Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-07-28 08:46:10 följande:
    God morgon och tack det samma!

Är det någon som är lika dum som jag (mot sig själv alltså) och flyttar viktmålen nedåt i takt med att man närmar sig dem?
    Det enda målet jag håller fast stenhårt vid är att vid 105kg så ska jag ta upp ridningen. Vet att den vikten låter mkt för en del, men det är inga problem för min häst eftersom jag har balansen sedan innan - och dessutom är det en stor ardenner Men sen allt annat. Ett exempel är att när jag har gått ner 20 kg så ska jag klippa mig och köpa glasögon. Nu är det ett kg kvar till det och jag håller på att flytta den gränsen 8 kg bort. Jag har sååå svårt för att unna mig belöningar!! Antar att en aspekt är att kilona har rasat så fort att jag inte riktigt har hängt med mentalt.

En annan fundering är det här med att dricka vatten. Jag har hittat en teknik så jag kan klunka i mig drygt en dl när jag är törstig. Det känns för ett par sekunder att det är proppfullt i magen men det gör aldrig ont. Enligt dietisten kan man inte tänja ut magsäcken med vätska eftersom det bara rinner undan, men jag är ändå lite nojjig över det. Någon som också kan dricka så mkt på en gång och som har upplevt problem?
    Åhh vad härligt att börja rida, det vill jag också göra. Men man är ju ingen sylfid ännu så det gäller ju att hitta en snäll viktbärande häst som man kan testa på innan man bestämmer sig för att göra nåt mer organiserat. Har inte ridit på 20 år, men har varit ett av mina mål att jag ska kunna göra igen, utan att ta död på kusen Sen vill jag gå å åka massa karuseller, men min torra omgivning blir tydligen yra allihopa

Vad det gäller drickat kan jag nog få i mig ett halvt glas ganska snabbt nu. Det kan spänna lite om man dricker för fort. Det har varit lite besvärligt nu när det varit så varmt och man bara vill svepa ett glas iskallt vatten.
  • Queenie70

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRR.......JAG ÄR SÅ JÄÄÄÄÄVLA FUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!!!

Kinderna hänger, och pelikanhakan är GIGANTISK OCH RYNKIG!!!

Vill fan bli fet igen......Bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

Usch vilket dålig dag

ALLT är inte guld och gröna skogar när man går ner i vikt, har fan aldrig varit så ful som jag e nu...Förut var man i alla fall slät och välstoppad!!

• Queenie70
    frökenKAJO skrev 2010-07-28 23:08:54 följande:
    Du ser väldigt fin ut på dina foton i alla fall!
    Och vet du, om man stirrar sig för länge i ansiktet så hittar man alltid en massa fult, oavsett vad som egentligen finns där. Så skit i spegeln och gå på känsla.
    Ska täcka över alla speglar härhemma, och backspegeln i bilen också för den delen....
  • Queenie70
    frökenKAJO skrev 2010-07-29 09:38:43 följande:
    Ha , ha. Det ligger något i det.

Jag tror att man ska försöka ha tålamod med sitt utseende under viktnedgången och invänta slutresultatet. Är man inte nöjd då får man väl hitta en lösning.

a) slå sönder all världens speglar
    b) lägga sig under kniven/fylla ut med silikon och restylan på väl valda ställen
    c) köra lite terapi
    Tyvärr försvinner ju inte fulheten genom att slå sönder speglar eller gå i terapi

Lägga mig under kniven skulle jag definitivt göra om jag hade råd...Jisses vad jag skulle skära, lyfta, sträcka....

Jävligt märkligt detta.  Hade mycket bättre självkänsla förut än vad jag har nu...Nu känns det som jag vill smyga utmed väggarna i polotröja och slokhatt, och tror att jag kommer att få leva resten av livet i min ensamhet.....Fan man behöver nog en shrink trots allt.
  • Queenie70
    1638 skrev 2010-07-29 13:53:52 följande:
    Jag får så himla dåligt samvete över att jag stundvis kan komma på mig själv med att tycka att jag är så himla snygg...
    Smal, fräsch, pigg o SNYGG....
    Det dåliga samvetet kommer sig av att jag inte på något vis är ytlig eller inte ens tidigare har sett mig som ful... fet möjligtvis men inte ful....

Jag får nästan säga åt mig självatt "ge mej!" för sååå himla snygg är jag ju inte.....

Men jag mår bra, har tappat 37kg, kan klä mig snyggare o antaratt hela min uppenbarelse strålar god hälsa i jämförelse för hur det var för 7 månader sedan.... Fet, med bylsiga kläder, vinter dassig i huden o trött o sliten av att gå på flytet  veckorna innan operation...

Så visst är jag snygg men med måtta...

Någon som känner igen sig, som kan bli lite skrämd över hur ens egen själv bild blivit förändrad....?
    Fast å andra sidan så har nog inte skallen hängt med för emellanåt känner jag mig ju fet fortfarande...
    Tänk vad en gbp kan orsaka kaos i ens inre...
    Själv har jag aldrig känt mig speciellt fet av nån underlig anledning. Och känt mig rätt snygg också. Aldrig haft några problem med män, eller att våga dejta eller ha sex eller nåt sånt....Fast nu 52 kilo minus så är mitt självförtroende på botten. Känner mig skabbig, slapp, hängig, rynkig och totalt oattraktiv och förbereder mig för ett liv i ensamhet....Helt skumt när man funderar på det. Va fan gör man? Det var ju inte SÅHÄR det skulle bli
  • Queenie70

Tack för alla snälla ord, jag inser givetvis att det är min jagkänsla jag måste jobba på. Tycker bara det är konstigt att man inte får nån slags känslomässigt stöd i samband med en sån här stor grej. Borde ingå kan man tycka.

• Queenie70
    V P E skrev 2010-07-29 22:47:30 följande:

Visst kan man få klaga liiite?  

Skulle så stort börja med flyt i går... men FY F*N så illa det smakar!

Det får bli två, tre påsar och så en liten middag varje dag, för jag fixar inte att helt ersätta maten med det där äckelpulvret. Dock var de färdigblandade mycket bättre, men kostar ju sjukt mycket.

Jag började med en pulvermix, Allevo Banan/Hallon. Men jag förstår ju i efterhand varför den smaken innehåller fyra påsar mer än de andra... den shaken åkte hiss, fy sjutton. Sen tog jag Nutrilett Skogsbär. Något bättre, men även det vände sig i magen. Hålla för näsan och skölja ner med vatten. Det där med att man ska dricka mycket vatten under flytet går ju liksom av sig själv, haha... man måste dricka två glas till varje shake. I morse tog jag en Naturdiet CaffeLatte färdigblandad och hade det inte varit för sötningsmedlet så var den rätt okej. Allevo färdigblandad Apelsin/banan var helt okej.

Nu har jag stort hopp till Sophiakuren Chokladmint. Har hämtat ut den på posten idag, provar i morrn...

Nåja, ett kilo to go. Operation om tio dar. Härda ut...

Man får klaga hur mycket man vill. Det är apäckligt att flyta. Modifast choklad är dräglig. Allt med fruktsmak är äckligt och vaniljsmakerna ska vi inte tala om *urk*
  • Queenie70

Min dietist sa att om man verkligen inte fixar flytet så kan man dricka samma mängd lättmjölk istället, men då måste man kombinera med multivitamin tabletter.

• Queenie70
    V P E skrev 2010-07-29 23:06:13 följande:
    Se där! Det finns alternativ!

Fast jag är ju inte tvungen flyta... jag får gå ner på vilket sätt jag vill, men jag tänkte att det kan vara bra att prova leva på flytande ett tag inna, för att vänja sig liksom... så kanske man har vett att uppskatta Campbells soppor efter operationen.

Nu blir det två-tre påsar pulver och en liten vanlig proteinrik middag varje dag. Det kan jag stå ut med. Kcal-intaget blir ungefär detsamma som att helflyta...
    Jag klarade inte att flyta alls. Levde på 800 "vanliga" kalorier och gick ned 6 kilo på 10 dgr tror jag det var.
     Vitsen är ju att man ska ned mycket under kort tid för att minska levern. Sen om man gör det genom flyt eller annan kost är ju irrelevant. Flytperioden efter OP är mycket lättare för då får man ju "äta" saker som är mycket godare än de där äckliga shakerna.
  • Queenie70
    Barn6 skrev 2010-07-30 08:44:39 följande:
    Två veckor har gått och jag har gått ner 9 kg och 8 cm i midjan det känns ju riktigt kul

Har en liten fråga till er andra, när ni i början åt fick ni ont i typ strax under mellan brösten där de gjorde det översta snittet
    så fort jag äter får jag ont där vare sig jag äter fort eller inte,undrar bara om det är vanligt och att det försvinner

ha en bra dag allihop
    Nej, jag har aldrig haft ont.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)