Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

storkvinnan9901 skrev 2010-12-23 08:11:50 följande:
    Hejsan

Vilken skilland på bildern, wow säger jag bara...

Stackars dig med magsåret har det inte blivit något bättre?

Kram
    Tack . Nej, magsåret är inte bättre, dom pratar om att dom eventuellt ska operera det .

Kram.
    Lajsa82 skrev 2010-12-23 12:28:14 följande:
    Var på återbesök igår! Dom var mkt nöjda, sa att jag såg strålande fräsch ut....hade gått ner till 90.0 så 20 kilo ner sedan flytet, helt otroligt, köpte kläder till jul här omdagen och köpte allt i storlek L Och var ju tvungen att ha det på mig på återbesöket Ja!! Jag kände mig riktigt snygg, snacka om att självförtroendet är på väg tillbaka Idag vägde jag mig, och jag har lyckats komma ner till 80-talet...Woohooo kan inte fatta att det har gått så här fort... Har nu ett midje mått på 108, inna låg det runt 126 tror jag!

Nala: jag skulle också vilja se lite bilder
    METAMORPHOSIS: Skit vacker är du! Och visst skall du visa dig på FL!! Du har gjort ett kanon jobb!!!

Ni som har facebook, får gärna lägga till mig som vän [email protected]">[email protected] 
    Tack snälla .
  • METAMORPHOSIS

Önskar alla en god jul, och en god fortsättning .

Känns bra att inte känna sig så där jättemätt, som man lätt gör efter julmaten .

Jag åt:
    1/2 ägg
    I bit leverpastej
    1 msk Janson
    2 tuggor på ett revben

• METAMORPHOSIS
    Tinzi skrev 2010-12-25 12:41:19 följande:
    hej hopp...en fråga...jag känner inte någon jätte rejäl mättnadskänsla...inte lika mkt som jag trodde iaf :(

Igår åt jag 1,5 sojakorv , 2 msk Jansson och 1 ägg, 4 rödbits bitar. Kände mig bara nöjd...ibland är jag rädd att jag kan äta för mkt och att jag blir en av dem som kommer vänja mig att äta för mkt.

Äter iof 1/10 av det jag åt innan GBP , men trodde jag skulle få i mig mkt mkt MINDRE! Skulle säga at tjag äter lika mkt som min glupska 3 åring dvs barnportion och det är bara 5 veckor sedan min OP.

jag kan äta  allt, ris, pasta, bröd, kikärtsoppa, vitkålssallad, 2 msk sorbé glass, kan dricka 5 min efter maten i små klunkar. Allt jag provar som jag inte trodde jag skulle kunna äta!

Är detta "för" lätt? Nån annan som har det lika lätt?
    Man ska ju kunna äta upp till 2 dl per måltid, så du verkar inte äta för mkt.

Jag kan bara äta max 0,5 dl per måltid, dock oftast betydligt mindre, men det hänger ju ihop med mitt magsår.
  • METAMORPHOSIS
    Angeliqan skrev 2010-12-25 17:21:17 följande:
    Hej i tråden!!

Jag är en nykomling här men har spanat i tråden emellanåt..

Jag har länge velat göra en gbp men tog mig i kragen först förra våren.. Hann inte så långt för jag blev gravid så jag fick lägga mina planer på is ett tag..
    Men nu ska jag bara på ett infomöte i januari innan jag får min efterlängtade operation

Är det någon i tråden som ska på infomötet i Gbg 14/1-11 ???

Jag skall operera mig på Bariatric center i Lund..

Jag ser att du oxå ska operera dig där BohusM... Du får gärna tala om hur det var för jag har aldrig hört talas om dem tidigare.

Är det någon annan som opererats där??

Kan man köra bil efter op?? Eller är man helt groggy av värktabletter?? Borde man boka tåg istället??

Funkar cambridge under flytet??

Haha, jag har massa funderingar.. Börjar nog bli lite nervös... Det börjar närma sig dagen  D känner jag. Skulle tro att det är ca 1-1,5 månad kvar till op för de har inga väntetider, så det enda jag väntar på är infoträff och flyt

God fortsättning på er allihopa Tomte
    Jag tycker att du ska åka tåg .

Grattis till den väntande operationen. Spännande!
  • METAMORPHOSIS
    frökenKAJO skrev 2010-12-27 17:59:21 följande:
    God jul och gott nytt år på er! Tomte  Skål
    Förra julen var jag och simmade med delfiner i Mexico, stor som ett hus och med obefintligt hopp om att gå ner i vikt.
    I år är vi på Teneriffa och jag vågar till och med smyga omrking i bikini. Solig

Wow! Vilken skillnad. Du är skitsnygg .
  • METAMORPHOSIS
    SilverEmma skrev 2010-12-27 15:49:00 följande:
    Som jag befarade. Läkaren skickade aldrig någon remiss så jag får börja om från början igen. Jävla skit... Måste t om träffa en läkare på vårdcentralen igen men ska få en tid så fort som möjligt. Fan vad ledsen jag är nu, fem månader åt helvete!!

Vårdgarantin nästa, så skiter jag i var jag hamnar.
    Fy fan vad trist, verkligen. Uselt av läkaren. Skulle faktiskt göra en anmälan, om det går.

Kram till dig!
  • METAMORPHOSIS
    camizz skrev 2010-12-27 22:27:32 följande:
    Hej måste bara höra. Dom flesta skriver om info möte? Ja har varit på vc och fått min remiss skickad till ersta å fick svar från dom att inom 6 månader skulle ja få en tid. Kan man skynda på detta lite själv? Vill så gärna få det gjort innan sommaren.
    Ring varje dag och fråga om en återbudstid, det gjorde jag . Dom sa varje gång att dom måste gå efter listan, och jag var på plats 91 i kön. Men ändå fick jag en tid en månad senare. Tjat lönar sig .
  • METAMORPHOSIS

Min dr på Ersta sa att min egenremiss var den bästa hanläst på länge

Önskemål om Gastric bypass-operation.

Hej!

Mitt namn är Anne, jag bor i Haxxx, och är 36 år. Jag har sedan barndomen alltid haft problem med övervikt, vilken blev dramatiskt högre efter 25-årsåldern. Idag väger jag xxx kg, och är 156 cm lång. Jag har ett BMI på xxx. Jag har som mest vägt xxx kilo (augusti 2009).

Jag har vid några tillfällen tappat i vikt, bl.a. då jag har tagit hjälp av Viktväktarna, tappade då runt 10 kg, men gick upp det snabbt igen. Via Aftonbladets tappade jag cirka 5 kg, även dessa gick jag upp igen. Jag har även provat Nutrilett, och tappade cirka 15 kilo, men gick även då upp alla tappade kilon, plus lite extra. Har prövat LCHF, där tappade jag runt 5 kilo, men gick upp även dem igen.viktklubb.se

Jag har fött ett barn (2003), med kejsarsnitt (pga. sätesbjudning). Under graviditeten gick jag upp 30 kilo, efter förlossningen gick jag ned 20 kilo (till xx), men har därefter gått upp cirka 35 kilo.

Förutom förkylningsastma har jag inga andra fysiska sjukdomar, astman har dock blivit bättre i och med att jag slutade röka augusti- 2009.

Jag äter dock antidepressiv medicin sedan ett par år tillbaka i och med en depression till följd av sexuella övergrepp i 9-årsåldern. Om min medicinering är ett hinder är jag inställd på att sluta medicinera, äter Efexor för depressionen, utöver det äter jag Lyrica och Theralen för att kunna sova, dock inga bensodiazepin-preparat.

Det finns anlag för fetma i släkten, både på mammas, och pappas sida, till det finns diabetes typ 2 kopplat. Inga anlag för blodproppar finns, men väl för högt blodtryck. Jag har dock inte drabbats av varken diabetes eller högt blodtryck (än).

För något år sedan fick jag väldigt ont i ryggen, i svanken, när jag stod upp för länge, och när jag promenerade. Värken som jag direkt kopplar till min enorma övervikt, lider jag av ständigt. I och med det kan jag inte motionera, ej heller gå långa sträckor, jag klarar av att gå ungefär 150 meter, sedan tar det stopp, då känns det som om ryggen ska gå ”mitt itu”.

Jag tror, eller jag vet, att fördelarna med en GBP-operation kommer att vara till min fördel, mest fysiskt, men även psykiskt.

Jag ka ta återbudstider med väldigt kort varsel, behöver bara max 2,5-3 timmar på mig.

Med vänlig hälsning
    /Anne xxx (731112-xxxx)

Sxx Gata xxx
    136 xx Haxxx

08-xxx xx xx
    070-xxx xx xx

• METAMORPHOSIS

Fattar inte varför radbrytningarna INTE kommer med. Nåja...

• METAMORPHOSIS

Jag fick en remiss skickad av VC också, men jag skickade ändå en egenremiss.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)