-
Ja det är ju det. Olivias huvud va bara 32 cm, de va lagomRosen skrev 2010-09-19 12:20:03 följande:ja det kan ju ha gått bra om huvudet var litet. det e det som e avgörande sa min bm
-
Ja de va litet! Den minsta mössan satt som vet inte vad, som en säck! Tog säkert två månader innan hon passade i en mössa för 0-1 mån!Rosen skrev 2010-09-19 12:24:14 följande:naaw 32 cm, va litet
mina har haft 35 o 36 cmja passa på o vila idag o ring din bm i morgonFrogster skrev 2010-09-19 12:22:10 följande:Tack för era svar allihop!
Ringde jobbet och sade att jag inte kommer idag. Vet inte om det är någon fara för det eventuella vattenläckaget men har sovit typ inget inatt och är fortfarande så pass förkyld att jag kände att det där 12-timmarspasset skulle bli på tok för mycket.
Känner mig så pass lugn kring det hela så tänkte vänta till imorgon och då ringa och höra med min barnmorska bara för säkerhetskull! =) -
Olivia såg ut som en coneheadAnnizsj skrev 2010-09-19 12:54:19 följande:har inte kollat va killarna hade i huvudomgång. Äldsta var iaf pytte och toppigt när han föddes. Han låg ju med huvudet ner tidigt och föddes så tidigt. Men det fixade till sig rätt fort. Men killnarnas huvudform är helt olika. Vi har en bred liten kille, en smal och lång kille
De första bm sa va att huvudet kommer räta till sig, ja det såg jättelustigt ut! Men så låg hon rätt länge o väntade på at få komma ut då jag krystade i 1.5 timmar, antagligen därför.
-
Oj, har ni redan så hemska förvärkar? Hade inget med Olivia öht, men nu har jag mensvärk emellanåt.
MammaDebora: hur gick det på husvisningen? Va de inte du som skulle dit?
Igår fick vi hem en ny tv, en LED-tv som drar väldigt lite ström, är lätt och jättetunn! Vi beställde först en på Mediamarkt men när vi väntat en månad ville vi ha handpenningen tillbaka, de va tur att den inte kom för vi fick ett bra pris på denna. Köpte den i grannaffären vid sambons jobb. Inbyggd boxer, perfket o så sätter vi upp den på väggen så inte Olivia kan pilla o så blir de mer plats i detta pytterummet
-
Men va dåligt! Jag är väldigt försiktig med att skriva kön, nä jag skriver aldrig kön för man vet ju inte om det är hemligt! Vi har berättat för en del men jag har hlr inte gått ut med könet på fb.Rosen skrev 2010-09-19 17:02:40 följande:har du förresten avslöjat på fb att det blir en pojke?
jag har inte avslöjat det än men nån hade skrivit ut det på min fb så jag fick typ ljuga o skriva att vi inte vet vad det ska bli.
jag blir så trött på folk när dom avslöjar en när dom vet att man inte vill säga det. hon kunde ju ha skrivit till mig privat o frågat i stället, istället för att skriva det som kommentar på ett foto där alla läser -
Rosen jag förstår att det känns jobbigt när han rör sig, han är ju rätt stor och verkar va ganska stor i rörelserna! Min bebis har lugnat sig och visst hon rör sig mkt men det är mest bök nu.
-
Näe fy f-n va elakt rent ut sagt! Man blir ju vansinnig på sånt!Rosen skrev 2010-09-19 18:58:09 följande:ja det känns som hon gjorde det av ren jäkelskap eftersom jag sagt innan att vi inte vill avslöja det o framför allt inte på fb
Jag vågade inte rösta annat än rött för mitt jobbs skull. Blåa vill ha bort svenska sjömännen tyvärr och de har redan planerat att fortsätter de vid makten ger de alla svenska rederier fria händer att flagga ut våra skepp och då gäller ingen LAS eller ngt, o facket kommer inte ha ett skit att säga till om. Sambon tror inte att de blåa skulle göra det eftersom vi blir rätt många arbetslösa men att de ger rederierna fria händer är ju tyvärr ingen lögn så jag vågade faktiskt inget annat. Så blir det blått igen får vi se va som händer... bara hoppas på det bästa. -
Ja jag bryr mig inte hur alla röstar, det är eg upp till var och enMammaDeborah skrev 2010-09-19 19:01:33 följande:Tja, jag har ju sagt redan tidigare vilket block jag känner starkast för men vilket parti det blev håller jag nog utanför forumet. Det räcker fint att vi har våra bebisar som gemensam faktor, det andra kan kvitta :)
-
Men jag förstår hur du menar och att du känner så ska du inte känna dig dum över för klart du är glad att han lever o känna det, men faktum är ju att det är obehagligt och jag förstår att du känner så!!Rosen skrev 2010-09-19 19:06:21 följande:ja riktigt jobbigt. fast det känns så himla dumt att klaga på nåt sånt här som sparkar o rörelser för det e ju bara en trygghet att han lever där inne. men jag kan inte låta bli att få spel på det nu.
ja jag satte ut ett foto på min mage på fb o där var jättemånga som kommentera o sen frågade nån vad det e för kön o då skrev jag att vi inte vet än. sen skrev min granne"e det inte 100 att det e en pojke till"NoahLeah skrev 2010-09-19 18:58:54 följande:Nu har jag nog missat något, någon som avslöjat könet på fb???
o jag blir så irriterad på sånt. för hon visste om att vi inte vill säga det till alla o sen när hon läser på kommentarerna där jag skrivit att vi inte vet vad det e för kön så borde man ju fatta att jag inte vill avslöja det. -
Ja tyvärr har de försämrat en hel del för oss sjöfolk. Och att de vill ge rätten att flagga ut oss fattar jag inte, eller jo, de vill ha bättre lönsamhet i färjetrafiken men hur lönsamt blir det när vi alla måste gå iland? Jaja vi får se, blir det blått styre så får man väl be till Gud eller nåtRosen skrev 2010-09-19 19:10:14 följande:okej det respekterar jag
oj då förstår jag att du rösta rött. det verkar ju helt knäppt att dom vill ha bort sjömännen. det e ju ett viktigt jobb det med ju!Marinero skrev 2010-09-19 19:02:06 följande:Näe fy f-n va elakt rent ut sagt! Man blir ju vansinnig på sånt!
Jag vågade inte rösta annat än rött för mitt jobbs skull. Blåa vill ha bort svenska sjömännen tyvärr och de har redan planerat att fortsätter de vid makten ger de alla svenska rederier fria händer att flagga ut våra skepp och då gäller ingen LAS eller ngt, o facket kommer inte ha ett skit att säga till om. Sambon tror inte att de blåa skulle göra det eftersom vi blir rätt många arbetslösa men att de ger rederierna fria händer är ju tyvärr ingen lögn så jag vågade faktiskt inget annat. Så blir det blått igen får vi se va som händer... bara hoppas på det bästa.