Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Carro777 skrev 2010-12-28 19:43:31 följande:
    I lindesberg.. Min läkares son jobbar som kirurg på ersta . Magnusson i efternamn.
    Jesper Magnusson är UNDERBAR. Den BÄSTA läkaren jag någonsin har haft. Han är så rar och genuint mån om en. Har har ringt mig en massa gånger efter alla mina inläggningar på Ersta, i och med magsåret.
  • METAMORPHOSIS
    Jenny N skrev 2010-12-28 22:04:58 följande:
    Hittade ett gammalt minneskort hemma idag, bilder från innan Op, och ÄNTLIGEN insåg jag att det faktiskt har hänt en del =)

Några kilon i från maxvikt för drygt 1½ år sedan.

14 månader senare... halva jag borta

Påväg till gymmet för morgonpasset, I perioder är jag en numera ett riktigt träningsfreak, fullkomligt älskar det.

Ville dela med mig till er som är i början av er resa, vet att jag fick så mycket pepp när jag kollade på bilder när jag skulle opereras.

Kram på er och Gott nytt år =)
    Vilken skillnad! Satan i gatan vad SNYGG du är . Bra jobbat!
  • METAMORPHOSIS
    zookie skrev 2010-12-28 23:18:59 följande:
    Fan alltså, jag berätta för en vännina nu att jag skulle göra OP hon fokusera såklart på att jag kommer få löst skin som inte kommer gå att träna bort..grrrr ständigt dessa jäkla kommentarer
    Försök att INTE bry dig om sådana otroligt onödiga kommentarer.
  • METAMORPHOSIS
    camizz skrev 2010-12-28 23:26:16 följande:
    Hur är det där med skinnet går det tillbaka något? Hur är det med op å få bort sådant om man har extremt mycket?

Är så gla över denna tråd!! :D

Du får nog räkna med häng lite var stans, mer eller mindre. All överflödig hud kan omöjligtvis dra sig tillbaka.

Nu för tiden är det visst svårt att få beviljad buk- och bröstplastik.

• METAMORPHOSIS
    zookie skrev 2010-12-28 23:28:52 följande:
    nä man ska väl inte det men alla ska ju ha en åsikt liksom det är jäkligt jobbigt..jag minns för några år sedan när jag gick ner 25 kg..en kompis som jag inte hade sett på några månader började ta på mig och var helt salig för min valkar var borta kändes så jävla förnedrande.

alla har liksom bilden av att jag ska bli SMAL nu men jag vill bara bli mig själv igen ingenting annat ..folk verkar tro att det funkar som nåt jäkla lyckopiller och allt bara löser sig..
     Men jag vet att jag inte ska bry mig men man bryr sig om folk och deras meningar spelar ändå roll
    Värst var syrran komentar-men liksom hallå det kommer liksom inte vara du ...
    Jag vet, det är jäkligt svårt att ignorera folks otroligt dumma, och ogenomtänkta kommentarer *morr*.
  • METAMORPHOSIS
    zookie skrev 2010-12-28 23:32:10 följande:
    ja det är det verkligen, men jag vet varför jag gör detta och har mina mål men visst tar det lite men det får inte sätta sig i huvudet..
    Jag tycker att det jobbigt nu efter operationen då allt JÄMT ska kretsa till min vikt och hur mycket jag har gått ner... *Morr*
  • METAMORPHOSIS
    zookie skrev 2010-12-28 23:38:35 följande:
    Ja man slutar ju inte vara den man är liksom...Klart jag kan tänka mig att du är stolt men det finns annat i livet man är stolt över med och problem man villa snacka om..
    Precis!
  • METAMORPHOSIS
    Min lycka skrev 2010-12-29 00:06:19 följande:
    En undran...ni som har/ska opas...kände ni er tveksamma eler var ni 100% säkra på en op?
    Jag velar å ska jag vara ärlig så skriker jag inombords att jag inte vill opas.
    Nu går jag till en läkare som själv opats å hon ska stötta mig tills efter open.Hon vet om hur jag känner de,men säger hela tiden att jag e en utav de få som tänker så vettigt.Hon skulle utan tvekam opa mig.
    Nu har hon aktuliserat (stavning?) min remiss.
    Jag var hos kirurgen för 1.5år sen å fick då veta att jag måste gå ner minst 30kg innan jag kan opas.Jag ligger kvar på samma vikt nu som då å jag känner fortfarande att jag inte vill.
    Så min fundering....kan man verkligen bli helt säker å övertygad att göra en op?
    Jag ska gå på ck i 8 veckor å hon räknar med att jag ska kunna opas någongång under våren.
    Jag mår illa då jag känner att jag inte har någe val.
    Jag väger nästan 200kg å försäkringskassan vill inte bevilja min sjukskrivning längre.
    Jag velade i 1 år ungefär, sedan valde jag livet, d vs att operera mig. Hade jag inte opererat mig så hade jag nog varit död inom ett par år, av fetmarelaterade problem.

Vad får dig att tveka?

Om FK dessutom inte längre godkänner din sjukskrivning, som jag antar beror på din övervikt, så torde ju valet inte vara så svårt.

Vi finns här för dig .
  • METAMORPHOSIS

Ni är så FINA och duktiga alla tjejer. Grattis till alla tappade kilon .

• METAMORPHOSIS
    zookie skrev 2010-12-29 22:01:02 följande:
    förlåt mig men jag har ju inte varit med i tråden så länge men jag undrar vad som hänt med TS, någon som vet??
    Jag är här
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)