• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bisquit

Ni får komma hit till mig, här är det strålande sol från en klarblå himmel.

( sthlm )

• Helen C
    Bisquit skrev 2010-05-21 10:48:28 följande:
    Ni får komma hit till mig, här är det strålande sol från en klarblå himmel. ( sthlm )
    Ja hade varit nice=) skicka hit lite sol
  • PennyJenny

Tack för svaren girls. Ska kila ut på lunchen och köpa cola. Mår som kattskit nu, fryser och har huvudvärk. Vill bara hem och sova men tänker kämpa på så gott jag kan och så länge jag kan.

Kram på er alla

• NoahLeah
    PennyJenny skrev 2010-05-21 10:53:05 följande:
    Tack för svaren girls. Ska kila ut på lunchen och köpa cola. Mår som kattskit nu, fryser och har huvudvärk. Vill bara hem och sova men tänker kämpa på så gott jag kan och så länge jag kan. Kram på er alla
    Krya på dig! *kram*
  • Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-05-21 08:18:24 följande:
    Usch, kom hem 4 inatt efter att ha suttit på akuten och väntat. Åkte in klockan 6...... Är lite trött nu kan man säga. Ville åka in för jag har haft ont på samma sätt som när jag hade lungsäcksinflammation sist och det ville jag inte dras med igen. Efter mkt om och men så hade jag i alla fall en sjukdomsbild som såg ut som början på det jag hade sist. Lite förhöjd sänka och så. Ska återkomma in idag för att röntga lungorna. Är lite nojjig för det för man ska väll inte röntgas när man är gravid egentligen, eller?
      Jobbigt, nej vanlig rötgen kan man inte göra när man är gravid men magnetrötgen går.
    Jojo 85 skrev 2010-05-20 22:02:24 följande:
    Sassa82: Skönt ändå att veta att ni inte löper större risk att få ett barn till med samma "fel". Hoppas ni får uppleva ett positivt RUL.. vilket jag självklart önskar oss alla!
    Ja och sen är det inte samma pappa den här gången heller. Vi har bekanta som som har barn med samma sak och dom fick samma svar när som väntade tillökning att det inte finns någon risk att få ett barn till med gastroschisis.
  • Hedi

Min Engla: Skönt att allt sag bra ut . Min läkare har sagt att det ocksa snarare är ovanligt att känna nagot innan v18. Men igar kände jag av bebisen efter att vi kommit hem. Ja det är kul att veta vad det blir, de antydde ju redan i v13 men man vagar ju inte lita pa det helt. Ska bli kul att fa en av varje.

Sassa: Skönt att allt gick bra med er lilla tjej. Det är verkligen jobbigt att höra att allt inte är som det ska bman blir ju jätteorolig. Den cystan som fanns pa navelsträngen hade ofta ett samband med navelbrack, men det har växt igen som tur är. Önskar dig all lycka till sen pa rul.

Chanell: Va lyxigt att fa aka iväg pa semester! Jag vill bara bli färdig med den här jäkla kursen den har varit riktigt kämpig.

Popcorn: Ah va obehagligt! kan man behandla det pa nagot sätt?

Sebbe: Lycka till idag!

• Hedi

Oj missade en hel sidan!

Penny: Tack . Ah sa hade jag det igar sa jag var tvungen att spy men efter det madde jag bättre. Hoppas det gar över snart.

Jag har gatt upp 4 kg är i v16

• Frogster

Men usch Pennyjenny.... Det låter verkligen inte som din dag =(
    Krya på dig!

Hade svårt att somna igår kväll och började grubbla en massa....

Om nånting skulle hända mig.... Alltså jag är med i någon form av olycka som inte är livshotande med allvarlig...
    Tar läkarna någon hänsyn till barnet då vid själva akutskedet?
    Om jag är avsvimmad/okontaktbar och det fortfarande inte syns tydligt att jag är gravid.... Finns det någon risk att de faktiskt råkar skada min bebis?

Om situationen är livshotande så utgår jag ifrån att de struntar helt i barnet och bara fokuserar på mig. Även om det känns fruktansvärt så har man ju inget för att kämpa för barnet om det äventyrar mitt liv.

Om något händer mig när mitt barn är så stort att det kan förlösas men mitt liv inte går att rädda. Förlöser de mitt barn då eller låter de barnet dö med mig?

• Kinne79

pennyjenny- Jag var rejält magsjuk för ca 3 veckor sedan, kunde knappt äta något på två dagar, jag var jätteorolig för bebisen, men allt verkar gått bra. Tror absolut att man är mer mottaglig som gravid. Har aldrig varit magsjuk tidigare trots att jag jobbat i vården. Har haft ont av en visdomstand till och från i mer än ett år, men har aldrig haft så ont som jag har idag, vilket jag så klart skyller på graviditeten.

Hedi- Kul med en av varje.
    popcornplaya - Hoppas det inte är något allvarligt.
    Frogster - Vilka tunga frågor du funderar över.
    Har fortfarande inte gått upp något, ligger just nu på minus 1,5kg är det verkligen normalt iom att jag inte spyr? Är i v.13 så tycker att jag borde börja gå upp snart. Blir ju orolig och funderar på om bebisen dött och det är därför jag inte går upp.
  • Hedi

Trulsa: Jag tror det är väldigt individuellt, vissa gar ju inte upp alls mycket. Jag läste nagonstans att man inte ska ha gatt upp nagonting fram till v12, da känner man sig ju nästan dum när man gatt upp 4 kg.  Som du skrev sa var du ju magsjuk ocksa tror verkligen inte det är nagon fara men om du är orolig sa boka ett ul. Ja just det ja det blir spännande att fa en pojke ocksa.

Frogster: Men gumman ta det lugnt! sa kan man ju inte ga runt och tänka da blir man ju galen. Det kan ju alltid hända nagot, du far skriva med en spritpenna pa magen GRAVID .

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2