RadarQueen skrev 2011-01-27 23:33:39 följande:
Ja, det är trist men får ge det en chans till, behöver verkligen svar på alla frågor som inte kirurgen och dem kan ge egentligen. 
Ett ja är bra, men jag har inte den där lyckokänslan jag trodde jag skulle få. Kanske är det oron som sätter stopp.. Känns snopet och otacksamt, innan ville jag inget hellre.
Vad jag mest av allt vill veta egentligen är hur huden förändras. Eftersom man inte får någon operation efteråt för detta så känner jag att jag vill veta allt innan så jag kan få så lite häng som möjligt.
Hörde om en som gått ner så skinnet hängde över knäna. Och i ärlighetens namn så undrar jag om det är värt att göra en operation som visserligen förlänger ditt liv men gör att du fortfarande måste gå i byxr hela sommaren. 
En annan jag hörde om hade berättat att skinnet låg kvarr på ena sidan när hon vände sig i sängen.
Klart jag blir rädd. Jag vill börja leva igen, men att x antal kilo skinn hängades får mig att tveka.
Dietisten sa att man skulle köra lite hantlar innan eftersom man förlorar mycket muskler. Problemet är att jag har en skadad handled som väntar på operation, förhoppningsvis innan min GBP. 
Men finns det nåt mer man kan göra för att hjälpa huden?
Sen undrar jag massor om efteråt, jag får känslan av att man kan äta nån dl åt gången (givetvis olika) hela tiden.. 
Kan man över huvudtaget leva normalt med tanke på maten?
Sen är jag livrädd för det där med tarmvred.. MEN jag har genomgått ganska smärtsamma saker innan och man verkar inte dö direkt av det..
Är det någon annan här som genomgått en GBP som var rädd, och säker och tvekade innan?
I förrgår var jag superredo, nu har luften gått ur mig..
Hur skinnet hänger med är nog lite olika beroende på hur din hud är från början. Vissas hud hänger med helt, andras inte. Min kommer säkert inte att hänga med så jag lär få ta bort den sen. Om jag bekostar den själv eller inte återstår att se i framtiden. För mig känns det ändå värt att göra operationen då min häla kommer bli bättre och jag kommer orka mer med mina barn! Att få sånt häng som ner till knäna tror jag inte är jättevanlig faktiskt. Några cm häng är nog vanligare. Om man har tur går man ner ganska långsamt då hinner huden med mer.
Ja man kan leva normalt med tanke på maten. Man äter samma men mindre. Äter jag ute tar jag med mig en doggybag hem så har jag lunch i ofta 2 dagar efteråt, perfekt! Jag är relativt nyopererad (20 dec förra året) så jag har ännu inte så jättemycket erfarenhet av det här livet men jag har iaf inga problem ännu. Jag har ätit gott, både hemma och ute på restaurang utan att bli dålig eller att det på något sätt känns konstigt. Mest kul faktiskt när man inser att man äter så mycket mindre än innan :)
Jag tror dom flesta är rädda innan operationen. Jag var jätterädd för att dö på operationsbordet och för att inte kunna äta något alls efteråt tex. Jag gav mig dock bara fan på att jag skulle göra det här, det skulle hjälpa mig att få en härlig framtid med min familj. Nu ångrar jag mig inte en sekund!