Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

HelenC - Tar det en gång till. Jag vet att man inte alltid går tillbaka och läser allt. Men, vet du om man måste förboka babyskydd på Babyproffsen, långt innan? Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde för 4 år sedan. =)

• Maddie72
    Helen C skrev 2010-10-11 17:04:10 följande:
    Du behöver inte boka innan. De har inte jag gjort alls... Utan hämtat när bebisen kommit
    Ok bra., då vet jag. Tack för infon. Kram =)
  • Maddie72
    Är i v 35 (34+6) idag. Varit på tillväxt-ultraljud, pga diabetes. Bebis väger nu 2595 g, det innebär + 1,6 %. Ligger alltså på normal tillväxt. Hoppas det håller sig så. HbA1c låg på 5,7 %. Bara sjunkit 0,1%. Men det går ju åt rätt håll i alla fall. De tog även CTG och blodtryck. Det såg bra ut. Jag är glad!! =) Jo, bad läkaren även bekräfta det svar jag fått tidigare ang könet. Och JO det är fortfarande en flicka. =)
  • Maddie72

Belavon - Jo visst det går nog bra, men jag är lika trött på detta eviga blodsokertagande som du. Jag hade hoppats att medelvärdet hade sjunkit ännu mer, som jag kämpar. Är så trött på allt som har med diabetes att göra. Vill bara kunna slänga i mig vad jag vill. Är så sugen på allt möjligt, men det går inte. Inte än, men efter bebis är född kan jag "slarva" lite och ta extra insulin. Inte lika petitigt som nu.

Idag efter UL gick jag en sväng på stan. Gick bara och log och kände på alla gosiga babykläder. Är så frestad att handla. Men pga ekonomin just nu (inga pengar från F-kassan än) måsta jag vänta. Åhhh det kliar i fingrarna Blir så sjuk av att se allt gulligt och smått.

• Maddie72
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:45:22 följande:
    Måste också vänta med inköp. Tyvärr så får jag nog en ynklig summa från FM nästa månad då jag anmält from den 1 nov. De pengarna får man väl en månad senare? Måste köpa ny kudde till vagn och vagga nu plus blöjor.....sen had ejag tänkt måla om vaggan som vi köpt. Hum......dessa pengar!
    Känner igen det där. Det är mkt man behöver. Men man får ta det viktigaste först och ta det pö om pö. Just nu har vi inte ens ett skötbord än. Men om det krisar sig så kan man faktiskt ha en enkel uppblåstbar i plast på golv eller säng tills man har det där stabila stora som jag vill ha. Jag ska måla om spjälsängen... åhh vill göra det nu!
  • Maddie72
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:55:29 följande:
    Äh köpe ett billigt men bra på IKEA: Vi har ett sniglar som funkar prima. Så mkt onödiga pengar man kan lägga på sånt där. Hade vi inte väntat bebis nu hade jag gladerligen tagit bort skötbordet. En skötbädd funkar likabra. Men sen när bebis kommer vill jag inte byta i soffan eller stå å få ont i ryggen. Blir ju lite mer gägg å kiss där haha!
    Nej vill inte heller hänga över en säng eller soffa och byta blöja. Ond rygg.... Så fort pengarna kommer in köper vi en rejäl en att ha i badrummet. Vill helst ha en begagnad från IKEA - Leksvik. De nya har inte det bra hyllorna överst. Vill kunna få plats med lite av det man annars har i badrumsskåp eftersom det vi har där nu åker ut. Tillgång till vatten är ju inte dumt vid blöjbyte. Finns ingen annanstans i lägenheten som ett skötbord får plats.
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-11 22:05:39 följande:
    Vi byter blöja på en bänk vi har i badrummet och där på har vi en sån uppblåsbar skötbädd med Laban på :) funkar kanonbra! under bänken har vi skåp med lådor som alla kläder o blöjor mm förvaras i. och om ca 3 veckor har vi ett nytt fräsch badrum att byta blöja i!
    JO men vara på bänk går ju också bra. Har man mkt utrymme går det ju fint att ordna. Men lägenhet är lägenhet, du vet Bebis. *blink*  Glad
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-12 10:53:27 följande:
    Idag är det vecka 36 för mig!!  en veckan närmare BF
    Ja-a härligt!!! För mig också... v 36. Det låter lika underbart varje ny vecka. Glad
  • Maddie72

Herre jösses vad ni skriver!! Tar ju evigheter att läsa igenom.  Man kan ju skippa det om man inte orkar, men jag tycker det är kul så här på kvällskvisten och kolla om någon har skrivit nåt och lika kul att läsa är det ju.

Ikväll fick jag verkligen känna på hur tunn linjen är mellan skratt och gråt just nu. Shit! Jag satt i soffan, tillbakalutad och såg och kände hur bebisen rörde sig i magen. Det var som stora, stora vågor rörde sig i magen och helt plötsligt stod ena sidan av magen rakt ut. Precis rakt ut. Hur toppigt som helst, helt spetsigt, ni skulle bara sett! Jag skrek till mannen att komma. Han bara gapade och jag började gapskratta, det såg så komiskt och konstigt ut. Var aldrig med om nåt så extremt förra graviditeten. Det hela kändes så konstigt och jag gapskrattade så tårarna kom och därmed satt jag och lipade istället.Shit vad jag grät!  Det kändes så tokkonstigt och ont gjorde det med eftersom det var världens sammadragning. Jag blev lite rädd...

Vad konstigt det kan bli va?

• Maddie72
    Marinero skrev 2010-10-13 12:30:11 följande:
    F´låt, nu känner jag att jag bara irriterar mig på folks kommentarer... men jag bara måste Tungan ute

Jag skrev igår som status på fb: en månad kvar t bf. Då skrev en att skönt snart är det jobbiga över. Jag skrev ja äntligen. Då skriver en som fick sitt andra barn i juli att ja men på¨ett sätt börjar det jobbiga för det är fullt upp med två barn, tro mig o bla bla. Men verkar jag va helt bakom flötet? Jo jag FATTAR det! Jag syftade på att det fysiskt jobbiga är övr!!! Jaaaaa jag fattar att det kommer bli jobbigt med två barn!! Även fast jag bara har ett barn just nu! Suck... Jaja inget o bli riirterad över eg, mena väl inget illa såklart men jag är på ett aggro humör nu känner jag Demon
    JO jag känner igen det där. Det är ju graviditeten som är jobbig och man vill bli som förut. Kunna använda sin kropp, böja sig ner, gå riktigt ja som du säger må bra fysiskt. Att det blir kämpigt med ett barn till förstår man väl som sagt. Men då kan man ju ta det med en kropp man hade innan. Jag längtar till den dagen man kan rya runt som man gjorde innan.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2