Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-09-17 22:48:37 följande:
    usch jag förstår verkligen din oro. o ibland träffar man så dåliga läkare som inte verkar ta en på allvar alls...
    hoppas denna gången blir bra för dig o att det inte blir komplikationer.
    Jo, det är ju så skört det där. Men jag längtar verkliigen till den dagen gravideten är över och att allt har gått bra.
  • Maddie72
    Rosen skrev 2010-09-18 21:47:21 följande:

vi har ju inte hittat nåt namn än. min 7åring kom idag o sa nicco. både jag o min man började fundera på det. vad tycker ni om det namnet?

Men det var väl sött. Det måste väl vara bra för barnen att få vara med och bestämma vad lillasyskon ska heta. Min man fick bestämma namn på sin lillebror och då var han precis 7 år. =)
  • Maddie72
    tessiej skrev 2010-09-20 07:58:33 följande:
    Vilken helg det varit.. vi har i familjen en golden hane på 5 år. Sedan i våras har vi velat hit och dit hur vi ska göra med honom. Både jag och sambon har kännt att han bara får mindre tid och uppmärksamhet och inte alls det han förtjänar. Han har varit hemma mycket själv (max 6 timmar men så mycket tycker jag inte hundar ska behöva vara hemma själva) och även om vi fått hjälp av mina och sambons föräldrar ibland känns det så orättvist mot hur han skulle kunna ha det. Så i fredags satte sambon ut en annons om att vi sökte ett nytt hem till honom. I lördags ringde 4-5 personer och alla var jätteintresserad av honom. Så igår lämnade vi vår dotter hos mina föräldrar och sedan for vi iväg 24 mil med honom för att titta på ett ev. boende till honom. Dom vi for till bodde utanför Vilhelmina och hade en goldentik på 3½ år, två getter, tre fjällkor, höns och en katt. Människorna kändes jättebra, Gizmo och tiken kom överrens direkt och han såg ut och trivas. Så vi lämnade kvar vår älskade hund men ack så jobbigt det är. Jag får gråtattacker från och till men jag vet ju att vi gjort det som blir bäst för Gizmo. Men han har ju bott hos oss sen han var valp så det är en stor omställning. Hans nya ägare var så snälla och sa att det var bara att ringa om vi ville och komma förbi och hälsa på honom om vi hade vägarna förbi. Sen sa vi att dom också fick ringa om dom undrade över något. Ja det blir nog bra..

Nu ska jag äta frukost och sedan har dottern sagt att hon vill ut och cykla så det ska vi göra.

Hoppas det är bra med er alla. Förlåt för mitt egoinlägg men kände bara att jag måste skriva av mig lite..
    Fyyyy va jag började lipa då jag läste om att ni lämnade hunden. Åhhh jag kännner er inte ens, men jag började lipa som en galning. Jag är så känslig just nu, usch, klarar inget som är sorgligt. Förstår att det är bäst för er hund, verkligen. Men har man haft djur själv så.. har själv haft en Golden som fick avlivas... åhh började tänka på henne.
  • Maddie72

taniko -  sover lite halvt om halvt på mage, lite svårt attt ligga på sidan och sova annars. Rygg går fortfarande bra ibland, men som sagt man känner då det inte fungerar längre. Bra värden hos BM ändå. Järnet lite lågt, bara att börja med tillägg där.

bebis - mannen röker inte nu, men gjorde faktiskt då Oskar var så där liten. Hmmm.... ingen aning om att det fanns risk för psd. Hoppas det gick bra hos BM idag? Vad blev det för mat?

Rosen - wow vilken mage. rund o go! =) Jag vet ärligt inte vad min liknar.

Helen - Kul att ses så där på Maxi! =)

Popcorn - Jag väl lite svårt att ta på mig strumpor och skor, men det går förhållande vis bra. Det jobbiga är väl att man får såna sammandragningar. Inte skönt...

Annars har det varit en ganska bra dag, förutom att jag haft sååå ont i ryggen och i mag.tarmarna faktiskt. Jobbigt. Hmmm... har börjat med Niferex. Förra grav blev jag hård i magen, men nu är det precis tvärtom. Ja vi får väl se varför jag varit så kass i magen. Tufft att inta vara ok i magen, det räcker med bök i magen känns det som. Lidet med dig Bebis som har det så allt som oftast.

• Maddie72
    Annizsj skrev 2010-09-21 21:44:10 följande:
    Rätt starts kostar runt 400. Hade jag haft tid och symaskin hade jag sytt själv. Känner mig bara så ledsen ikväll. Vill inte skriva om det här men just nu vill jag bara vara ett litet barn som kan krypa upp i ek vuxens famn
    Hoppas du mår bättre snart. kram på dig!
  • Maddie72

Åhhh det låter så härligt med alla ni som börjar kolla igenom de små små kläderna, tvättar upp och myser. Jag ska be mannen ta upp kläder från vårt förråd också, så jag kan börja.

• Maddie72

MamaDeb - Säger som många andra här. Skönt att de verkligen kollar ordentligt och att ni får komma in och kolla upp det extra. Tänker på er i massor. Ta väl hand om varandra. kram

• Maddie72

Frogster -  Jag säger bara wow! Grattis till pojken! Mångar kramar från mig.

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-09-26 17:23:24 följande:
    Det är som en raggmunksmet som man häller i en långpanna och sen lägger skivat fläsk på, sen in i ugnen i en timme. Jättegott!!
    gjort på potatis, ägg, mjölk, lite mjöl, salt o peppar, typ så.... jag har aldrig gjort själv, mamma är expert!
    Kan intyga att Lufsa är supergott!! Måste göra det nån gång. Har inte gjort det sen jag bodde hemma hos mor och far. Och  det är länge sedan!  Mums, hoppas det var gott idag.
  • Maddie72
    NJsmamma skrev 2010-09-26 17:44:56 följande:
    Blir så himla less, fick min lönespec i fredags jag har ju fått beviljat full havandeskapspenning from den 20 sept, så från den 20-30 sept har dom dragit pengar från lönen, vilket ju är riktigt, men sedan har dom även dragit från dag 1-19 med havandeskapspenning, fattade ingenting så jag ringde lönekontoret och där fick jag till svar att dom fått in papper på att jag fått bevijat från den 1??? Hur om helst så kan dom inte göra ngn korrigering förrän pappret på att det är från den 20 kommit in och tidigast till nästa löneutbetalning, så på mitt konto fick jag in en "lön" på 590 kr, (dessa var från augusti månads ob-tillägg) blev helt knäckt, men tänkte efter en stund då jag lugnat ner mig och ringt sambon att jaja det löser sig, lite pengar får jag ju från havandeskapspenningen.. Går in på fk och ser då att jag får 1 dagsersättning från dom den här månaden och får förklaringen när jag ringer att dom har ett bryt på den 20 varje månad, detta hade jag ingen aning om.. Det brast för mig totalt och jag började gråta och svära åt stackars killen luren då jag undrade hur i h-vete det är tänkt!! Det lustiga är ju att samtalet troligtvis spelades in Ja så mkt av min nedstämdhet och jojohumör beror väl mkt på det här antar jag.. Pratade med en kompis om det här, men hon tyckte att det är väl inte så farligt, det finns andra som har det värre.. JAA det gör det väl alltid, men det här blev ett bakslag för MIG som gjort att jag mått dåligt, vet inte hur folk tänker ibland.

Förresten, har ni inhandlat ngn tjockare mössa till bebis?? Har letat men hittar inga alls, bara dom där supertunna i minsta storlek..
    Du jag känner igen mig. Jag är ju sjuksrkriven sedan den 24 aug. 14 dagar står arbetsgivaren för och sedan är det F-kassan fram till BF. Jag ringer F-kassan eftersom jag är lite orolig att det ska bli krabb med utbetalningen. Bakgrund: I alla fall så blev ju anmälan till dem om min sjukskrivning försenad eftersom länken mellan arbetsgivaren och f-kassan inte fungerade rent internetmässigt. Ingen förstår varför. Då jag ringde 2 veckor efter jag blivit sjukskriven hade de inte fått någon anmälan på f-kassan. Jag ringer till arbetsgivaren och de får ringa upp f-kassan och göra anmälan via telefon. SUCK!
    Status: Allt är nu försenat eftersom jag fick lov att vänta på att f-kassan skulle skicka papper till mig som jag ska fylla i och lämna sedan in dem ihop med sjukintyget jag fått från läkaren. Detta kunde jag först göra i tisdags denna denna veckan eftersom posten har varit så sen den senaste tiden och det inte går att fixa det man måste på så kort varsel och sedan hinna in till f-kassan, där det alltid är Kööööööö. I alla fall i tisdags så jag var inne med papper, gav hon mig tips om att ringa till kuncenter på f-kassan i slutet på veckan och be dem skriva in att ärendet brådskade osv. Det var det jag nu gjorde. Satt till slut och lipade i telefonen. De kan inte lova någonting. Enligt dem kan man inte få förtur. !!! Jag är ganska upprörd och ledsen. Kommer inte kunna betala de räkningar vi ska. Sitter bara och lipar och fattar ingenting. Är väl gravidhormoner med.... men jag mår inte bra och behöver verkligen inte detta nu. Vad kunde jag göra annat än att acceptera att läkaren ville sjukskriva mig? Men då ska väl allt annat fungera med? Man mår ju inte bättre av att det ska vara så segt från F-kassan. 
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2