Okej, skönt att få svar

De har ju gått jättefort för dej, om man jämför med mej! Japp, jag har varit på andra kirurgträffen. Så jag väntar på operationstid nu, vilket borde komma i slutet på månaden - om dom nu håller vårdgarantin och då borde operationen bli i slutet på nästa månad. Sa dom nått om vårdgarantin när du ringde? Om dom kunde hålla den?
  • MissHellen
    MIJV skrev 2011-02-01 23:04:29 följande:
    Nej hann inte fråga, var ett snabbt samtal... Jag tror att de gör sitt bästa med att hålla garantin, läste om det i dagens tidning med att de kämpar för det.. Spännande att det snart är dags för dig... förstår att det är trögt att vänta länge.. 

På andra träffen, vad fick du göra? var det någon undersökning prover osv?

Okej Ja, om dom håller vårdgarantin - är de ju inte allt för lång tid kvar för mej Två månader bra precis, isåfall! Låter konstigt, när man längtat och väntat så länge!

På andra träffen mötte jag först en sköterska - som var underbar! Hon var supertrevlig, gullig och skämtade gott Hon mätte magen, kolla vikten och tog blodtrycket. Sedan fick jag vänta en liten stund på läkaren.

När han kom in - fråga han rakt ut: vill du operera dej? Självklart blev mitt svar ja! Då skrev han med stora bokstäver på papperet: JA! och ringa in Sedan fick jag lite snabb info, som vi redan fått: hur stor magsäken kommer bli, att vi ska flyta och lite statestik om hur många som måste opereras om och så.
    Sedan fick jag ett papper av sjuksyster. Jag ska ta blodprov på min VC och skicka in, när jag fått operationstiden. Och ett annat papper, om hur jag mår nu och så, som man skulle ta med sej på inskrivningen. Sedan var de klart, allt kanske tog 20minuter, max!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)