Frogster skrev 2010-05-23 21:21:02 följande:
Jisses vad jag är nervös nu... Varit på arbetsintervju idag! Imorgon-onsdag ska jag provjobba och om det verkar gå bra så har jag sen ett jobb på timme men som åtminstone kommer ge heltid (kanske även mer) över sommaren! Med tanke på hur min situation ser ut så vore det verkligen guld! Nackdelen med jobbet och det som gör mig lite tveksam är att det är TUNGT! Nu har jag lite ågren över hur man ska göra.... Går in i v.18 på tisdag och den lilla lilla bulan börjar bli så smått synlig. Kommer kunna dölja det ett antal veckor till utan problem om så är! Men ska jag "mörka" det eller ska jag vara ärlig innan jag skriver på några anställningspapper? De verkade i stort behov av folk vilket talar för att vara ärlig redan från start. Känns som att mina chanser att få jobbet inte nödvändigtvis är helt rökta för det. Känns fel att skriva på nå papper utan att berätta, men det känns heller inte lätt att äventyra det hela.
Vet att det känns svårt, men det är faktiskt inte fel att skriva på utan att berätta. Det är ju till och med olagligt att välja bort någon på grund av det, så om någon tycker det är taskigt att inte berätta en sån sak så är det i så fall för att man skulle förutsätta att de kanske vill diskriminera en olagligt och vilja ge dem chansen till det... eller hur.
Jag var i liknande situation nyss, kändes jobbigt. Jag gjorde så att jag tackade ja till jobbet först. Sen sade jag det när vi pratade om planering och lite andra saker lite senare, innan vi skrivit något, men det kändes som att det skulle vara svårt för dem att backa... Lycka till!!