Min dr på Ersta sa att min egenremiss var den bästa hanläst på länge
.
Önskemål om Gastric bypass-operation.
Hej!
Mitt namn är Anne, jag bor i Haxxx, och är 36 år. Jag har sedan barndomen alltid haft problem med övervikt, vilken blev dramatiskt högre efter 25-årsåldern. Idag väger jag xxx kg, och är 156 cm lång. Jag har ett BMI på xxx. Jag har som mest vägt xxx kilo (augusti 2009).
Jag har vid några tillfällen tappat i vikt, bl.a. då jag har tagit hjälp av Viktväktarna, tappade då runt 10 kg, men gick upp det snabbt igen. Via Aftonbladets tappade jag cirka 5 kg, även dessa gick jag upp igen. Jag har även provat Nutrilett, och tappade cirka 15 kilo, men gick även då upp alla tappade kilon, plus lite extra. Har prövat LCHF, där tappade jag runt 5 kilo, men gick upp även dem igen.viktklubb.se
Jag har fött ett barn (2003), med kejsarsnitt (pga. sätesbjudning). Under graviditeten gick jag upp 30 kilo, efter förlossningen gick jag ned 20 kilo (till xx), men har därefter gått upp cirka 35 kilo.
Förutom förkylningsastma har jag inga andra fysiska sjukdomar, astman har dock blivit bättre i och med att jag slutade röka augusti- 2009.
Jag äter dock antidepressiv medicin sedan ett par år tillbaka i och med en depression till följd av sexuella övergrepp i 9-årsåldern. Om min medicinering är ett hinder är jag inställd på att sluta medicinera, äter Efexor för depressionen, utöver det äter jag Lyrica och Theralen för att kunna sova, dock inga bensodiazepin-preparat.
Det finns anlag för fetma i släkten, både på mammas, och pappas sida, till det finns diabetes typ 2 kopplat. Inga anlag för blodproppar finns, men väl för högt blodtryck. Jag har dock inte drabbats av varken diabetes eller högt blodtryck (än).
För något år sedan fick jag väldigt ont i ryggen, i svanken, när jag stod upp för länge, och när jag promenerade. Värken som jag direkt kopplar till min enorma övervikt, lider jag av ständigt. I och med det kan jag inte motionera, ej heller gå långa sträckor, jag klarar av att gå ungefär 150 meter, sedan tar det stopp, då känns det som om ryggen ska gå ”mitt itu”.
Jag tror, eller jag vet, att fördelarna med en GBP-operation kommer att vara till min fördel, mest fysiskt, men även psykiskt.
Jag ka ta återbudstider med väldigt kort varsel, behöver bara max 2,5-3 timmar på mig.
Med vänlig hälsning
/Anne xxx (731112-xxxx)
Sxx Gata xxx
136 xx Haxxx
08-xxx xx xx
070-xxx xx xx