• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • MissCh
    Frogster skrev 2010-05-23 21:21:02 följande:
    Jisses vad jag är nervös nu... Varit på arbetsintervju idag! Imorgon-onsdag ska jag provjobba och om det verkar gå bra så har jag sen ett jobb på timme men som åtminstone kommer ge heltid (kanske även mer) över sommaren! Med tanke på hur min situation ser ut så vore det verkligen guld! Nackdelen med jobbet och det som gör mig lite tveksam är att det är TUNGT! Nu har jag lite ågren över hur man ska göra.... Går in i v.18 på tisdag och den lilla lilla bulan börjar bli så smått synlig. Kommer kunna dölja det ett antal veckor till utan problem om så är! Men ska jag "mörka" det eller ska jag vara ärlig innan jag skriver på några anställningspapper? De verkade i stort behov av folk vilket talar för att vara ärlig redan från start. Känns som att mina chanser att få jobbet inte nödvändigtvis är helt rökta för det. Känns fel att skriva på nå papper utan att berätta, men det känns heller inte lätt att äventyra det hela.
    Vet att det känns svårt, men det är faktiskt inte fel att skriva på utan att berätta. Det är ju till och med olagligt att välja bort någon på grund av det, så om någon tycker det är taskigt att inte berätta en sån sak så är det i så fall för att man skulle förutsätta att de kanske vill diskriminera en olagligt och vilja ge dem chansen till det... eller hur.
    Jag var i liknande situation nyss, kändes jobbigt. Jag gjorde så att jag tackade ja till jobbet först. Sen sade jag det när vi pratade om planering och lite andra saker lite senare, innan vi skrivit något, men det kändes som att det skulle vara svårt för dem att backa... Lycka till!!
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-05-23 21:30:30 följande:
    Vibe och sport t.ex så ligger bebisen över sittdelen. Alltså när de ligger i liggdelen. Sen när de blir större sitter de bakom sittdelen.
    Förlåt, är osäker på hur det är med sporten men Viben vet jag att bebisen ligger över sittdelen
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • solmamman77
    Spänner lite över magen sen igår kväll. Kan va för att jag varit borta hela helgen men tror jag börjar känna av bebben/livmodern. Inga sparkar iaf.
    Är nu i vecka 17. Min svägerska sa i helgen att hon känt av en enstaka spark tidigt i graviditeten, så blir spännande att se när första sparken kommer.

Nu komma igång och jobba. Är på min praktikplats bara måndag-tisdag denna vecka sen långledigt!!
  • kicki08

Frogster: Du har ju rätt till att inte berätta för arbetsgivaren. Men frågan är hur du skulle känna när det väl blir dags att berätta och hon förstår att du var gravid redan när hon anställde dig. OCh framförallt vad det gör med framtida förhållande till arbetsgivaren....
    Det är klurigt det där. Personligen skulle jag nog inte klarat av att hålla det hemligt.

• kicki08

Här är man inne på sin sista jobbarvecka på ett tag framöver
    31 maj börjar min mammaledighet och sen börjar jag inte jobba igen förrän 1 september Härligt!!

• Bisquit

God morgon!

Usch, är jättenervös nu. Drömde om att vi inte fick göra nåt ultraljud i veckan.
    Plus att igår tittade jag på marley och jag och i början där så är dom ju på ul och då lever ju inte bebisen...

Ställde mig på vågen och har inte gått upp nåt mer nu. Tot 4 kilo. Det är väl iofs bra och normalt men ändå.

Hoppas torsdagen kommer snart och att et verkligen är nånting levande där inne. Känner mig helt gråtfärdig.

Konstig man är, först kan man inte vänta på att illamåendet och tröttheten ska försvinna. Och man oroar sig för att gå upp för mycket i vikt. Sen "längtar" man nästan tillbaka till tröttheten och illamåendet och hoppas på att man lagt på sig ett par kilo... Ni kan kalla mig för knäppkakan i framtiden

• kicki08

Bisquit: har samma oro som du har. Har gått upp 3 kg bara. Och jag säger BARA för förra gången hade jag nog gått upp en 6 kg vid det här laget iallafall, säkert mer.
    Jag tyckte jag kände bebis lite då och då för ett par veckor sedan. Men sen dess har det varit totalt tyst därinnifrån tycker jag. Molvärk har jag som kommer och går fortfarande. Och eftersom det är som du säger, man mår lite bättre. Så funderar man ju.
    Jag är SKITOROLIG för RUL vi ska på nästa måndag. Nervös nervös....

Men visst är det oerhört liten procent det händer något med efter V 12 va?

• Bisquit

jo så är det ju och vi var ju på vul i vecka 9 och redan då sa läkaren att är det prima liv då är det ytterst sällan det händer nåt. Oftast har det hänt något redan i början och då blir det missfall innan v 12.

Ha läst igenom det ni skrivit sen helgen och ni verkar ha haft en mysig helg.

Själv har jag varit i sthlm och firat min brorson antons första födelsedag. Mysigt!
    Och sen fick jag en del gravidkläder av min kompis. Bla ett typ av bälte man spänner runt höften under magen. Jätteskönt redan nu!!

Jag tycker ju att det är jobbigt att böja mig ner men det här hjälpte verkligen.

• frukarlssonn

Biscuit då är jag med en knäppkaka Jag nojar som f-n! Förra veckan kände jag de magiska bubblet tre dar i rad! Inte mkt, men de där lilla som jag vet är bebis! Sen inget! Är skitnojig! Önskarde så man kunde få göra rul innan se,estern men det är för tidigt.

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-05-24 08:44:17 följande:
    jo så är det ju och vi var ju på vul i vecka 9 och redan då sa läkaren att är det prima liv då är det ytterst sällan det händer nåt. Oftast har det hänt något redan i början och då blir det missfall innan v 12. Ha läst igenom det ni skrivit sen helgen och ni verkar ha haft en mysig helg. Själv har jag varit i sthlm och firat min brorson antons första födelsedag. Mysigt! Och sen fick jag en del gravidkläder av min kompis. Bla ett typ av bälte man spänner runt höften under magen. Jätteskönt redan nu!! Jag tycker ju att det är jobbigt att böja mig ner men det här hjälpte verkligen.
    Ett sånt bälte är jätte bra! Måste ta o köpa ett sånt. Förra gången fick jag låna min kusins, men hon är gravid igen hon med så nu behöver hon ju det själv

Ni som BARA gått upp lite.. ni har iaf gått UPP. Jag upptäckte igår att jag gått ner ca 1,5kg, hmm. Inte ser jag särskilt gravid ut heller.. så visst är jag nojjig, även om jag faktiskt känner mej lite gravid.
    Jag längtar till 8 juni då jag får komma till BM o lyssna på hjärtljudet
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2