Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Bevalon -  Ibland går det bra att sköta diabetesen ibland går de mindre bra. Under gravidieten är det ett himla pass och man blir lätt trött på det. Jag längtar verkligen till det är över. För då måste jag inte sköta mig helt perfekt längre.

• Maddie72
    Rosen skrev 2010-09-17 16:03:46 följande:
    jag mår väl hyfsat bra men det börjar så klart bli jättetungt o jag e trött i hela kroppen nu. men nu blev jag lite nojjig faktiskt, tror du att även om jag klämt ut 2 barn innan på 3,6kg och 3,8 kg så kan 4,5 kg vara för mycket för min kropp att klämma ut?  jag e ju rätt så liten i mig själv 1,60m.
    var det din syrras första förlossning eller?
    jag kanske ska be om att bli igångsatt 2 veckor innan eller vad tycker du?
    Jag tänkt på det efter jag skrev igår att du kanske tog illa upp av det jag skrev. Vill ju inte skrämmas eller så. Jag är ledsen för det i så fall. Inte meningen. Det var syrrans första förlossning. Hon var väldigt stor i sig och hade blirvit så mkt större i kroppen att de inte reagerade på att hon kunde ha för trångt bäcken. Då hon låg på över 100 kg. Men hon led/lider av PCO och har inte de typiska kvinnliga formerna heller. Mer karl om jag så säger. Breda axlar och smala höfter. Men det var inget de såg då. Det rådet jag kan ge dig är att be om ett så nära inpå tillväxt-UL du kan till förlossning. För att kunna veta hur stort barnet är. Är det bestämt att du ska sättas igång? Ja det är ju aldrig fel att sättas igång tidigare om man räknar med att bebis ska bli stort. Bra både för dig och bebis.
  • Maddie72
    Belavon skrev 2010-09-17 08:59:55 följande:
    Ja det är ett enda kolla bs och ta insulin och att försöka förstå någon logik i det hela, men det verkar inte så logiskt för det går bara upp och ner. Ibland får jag dåligt samvete när bs gått upp, men det känns också lättare att kämpa när jag vet att jag gör det för bäbisen. Du gör det otroligt bra som lever med det hela tiden. Förhoppningsvis för mig så går den över när bäbisen är ute. Kämpa på!
    Jojo det där med dåligt samvete har man gott om när man har diabetes. Usch vad man kan må dåligt ibland. Jag försöker verkligen skärpa mig hela tiden. Men igår var jag himla dum... var jättedeppig att mannen är bortrest och jag köpte godis och svullade i mig. Hmmm det tog åtskilliga timmar innan jag fått ner blodsockret på normalnivå igen. Vet inte vad som flög i mig.. men jag lär inte göra om det. Så, tillbaka till att sköta sig. =)
  • Maddie72

Arbetar men nu är jag sjukskriven sedan en månad tillbaka pga diabetes är typ1. Känns jätteskönt för man är väldigt trött nu, hade aldrig pallat att stressa runt bland eleverna.

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-09-17 19:48:48 följande:

Taniko- ja klart du kan fråga henne!

Trulsa- ja min bror tatuerar sig nu och då han med!! och jag som vill taturera in barnens namn, har sagt det länge och väl nu!! men jag får ju aldrig pengar över till det.......

Helen- Hoppas du fick bra betalt :)

Popcornplaya- aha, får köpa den nångång då, men den finns inte på vårt Ica nära, sett den på Coop men det e ju 9 mil dit, hinner ju tina på vägen hem!! men får väl ta med en sked och äta i bilen

Var bara tvungen att baka denna pajen som kardemummagumman tipsade om på FB:
    www.recepten.se/recept/aeppelpaj_knaeck.html
    Ska smaska på den till Idol sen!! HIHI

Vad jag förstår finns det en Ben & Jerrys glasscafé i Kalmar. Helen - rätta mig om jag har fel! =)
    Helen C skrev 2010-09-17 18:24:08 följande:
    Jag e med bara hemma... Nu försöker jag njuta dom sista veckorna som e som e svårt när man har ont.....

Har precis sålt min gröna lilla bil. En ford Fiesta. Vi behöver bara en bil så det e skönt att bli av med den=)

50 dagar kvar=)
    Skönt att bara vara hemma. Eller hur? Är pojkarna hemma nu?
    Sålt bilen. Jo, det kan bli dyrt i längden att ha 2 bilar. Hoppas att du mår bra annars?
  • Maddie72
    Rosen skrev 2010-09-17 20:31:02 följande:
    nej jag tog inte illa upp jag tycker det e nyttigt att höra såna saker med o få råd o tips. jag e ju inte den som blir uppskrämd för småsaker så det e lugnt
    jag vill jättegärna göra ett TUL i vecka 37 eller nåt för att se hur stort barnet är men frågan e om man får det, dom e ju rätt så snåla när det gäller sånt. tror att dom kommer neka mig i fall jag skulle fråga.

gud va jag har ont idag efter mitt arbetspass, kan knappt gå eller stå. ska jobba 7-13 i morgon, hoppas att jag inte har ont då.
    Jo men om de säger att barnet kommer bli stort vid födseln så borde de ju lyssna på dig och ge dig ett UL så det känns bättre. Stå på dig, du kan ju inte få mer än ett nej.
  • Maddie72
    Helen C skrev 2010-09-17 20:29:05 följande:
    Maddie- Ja det  skönt, men har varit tråkigt med på ett sätt....Varit hemma för länge=)
    Pojkarna e hemma och det e så skönt. Alltid första dagen dom kommer så är dom lite jobbiga och de har varit så idag med, men sen e de lugnt. E så skönt att ha dom hemma nu.......
    Jag mår bra annars. Ska försöka njuta dom sista veckorma nu...Foglossningen har varit bättre. Har blivit bättre efter promenaden jag gjorde när vi sågs. Inte haft lika ont. Men känner jag har en nerv som ligger i kläm på höger höft
    Det är som med mig, jag kan få så ont på höger eller vänster sida. Som i början då man rörde sig för snabbt och ligamenten drog och stack i sidorna. Nu kan jag få ont bara så där då jag går och jag måste trycka in handen där ett tag för att det ska göra mindre ont. Ja se dessa krämpor....

Tog bild på magen idag. Ojoj magen var mkt snyggare förra graviditeten vid denna tid. Den känns mkt lägre denna gång, men det är kanske det lilla extra jag hade runt midjan-höfterna innan jag blev gravid. =)
  • Maddie72
    Rosen skrev 2010-09-17 21:52:36 följande:
    ja jag ska faktiskt ta o fråga min bm fast jag ska inte dit förrens om 1,5vecka.
    fast sen tänker jag att dom säger att allt mellan +-22% räknar dom som normalt och jag ligger ju "bara" på +20% så då kommer dom säkert inte tycka att det e nåt att kolla upp.
    men jag känner att för mig e +20% mycket och i o med att jag gått över tiden båda de andra graviditeterna så tror jag säkert att jag kommer göra det denna gången oxå o då kommer ju barnet vara ytterliggare större....
    Jag låg på +20 nånting förra grav med Oskar och han slutade på 4770 g. Jag gick 6 dagar över tiden. Men så är jag ju diabetiker också.
  • Maddie72

Varit och röntgat bäckenet idag. Det ska mätas. Det känns skönt. Nu får vi se hur det är. Får svar tidigast om en vecka. Röntga och mäta bäckenet är inget man gör numera om det inte finns några indikationer på att man är för trång. Det var ju så det var för mig förra förlossningen och jag fick snitt. Därför kollas jag upp lite extra denna gång. Jag vill helst slippa snitt och det skulle lugna mig betydligt om man vet att man har normalt bäcken

• Maddie72
    Rosen skrev 2010-09-17 22:20:01 följande:
    va skönt att dom tar dig på allvar o gör allt för att lugna dig.
    undra var gränsen går för att inte få föda fram ett barn som är för stort? hur stort ska det vara?
    Det undrar jag med. Har ingen aning. BF dagen var jag inne på spec MVC och en mer handfallen och tafatt läkare har jag aldrig träffat. (Min ordinarie var sjuk) Han mätte endast en gång på de olika mätställena och gjorde inget medelvärde. Förstår inte hur man kan vrara så slarvig drygt 4000 sa han till mig. Jag grät i floder och han fick komma tillbaka och förklara. Ibland kan man bli överkörd som bara den och det känner jag ännu idag. Jag hade bett om ännu ett UL då jag kom in på förlossningen enl förlossningsbrev, men fick inget ju. De bara räknade med att jag skulle föda vaginalt. Hade blivit nekad snitt innan ju. NÄ det är tur att jag går hos Amanda BM för samtal och där ska vi gå igenom hur min förlossning denna gång ska bli så bra om möjligt. Tänker definitiv kräva tillväxt-UL den dagen jag kommer in.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2