BF November,2010 DEL 2
Kram!
Mina pojkar har legat och pussat och pruttat på mammas mage ikväll. SÅ sött
God morgon. Fy va jag sovit kasst. Eller ja, jag har eg inte sovit kasst men lite! Somnade halv tolv och vaknade 03,40! Kul eller hur! Suck... fanns inte en chans jag kunde somna om så fem går jag upp och tänder brasan och käkar frukost för jag bara låg där och blev hungrig ist.
Alltså, jag är nog extra känsligt nu, men jag blev så ledsen av en kommentar på fb. Det finns en person som gärna berättar vilken tur hon har me sina barn, världens finaste o snällaste, sover hela nätter osv. Absolut inget fel i det, alla är olika och jag är glad för deras skull att de har sånt tur, vilket jag då skrev för de gällde då om hennes dotter som sover så bra fast hon bara är två månader. Så skrev jag på skoj att ja, undrar om man har sån tur nästa gång istället, för Olivia sov ju uruselt till hon va sju månader. Då fick jag som kommenater att ja: "det sägs ju att man får en jobbig unge och en snäll, men jag har två underbara barn som är före i det mesta." Självklart ska man va stolt över sina barn och berätta det, men i detta sammanhang kändes det som att det syftades på att Olivia är en jobbig unge, och efter för att hon vart lite senare med det motoriska. Dock inte ovanligt sen.
Därför kändes kommentaren så jobbig. Fy sjutton jag va så ledsen, Jag bara kunde inte hålla tårarna tillbaka! Jag skrev tillbaka att Olivia är snäll, hon bara sov dåligt till hon va sju månader men sovit som en stock sen dess så nu är det som bäst. Som svar får jag "Oki". Ja jag är nog med all säkerhet extra känslig men jag blev bara ledsen... Jag brukar inte reagera såhär... Men den kommentaren bara berörde mig... Sorry för ett deppigt inlägg. Ny dag, nya tag
Idag ska vi iaf ha en familjedag för sambon är ledig
Vi ska till banken idag igen (hur nu det ska gå) Olivia va inte lätt att underhålla sist kan jag säga! Vi försökte muta henne med pennor, block, mobiler, ja you name it! Tillslut fick hon sitta i bankmannens knä och knappa på datorn och en räknemaskin, gissa om hon va i extas då haha
Som tur är så va hon förstående och väldigt bra
Men hon måste vart hels slut när vi gick därifrån haha
Jaja, vi får ta med ngn bra leksak...
Sen ska vi till Skövde och hämta barnvagnen 

Kicki: Ja va spelar de för roll hur sena/tidiga de är? Nu vet jag inte exakt va hon syfta på när hon skrev att många får en jobbig och en snäll unge... men just i detta sammanhang så funderade man ju även på det. ja detta med motorisk utv har också vart jobbigt, speciellt eftersom det är första barnet för mig, men nu vet jag att allt är normalt så länge bvc inte reagerar. Men jag har fått så många frågor... sitter hon? Nä, jaha men träna henne då. Kryper hon? Går hpn? Låt henne ligga på mage bla bla. Abs långt ifrån alla har tjatat och frågat tack och lov. Men det har alltiod vart samma personer och det har vart lite jobbigt för jag har ens inte bett om tips utan bara svarade på frågan. Hade ju testat allt liksom, va trodde dom? Jaja de menar ju inget illa men suck va jobbigt o få frågor hela tiden o sen tips man inte bett om och redan testat!
Här är det bara bra, vanliga sd som gör ont när jag går men samma hade jag sist med. Har oxå tryck neråt, igår när jag va ute o gick kändes det som att ngt skulle trycka sig ut, nästan så man trodde att vattnet skulle gå närsom. Obehaglig känsla, osså trycker det tokmkt på blåsan! Får kissa varje kvart om jag druckit ett glas vatten liksom.
Ja eftersom jag öppande mig helt och inte hade sådär skitont förrän jag kom in på fl så är jag lite skraj för att jag verkligen får uppleva den riktiga smärtan denna gång på vägen dit innan jag får lustgas! Hade gjort det värsta jobbet innan jag kom in på sjukhuset sist så när de började göra grymt ont så fick jag lustgas och de va helt underbart! ![]()
Hedi: ja man får försöka slå ifrån sig allt. Just nu är jag nog i en käsnlig period bara... speciellt igår, och kände mig så nere imorse med. Men det känns mkt bättre nu. Sambon är iväg och klipper sig, sen ska han köpa med sig fika
Och när Olivia sovit klart ska vi dra iväg och hämta barnvagnen
Annizsj: jag känner igen mig lite faktiskt! Nu har jag ju bara ett barn sen innan men jag tänker mycket på framtiden! Jag o sambon har ju verkligen haft våra ups and downs, och eftersom det ff är litre svajigt emellanåt och vet att det inte blir lättare med två barn så har jag grunnat så otroligt mkt på vårt förhållande! Klarar vi detta, kommer jag bli djupt deprimerad? Fl-deppression? Han tänker inte alls på det sättet som jag, eller oroar sig utan bara känns som han blundar el ngt. Det är så svårt för han har inte den oron som jag, så jag kan verkligen känna mig så grymt ensam med! Man funderar verkligen mycket nu, ju närmre förlossningen kommer! Jag längtar som sjutton efter bebisen och att få bli av med denna stora mage samtidigt som jag är skitskraj för hur vår relation kommer ta detta! Men jag hoppas det ska fixa påfrestningarna, vi har vart ihop länge och gått igenom mkt och vill verkligen inte leva med ngn annan el utan honom... Ja inte lätt dehär...
Bebis: jo just denna person skriver mkt på fb som kan nästan uppfattas som skryt, inte bara över sina barn utan om allt. Visst är jag såklart glad för deras skull även om det inte vart lika lätt för oss. Jag unnar alla andra lycka, absolut. Men just det uttalandet kom i ett inte så lämpligt sammanhang... De va första ggn jag blev ledsen... Men nu skiter jag fanimej i det 
Nä att säga elaka saker om andras barn är hemskt
Jag har nog aldrig sagt att ett barn är fult! Oftast är de så goa så man har inte ens hunnit reflektera över utseendet ![]()
Idag 33+1 kändes det dags för ny bild på badbollen =)
Magen har verkligen exploderat nu sista veckan!
Tycker veckorna går alltför fort nu... Känns både underbart och jätteläskigt att dagen med stort D kommer allt närmre!
Dags för BM-besök i eftermiddag. Lika spännande varje gång att få se hur lillskrutten ligger till!