blyg viol skrev 2010-05-15 11:05:37 följande:
Tittar in en kortis. Oj vilken vecka min kära Mor gick bort i Söndags änglarna hämtade henne några dagar efter min fars 80-årsdag. Det var rätt hastig bortgång och kom oväntat kan man säga. Min Pappa som är sjuklig behöver vård 24/7, vilket min Mamma skött tidigare och samtidigt knasar förhållandet till sig. Så total ketchup kan man säga har inte skött mig som man skall antagligen druckit förlite så nu har jag urinvägsinflamation mitt i allt. Ursäkta, men satan vad det gör ont både i kropp och själ nu. Fortfarande glad för operationen och även om jag är helt slut och förbi pga allt så är jag så glad att jag nu trots att jag är i sen läkningsfas gjorde operationen i mars. Ta hand om Era nära och kära och njut av livet. KRAM
Jag beklagar!!! Kram!

MammaTillHarry skrev 2010-05-15 11:26:14 följande:
Okej,blev hon beviljad då? hur gick hon tillväga??
Ja, det blev hon! Men den som bedömde henne sa att hon hade fettdepåer som hon bara skulle kunna få bort genom att gå ner alldeles för mycket så egentligen skulle hon behöva en fettsugning också. Det beviljades dock inte genom landstinget. Men fettdepåerna kommer i alla fall flyttas ner och det kommer se bättre ut än vad det gör nu.
Hon gick till den läkaren som skrev remiss på GBP och hon skrev en remiss om bukplastik och skickade direkt till Ystad. Hon kom på bedömning efter en månad ungefär och nu är det 3 mån väntetid till OP.
De hade även remiss på brösten, men det fick hon inte beviljat. Hon hade för små bröst för att det skulle vara tillräckligt besvärligt.