mrs Vilja skrev 2011-01-14 08:08:28 följande:
God morgon alla i tråden!
JAg har inte skrivit här på ett tag, men lustläst destu mer. 
Känns som jag gått i en dvala och pendlat mellan hopp och förtvivlan. Men igår (!!!) skickade jag in en ansökan till Calanderska om att få göra op privat. Så nu hoppas jag att det snart ska hända lite saker. Jag är så glad!!!!
Jag blir också fundersam över kosten efter op när ni säger att infon är så olika från ställe till ställe.,,,
Måste fråga en sak.. går ni ut med att ni är op:ade? Till "allmänheten". Anledningen till frågan är att jag har två vänner som gjort op men den ena har berättat och inte den andra  (så klart för familj etc.. men inte för "allmänheten"). HAde varit intressant och höra om hur fler gör?
Jag är helt öppen med operationen! Jag berättade för sonens fröknar i plugget innan operationen, alla mina vänner vet, mina föräldrar (som jag också jobbar med) har sett till så halva hantverkar-stockholm vet om det, jag berättade för några grannar som jag visste skulle sprida det vidare :)
Anledningen till att jag är så öppen är att jag hellre ser att folk pratar om att jag opererat mig än att folk skvallrar om att jag ska vara sjuk. Jag har bara fått positiva reaktioner. Eller en person som amma berättade för skrattade lite och sa: Jaha, så hon har också fallit för den flugan. Morsan vart dock skitsur på honom och undrade om han tyckte att jag skulle fortsätta gå till VV som jag gjort sen jag var 16 (jag är 34 nu) och att jag inte ens kunde sitta på golvet och leka. Då skämdes han och konstaterade att ja, så hade han ju aldrig tänkt på saken... Mina föräldrar är så stolta att dom berättar för alla dom möter så egentligen behöver jag inte berätta nått själv :)