Min lycka skrev 2010-12-29 00:06:19 följande:
En undran...ni som har/ska opas...kände ni er tveksamma eler var ni 100% säkra på en op?
Jag velar å ska jag vara ärlig så skriker jag inombords att jag inte vill opas.
Nu går jag till en läkare som själv opats å hon ska stötta mig tills efter open.Hon vet om hur jag känner de,men säger hela tiden att jag e en utav de få som tänker så vettigt.Hon skulle utan tvekam opa mig.
Nu har hon aktuliserat (stavning?) min remiss.
Jag var hos kirurgen för 1.5år sen å fick då veta att jag måste gå ner minst 30kg innan jag kan opas.Jag ligger kvar på samma vikt nu som då å jag känner fortfarande att jag inte vill.
Så min fundering....kan man verkligen bli helt säker å övertygad att göra en op?
Jag ska gå på ck i 8 veckor å hon räknar med att jag ska kunna opas någongång under våren.
Jag mår illa då jag känner att jag inte har någe val.
Jag väger nästan 200kg å försäkringskassan vill inte bevilja min sjukskrivning längre.
Jag velade i 1 år ungefär, sedan valde jag livet, d vs att operera mig. Hade jag inte opererat mig så hade jag nog varit död inom ett par år, av fetmarelaterade problem.
Vad får dig att tveka?
Om FK dessutom inte längre godkänner din sjukskrivning, som jag antar beror på din övervikt, så torde ju valet inte vara så svårt.
Vi finns här för dig

.