Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Å, i morron ska jag äntligen på första viktträffen! Som jag längtar Men jag är så nervös..
     Nu får vi se hur de går där, om jag blir godkänd av dietist, psykolog och läkare. Vilken väntan.. Jag hoppas och längtar så efter en operation!!!

Och inte längtar man mindre när man är här inne och läser, hur bra de går för alla och alla som så nöjda! Hmm..

• MissHellen

Johanna: Tack! Ja, just nu vill jag bara få de gjort. Hatar ovissheten!

VPE: Ja, dom har så här. Först träffar man kirurgen och blir godkänd för mötena, sedan måste man bli godkänd av dietist/psykolog/läkare på möterna. Tycker att de är bra system, synd bara att allt ska ta sån tid..

• MissHellen

Nu är de bara nån timme kvar tills jag ska på viktmöte, ska bli skönt när de är gjort! Just nu är jag bara så nervös..

• MissHellen

MIJV: Jag ska oxå operera mej på Sundsvallsjukhus, för visst är de där du ska opereras?

2 eller 4 veckor beror på vilket BMI du har, hade man över 45 eller 50 (minns inte riktigt tyvärr..) skulle man flyta i 4 veckor. Och de är inte för att man ska gå ner i vikt, utan för att levern ska minskas

Vad tyckte du om mötet då?

• MissHellen
    MissHellen skrev 2010-10-06 23:20:38 följande:
    MIJV: Jag ska oxå operera mej på Sundsvallsjukhus, för visst är de där du ska opereras?

2 eller 4 veckor beror på vilket BMI du har, hade man över 45 eller 50 (minns inte riktigt tyvärr..) skulle man flyta i 4 veckor. Och de är inte för att man ska gå ner i vikt, utan för att levern ska minskas

Vad tyckte du om mötet då?
    Läste nu att du inte hade varit på mötet än, sorry! 
  • MissHellen
    MIJV skrev 2010-10-07 23:56:58 följande:
    Hej

Kul att en till finns här, japp det blir s-valls sjukhus... Nä har inte varit på det mötet ännu, ska inom 3 månader enligt läkaren. Han sa att förut hade det varit flera möten men nu ett under längre tid. Vad tyckte du själv om mötet? När ska du op?

/malin
    Jättekul att de finns nån i närheten, som ska opereras på samma sjukhus! Kul att höra vad andra oxå tycker!

Ja, dom har tydligen nyss gjort om (för 3år sedan, när min mamma gjorde en GBP, var hon på massa möten!), nu är de ett möte på 3 timmar. Man delas upp i 4 grupper, sedan får man träffa dietist, kirurg, psykolog och sjukgymnast. I typ 20 minuter på varje. Sedan var de typ inge mer..
    Allt dom sa på mötet, visste jag redan om och de kändes rätt menigslöst egentligen.

Jag väntar på nästa möte med kirurgen, vilket borde bli i slutet på November och sedan är de ju 3 månader till på de. Så februari - mars nästa år, om jag har tur.. Allt tar ju så lång tid!
  • MissHellen
    Full av förhoppning skrev 2010-10-14 07:54:34 följande:
    Igår var det ett halvår sedan min operation och med flytet sen den 31/3 har jag gått ner 36,8 kg och förlorat 209,5cm fett på ställena jag mätt

Livet leker och jag mår jättebra. Har 10 kg kvar jag vill gå ner och jag har nu ett BMI på 27,1
    I vinter ska jag slänga mig i pulkabacken med barnen och inte bara stå bredvid för att jag är stor och klumpig och inte har några passande termobyxor.

Kram på er!!!
    WOW! Vilken pingla
  • MissHellen
    MIJV skrev 2010-10-15 15:23:55 följande:
    Ville bara berätta att jag fått tid till överviktsteamet för en informationsträff i grupp... Inom mindre än 4 veckor ska jag dit... =)
    Härligt!
  • MissHellen
    linnea77 skrev 2010-10-16 22:04:03 följande:
    Jag ringde och hörde så att min hade kommit fram iaf Så de tycker jag du ska göra!
  • MissHellen
    linnea77 skrev 2010-10-16 22:23:04 följande:
    Ok, så det är bara jag ringer Torsby och hör alltså?....
    Då ska jag göra det.. på måndag....eller kan man ringa om sånt under helgen? Hur funkar ett sjukhus... hahaha... har aldrig ens funderat på det förut.
    Men tack för tipset!  Man längtar ju en HEL DEL!!!!
    Jag har ingen aning om hur andra skjuhus har Men jag ringde iaf en vardag, till kirurgmotagningen, som mottagit min remiss 

Ja, man gör ju de.. Och väntan blir inge bättre heller! I November blir de ett år sedan jag var på vårdcentralen och träffa läkaren där och än har jag inget datum för operation..
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)