BF November,2010 DEL 2
HelenC - Tar det en gång till. Jag vet att man inte alltid går tillbaka och läser allt. Men, vet du om man måste förboka babyskydd på Babyproffsen, långt innan? Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde för 4 år sedan. =)
HelenC - Tar det en gång till. Jag vet att man inte alltid går tillbaka och läser allt. Men, vet du om man måste förboka babyskydd på Babyproffsen, långt innan? Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde för 4 år sedan. =)
Belavon - Jo visst det går nog bra, men jag är lika trött på detta eviga blodsokertagande som du. Jag hade hoppats att medelvärdet hade sjunkit ännu mer, som jag kämpar. Är så trött på allt som har med diabetes att göra. Vill bara kunna slänga i mig vad jag vill. Är så sugen på allt möjligt, men det går inte. Inte än, men efter bebis är född kan jag "slarva" lite och ta extra insulin. Inte lika petitigt som nu.
Idag efter UL gick jag en sväng på stan. Gick bara och log och kände på alla gosiga babykläder. Är så frestad att handla. Men pga ekonomin just nu (inga pengar från F-kassan än) måsta jag vänta. Åhhh det kliar i fingrarna Blir så sjuk av att se allt gulligt och smått.
Herre jösses vad ni skriver!! Tar ju evigheter att läsa igenom. Man kan ju skippa det om man inte orkar, men jag tycker det är kul så här på kvällskvisten och kolla om någon har skrivit nåt och lika kul att läsa är det ju.
Ikväll fick jag verkligen känna på hur tunn linjen är mellan skratt och gråt just nu. Shit! Jag satt i soffan, tillbakalutad och såg och kände hur bebisen rörde sig i magen. Det var som stora, stora vågor rörde sig i magen och helt plötsligt stod ena sidan av magen rakt ut. Precis rakt ut. Hur toppigt som helst, helt spetsigt, ni skulle bara sett! Jag skrek till mannen att komma. Han bara gapade och jag började gapskratta, det såg så komiskt och konstigt ut. Var aldrig med om nåt så extremt förra graviditeten. Det hela kändes så konstigt och jag gapskrattade så tårarna kom och därmed satt jag och lipade istället.Shit vad jag grät! Det kändes så tokkonstigt och ont gjorde det med eftersom det var världens sammadragning. Jag blev lite rädd...
Vad konstigt det kan bli va?