-
Jag flöt på Nutrilett och Naturdiet. Hade jag inte börjat så tidigt på jobbet hade jag nog kört enbart med Naturdiets shaker, 4 om dagen. Dom smakar bra!camizz skrev 2010-12-29 13:15:38 följande:Åh modifast tål ja inte. Något annat? -
Du gör inget fel tror jag! Du har gått ner 23 kg på jättekort tid, kroppen kämpar för att hänga med! Att hamna på en platå är nog något som kommer att hända oss alla och tyvärr får man acceptera det. Fortsätt ät som du ska så kommer det säkert att lossna snart!J L86 skrev 2010-12-29 14:30:58 följande:Hejsan tråden. jag har sedan i början av okt gått ner 23kg. Opades 28okt och innan -11på vågen och nu efter -12.
Det är altså 2månader sen. Jag undrar om jag gör nått fel, jag tycker jag äter rätt och den biten. men vågen står nästan stilla. I bland kan det till o med gå uppåt.... =( Jag är jätte ledsen o nere, vad gör jag för fel?? Tips...
kram -
Tack alla ni som lägger ut era bilder! Ni är jättefina och vilket jobb ni har gjort! Underbart!!
-
Det känns inge bra nu. Jag blev opad 20 december och i förrgår fick jag okej från dietisten att påbörja puréfasen. Idag har jag kört på det och ätit precis som jag ska. Men mitt problem är att jag inte blir mätt! Nöjd, visst men jag måste kämpa för att inte överäta. Jag hoppades att jag skulle bli mättare när jag fick äta mat men nej då. Jag äter till mina huvudmål: 1 dl kött/kyckling/fisk, ½ dl potatis och ½ dl grönsaker + 1 msk sås. Jag får ner allt utan problem. Jag kämpar med att låta det ta 30 minuter som dietisten sa.
Visst jag är glad att jag slipper sitta och oroa mig för om jag får i mig tillräkligt men jag trodde ju att jag skulle få kämpa med maten och få hjälp att känna mig mätt och så sitter man här nu och det känns som jag skulle kunna äta som innan (nu tror jag inte jag skulle kunna det på riktigt dock :))
Jag hoppades att det skulle hjälpa med puré och nu sätter jag mitt hopp till den vanliga maten. Känns sådär om det blir likadant då... Kan kroppen vänja sig vid att äta mindre kanske? Äh, jag vet inte men jag hoppas det blir lite lättare iaf :) -
Jag kommer att äta pannbiff med bakad potatis på nyårsafton, äter också puré än så länge. Kanske inte det lyxigaste som finns men det kommer ett nyår nästa år också :)Jejja78 skrev 2010-12-30 22:04:46 följande:Vet inte riktigt vad jag ska välja för nyårs mat är ju i puré fasen än . Oxfilé eller laxfilé med potatis ? Några tips ? -
Åhh vad underbart att hitta kläder :) Jag var in på Cubus igår och köpte joggingbyxor till mina promenader, nu har jag bara gått ner 10 kg än så länge men innan kunde jag inte få på mig nått därifrån men nu kunde jag. Dom spänner visserligen lite i magen men några kg till så funkar dom toppenbra! Och att kunna köpa något liiite för litet och veta att jag faktiskt kommer att komma i det snart var underbart :) Grattis till dina kläder och jag ser fram emot ett kort för ett sånt kommer va ;)Lalalong skrev 2010-12-31 15:16:56 följande:Jag träffade min man när jag var ungefär så stor som jag är nu. Alltså fortfarande väldigt stor. Han älskar mig som jag är men har inget emot att jag går ner heller!
Idag var jag och sista minuten handlade nyårsoutfiten. Döm om min förvåning när jag kom hem med kläder från Gina Tricot!!! Jag har lixom inte ens gått in där innan! Nu köpte jag en gräddvit festklänning som jag ska ha ikväll med svarta strumpbyxor och svart bolero. Den är axelbandslös och det funkar ju inte, så jag får ha en bh under och så boleron över då. Köpte även ett skitsnyggt partylinne som blir grymt snygg med en kjol jag köpt av en kompis. Är så jävla nöjd!!! Rea var det också så jag betalade bara 100 kr st för plaggen ;).
Jag och min kompis åker på man och barnfri kryssning till oslo på onsdag så det behövdes ju lite partykläder till dom två utekvällarna där också, och det har jag ju nu! :)
Gott nytt år till er allesammans!! -
Jag bara sa en dag att jag funderade på att operera mig. Jaha, sa han. Vill du det så stöttar jag dig, det vet du. Sen var det inget mer med det. Han har sett alla mina misslyckade försök genom åren och även om jag vet att han inte bryr sig hur jag ser ut nu (jag var rätt stor när vi träffades men inte såhär stor) så har jag märkt att han längtar tills jag blir mindre. Tills jag kan ha lite andra kläder tex, jag har tom kommit på honom att titta på skyltdockor och tänkt att jag skulle nog bli fin i det där :)aronnax skrev 2011-01-01 10:27:14 följande:Jag är lite nyfiken på vad era respektive sade när ni började prata om att op:a er?
Ska prata med gubben, men tycker det är lite jobbigt, det är så laddat det här med vikt och så för med..
Vi träffades när jag såg så här ut, så i mina knasiga tankar funderar jag på om han kommer attt tycka om mej sedan, osvosv...
Snälla berätta hur sa ni det ? Vad sade dom??? -
Jag var hungrig i några dagar men sen vart det nästan tvärtom och jag glömde nästan bort att äta mina soppor för jag alltid var mätt...lilla agnis skrev 2011-01-01 17:54:49 följande:Gott nytt år allihop!
Jag började mitt flyt idag-kändes som en lämplig dag att börja även om min op inte är förrän den 19 januari. Visst är jag hungrig men än så länge är motivationen hög så det SKA bara gå! Enda gången det var riktigt tufft hittils var när min man gjorde fläskpannkaka till middag till honom och barnen och dofterna spreds i huset... Någon annan som börjat eller ska börja flyta i dagarna? Ni som gått igenom det här; hur många dagar kan man räkna med att vara vrålhungrig (om ni förstår hur jag menar)?
Så himla kul med alla före/efter foton på senaste tiden! Ni är så himla fina allihop-otroligt inspirerande även om den lilla elaka rösten i huvudet säger "du kommer aldrig att gå ner så mycket eller bli så snygg"
En sista Modifast påse att avnjuta i kväll, det får bli sparrissoppa i kväll när barnen är i säng-lördagsmys!
Det kommer att gå jättebra för dig! Lycka till! -
Får jag fråga vad ni hade för BMI när ni opererade er?
Jag hade väl ungefär 43,7 tror jag, minns inte riktigt...
Hur lång var väntetiden?
Från VC till operation tog det 2 månader ganska precis.
Hur många har gått via landstinget - och hur många har bekostat sin op själv?
Jag gick via landstinget. -
Det gjorde jag med, jag gick och slet i kylskåpet säkert 30 ggr dom första kvällarna men det blev bättre!lilla agnis skrev 2011-01-02 13:01:58 följande:Åh det låter bra! Igår kväll var tufft..jag går vanligtvis och småäter en massa på kvällen. Tack för ditt svar!