• Lattjo

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2011-01-07 17:19:05 följande:

Jag orkar inte mer nu... Mitt jävla magsår tar knäcken på mig. När f*n ska jag bli kvitt skiten?!

Jag ska börja arbetsträna på tisdag, efter 9 år som sjukskriven. Hur tusan ska det gå, då jag inte får behålla ngn mat, jag är så orkeslös. Den 1:a mars ska jag börja jobba på riktigt...

Usch vad jobbigt du har det! Jag hoppas verkligen att du får hjälp snart för såhär kan du ju inte ha det! Kram!
  • Lattjo
    MrsQ skrev 2011-01-07 23:12:16 följande:
    Vad olika det är med maten!!
    JAg äter väldigt lite (tyvärr) men har ingen matlust alls o vissa saker vågar jag inte prova heller.

Däremot så har jag ätit choklad o det går bra , lite för bra tycker jag...
    Jag mår lite småilla hela tiden o tycker att det är jobbigt att man måste äta överhuvetaget!
    Kan inte få i mig alla dessa måle men jag ska bättra mig .-)

Sen det där med kläder...jag har inhandlat på rea lite olika sorter i olika storlekar, man vet ju inte när man är var i vikten.

Tror själv inte på att jag kommer bli normal men men...

Sen undrar jag om någon här har köpt en doseringsask? Jag har sänt ut min syster i Sverige på jakt efter en bra fin, får se om hon får napp...
    Det är lätt för mig att sitta och säga att du ska äta mer men jag tror att det kan vara nyckeln till ditt illamående. Jag har insett att om jag inte äter ordentligt blir jag illamående och det går endast över om jag äter. Jag förstår att det inte är lätt att äta när man mår illa för det är skitjobbigt...

Jag har en liten dosett jag köpte till min sambo på apoteket men han tyckte det var så gubbigt att använde den (han fick hellre ep-anfall för att han glömde medicinen). Den är inte så fin men den fyller sitt syfte :) Skulle jag hitta en fin rosa skulle jag slå till direkt :)
  • Lattjo
    1638 skrev 2011-01-08 04:45:11 följande:
    Hör o häpna... har fått börja med bälte i byxorna....
    Drar typ 38/40 i jeans.... och M ( 40) tröjor......
    Gått från D 115 till B80 i bh o de blöta raggsockorna är tamejf-n inte roliga nu....
    Men vad är väl en bal på slottet......?
    Wow vad härligt det måste vara :)
  • Lattjo
    MrsQ skrev 2011-01-08 10:29:04 följande:
    Jo jag vet ju att det är så  Men jag har hamnat i en ond cirkel.
    Som nu på morgonen åt jag en smörgås men avokado och salami.
    Åt upp den på 15 min.
    Sitter nu i soffan o mår lite dåligt. Känns som om jag ätit 7 mackor...

Då blir det så jobbigt att äta tycker jag. Vill inte tvinga mig men jag måste...
    Jag förstår precis, jag har också varit där och är där fortfarande ibland. Det är skitjobbigt att tvinga i sig mat när man inte alls vill, dessutom känns det ju så fel, iaf för mig... Igår orkade jag inte så jag gick och la mig tidigt på kvällen istället för att äta nått men någonting säger mig att jag behövde det då jag sov i 12 timmar :)

Jag hoppas det blir lite lättare för dig, inget kul att man ska behöva må illa :(
  • Lattjo
    PetraD skrev 2011-01-08 16:48:12 följande:
    jag fick veta av min dietist att ska äta proteiner först, sen grönsaker och sist kolhydrater
    Det är det som är med den här operationen, alla sjukhus har olika råd. Därför är det ju alltid bäst att föölja sitt sjukhus råd :)
  • Lattjo
    PetraD skrev 2011-01-08 17:37:03 följande:
    precis, alla råd skiljer...
    Jag och en kompis som också är opad diskuterade det i torsdag, varför kommer dom inte med nationella riktlinjer så alla säger lika? Hade vart betydligt enklare då tycker jag iaf :) Dom borde ju tänka på alla oss som sitter på nätet och pratar Tungan ute
  • Lattjo
    Carro777 skrev 2011-01-09 10:37:17 följande:
    Jag opas den 12 Januari, gått på modifast snart i 4 veckor. Men nu till problemet, jag börjar bli sjuk=(
    Hostar, hes oh slemmig.. Hur tusan ska jag bära mig åt ? =( Vill Inte bli nekad op nu.....
    Jag käkade kan jang innan op när jag höll på att bli sjuk... Ta bisolvon kanske och försök förkorta sjukdomsförloppet... Håller tummarna att du inte är sjuk när det är dags!
  • Lattjo
    MizzPiggy skrev 2011-01-09 12:01:08 följande:
    En liten fråga, är de minimi kravet efter bedömning / före op, att man går ner tio procent av sin vikt?
    Inte för mig. Jag skulle flyta i två veckor och gå ner det jag gick ner på den tiden bara... Det är olika på olika sjukhus.
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-10 09:11:58 följande:

Fan... Får ingen hjälp... En ssk från Ersta ringde upp. Jesper (min läkare) är fullbokad, det går inte att få prata med honom. Jag får vänta tills den 20:e då han har satt upp mig på en telefontid. Eller söka akut..

Jag har kräkts i två dagar nu, p ga magsåret.

Håller med Trollpackan! Sök akut, placera din ända där och vägra gå utan hjälp! Såhär kan du inte ha det, du måste ju få hjälp NU! Usch, jag tycker så synd om dig och hoppas verkligen att det löser sig fort för dig och blir förbannad att dom inte tar dig på mer allvar!
  • Lattjo
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-10 09:28:16 följande:
    Jag har ringt igen... Fick prata med en annan ssk, mkt hjälsam och trevlig. Jag berättade precis hur jag mår, och hur ont jag har. Hon skulle mejla doktorn, och fick hon inget svar av honom idag, så skulle hon prata med honom imorgonbitti då hon skulle ha möte med honom om andra patienter. Sedan skulle hon, eller han, ringa mig imorgon.

Tack för ert stöd, det betyder mkt när man mår dåligt {#emotions_dlg.flower}.
    Skönt att du fick tag i någon som hjälpte dig och lyssnade! Har dom bara en läkare på hela Ersta, kan inte han måste väl nån anna kunna hjälpa dig tycker jag. Jag hoppas verkligen att han svarar redan idag så du får snabb hjälp nu!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)