Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Har man sammandragningar och påverkad livmodertapp så förstår jag att du blev sjukskriven, går ju inte att ta hand om sina barn när man är sängliggande.

Men undrar hur pigga dom är på att sjukskriva någon för foglossning när man bara går hemma. Är ju svårt att bli sjukskriven ändå.

Längtar tills han ska börja dagis den 18/8 då får man i alla fall avlastning 15 timmar/vecka.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-06-30 12:33:30 följande:
    popcornplaya: Tyvärr har du ju rätt. Jag vet hur jävligt det är att ha foglossning. hade det med min första pojke och kunde knappt gå.
    Men tyvärr är det som du säger, dom sjukskriver knappt när man är gravid. Dom säger ju alltid att man inte är sjuk. Jag blir förbannad bara jag tänker på det......
    Jag blir också så sur på dom som säger att graviditet inte är en sjukdom, Nä visst det är ju ingen sjukdom att vara gravid men oftast är man ju inte sitt vanliga jag. Finns ju icke gravida som kan bli sjukskrivna för nästan vad som helst men är man gravid så ska man bita ihop.

Och bita ihop är vad man får göra, idag fick jag ta på stödbältet och sätta igång att städa här hemma, blev så trött på röran.
  • popcornplaya

Hej i värmen!

Vilket väder det är idag, jag svettas som en gris och sonen verkar tycka att det är jobbigt när det är varmt han också. Men när han sovit sin middagslur så drar vi till stranden. Ska bli gott att få svalka sig lite.

Jag tyckte också det var lite skumt med fl idag haha, inte så värst lyckad design kanske. Den ser lite klinisk ut.

• popcornplaya

Idag vill jag bara ge upp och gå i ide, har alldeles för ont av fogarna idag, kan knappt gå alls. Funderar på att ringa sambon och höra om han kanske kan komma hem från jobbet idag för det här går inte. Han brukar inte vara så pigg på det i och för sig......

• popcornplaya

Herregud vad varmt det är här hemma!!! Håller på att gå under.

Igår fick sambon komma hem från jobbet och hjälpa mig hemma med sonen, kunde knappt röra mig alls pga fogarna, idag är det bättre.

Idag har vi lite olika planer. Sambon kommer bli kidnappad idag och ha svensexa. Sonen ska sova hos sin farmor och farfar. Själv ska jag tillbringa eftermiddagen med min syster. Åka och bada, äta nått gott och slappa i soffan med nån bra film. Sen ska jag vara chaufför till dom på svensexan om dom behöver det.

• popcornplaya

Nu var det barnledigt här hemma, sitter och lyssnar på hög musik. Händer ju nästan aldrig nu för tiden. Väntar på att gänget som ska kidnappa min sambo ska komma också, sambon står i duschen helt ovetande Tungan ute

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-04 10:42:26 följande:
    Här regnar det idag, SKÖÖÖNT!
    Då slipper jag gå ut (mer än med hunden) för jag har lika ont i svanken och bäckenet idag =/
    Det är skit att ha ont man orkar inte göra nått.

Ja det är skönt med lite regn efter gårdagens hetta. Saknar min lilla älskling nu. Det är så himla tyst här hemma utan honom Gråter.

Undra om man ska försöka få lite liv i sambon som ligger och är lite sliten såhär dagen efter. Frukost skulle sitta gott.
  • popcornplaya

Sonen var inte så pigg på att somna idag så jag har fått köra fem minutarn nu. Han sov ju hos sin farmor och farfar inatt och då hade han fått sova i deras säng.... Brukar ställa till det lite.

Nu är det tyst i alla fall, får hoppas att det håller i sig. Känner på mig att det kommer bli en jobbig natt.

• popcornplaya

Idag är det lite bättre väder igen. Det regnade här igår. Var och köpte födelsedagspresent till Philip. Skönt att ha det gjort, tror han kommer bli nöjd i alla fall.

Inatt fick vi sällskap av sonen vid 4 tiden, då är det ändå godkänt att han får komma över till våran säng. Även om jag helst ser att han ligger i sin säng hela natten. Är så rädd att det ska gå tillbaks i gamla spår när han sov hos oss varje natt....... Det skulle ju bli jobbigt sedan när bebis kommer.

Idag går jag in i v.21 också så nu är verkligen hälften gjort. Vad jag kommer ihåg från förra gången så tyckte jag dom här veckorna i mitten gick snabbast, får väll se om det blir så igen.

• popcornplaya

Phuuu, har varit ute på en promenad med sonen. Höll ju på att flyta bort. Jag svettas ju som en gris, det är sååå kvavt ute idag.

Nu sover liten i alla fall och jag ska väll käka lite lunch tror jag.

Helen C skrev 2010-07-05 12:17:17 följande:
    Igår vet jag inte va hon höll på med i magen. Låg verkligen igår kväll och kollade hur hon donade och de räckte jag bara kollade på magen, så mysigt. Sambon fick se imorse, så jag har en aktiv tjej i magen...

Nä dags och ta tag i den sista tvätten.... Puh känner redan jag blir anfådd

Mysigt att kunna se så utanpå magen, jag längtar till jag kan se och känna utanpå också. Fast det är full rulle inne i magen för det mesta men det kan bara jag känna på insidan. Men har ju moderkakan på framsidan denna gången. Med sonen kände jag mycket tidigare och kunde även känna på utsidan tidigare men då var den bak.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2