• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • popcornplaya

Jag vill ha den där hårda gravidmagen NU. Just nu känner jag mig bara fet, magen är som en degklump. Inte för att den var platt innan...haha.

Längtar till rul nu också mindre än en och en halv vecka kvar.... Men är sååå nervös. Jag är inne och läser alldeles för mkt här på fl som man inte borde läsa egentligen när man är gravid. Gjorde samma misstag sist gång också.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-05-24 08:56:35 följande:
    Jag vill ha den där hårda gravidmagen NU. Just nu känner jag mig bara fet, magen är som en degklump. Inte för att den var platt innan...haha. Längtar till rul nu också mindre än en och en halv vecka kvar.... Men är sååå nervös. Jag är inne och läser alldeles för mkt här på fl som man inte borde läsa egentligen när man är gravid. Gjorde samma misstag sist gång också.
    Samma här Försöker undvika att läsa sånt men ändå ploppar det upp när man minst önskar läsa sånt.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 07:42:29 följande:
    Förlåt, är osäker på hur det är med sporten men Viben vet jag att bebisen ligger över sittdelen
    Aha har bara sett den där man fäller ner själva sittdelen på vagnen så den blir liggdel och sätter på syskonsitsen över
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 07:42:29 följande:
    Förlåt, är osäker på hur det är med sporten men Viben vet jag att bebisen ligger över sittdelen
    Har försökt hitta bilder på hur vagnen ser ut då men hittar bara med bebis under och barn över

Skulle vilja se hur det ser ut, har du tipps på vart jag ska leta
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-05-24 09:42:59 följande:
    Har försökt hitta bilder på hur vagnen ser ut då men hittar bara med bebis under och barn över Skulle vilja se hur det ser ut, har du tipps på vart jag ska leta
    Jag sa fel. Barnet ligger under men man ser ändå bebisen bra Jag trodde du menade ännu mer under om man säger så Men här är en bild:

www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi&rubnum=philteds.philtedskinderwagen&artnum=v5&file=4&gesamt_zeilen=4&wkid=19059&ls=d&nocache=1274687047-19098
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-05-24 09:45:57 följande:
    Jag sa fel. Barnet ligger under men man ser ändå bebisen bra Jag trodde du menade ännu mer under om man säger så Men här är en bild: www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?act...
    Så får du klicka på den näst sista bilden under tor jag de blir.
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 09:45:57 följande:
    Jag sa fel. Barnet ligger under men man ser ändå bebisen bra Jag trodde du menade ännu mer under om man säger så Men här är en bild: www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?act...
    Tack ja det va så under jag menade men trodde det kanske va anorlunda med vibe för det är nog bara sport eller den som ser nästan lika ut som jag sett. ja man ser ju trotts att dom ligger under. Måste va värt det bara att slippa ha en bred vagn.
  • Jojo 85

om man ska köpa en enkel vagn (alltså inte behöver syskonvagn) så skulle iaf jag rekommendera en vagn med vändbar sittdel som går att ha antingen mjuk/hård-lift i el en liggkorg (alltså att man byter, antingen ligg el sitt). Många bebisar tröttnar snabbt på att ligga i sin liggdel o vi komma upp lite.. då är det bra att ha en sittdel som man kan ha vänd mot sej.. så har jag även läst att barn som sitter mot en gynnar deras språkutveckling ;)
    Vi har en Britax Vigour 3+ som vi varit o är jätte nöjda med. Nu har även svägerskan oxå skaffat en sådan o är ÄNTLIGEN nöjd! Hon byte vagnar lika ofta som man byter underkläder nästan, haha. Nu är hon nöjd

Vi har en 08:a.. den har alltså ergonomisk sittdel (typ v-formad) dom senare modellerna är omgjorda så sittdelen kan bli helt plan.. senaste modellen för i år har bytt namn o heer nu B-smart.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-05-24 09:48:52 följande:
    Tack ja det va så under jag menade men trodde det kanske va anorlunda med vibe för det är nog bara sport eller den som ser nästan lika ut som jag sett. ja man ser ju trotts att dom ligger under. Måste va värt det bara att slippa ha en bred vagn.
    Aha okej Ja eftersom jag åker buss en del så tycker jag det är skönt att kunna hoppa på bussen även om det redan finns en barnvagn på.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2