BF November,2010 DEL 2
Jag har många ggr funderat på det här med samsovning och att det ska vara så farligt att sova med sin lilla bebis, men egentligen, är det inte det mest naturliga? så gör de ju i u-länderna bla, sover nära intill, bär sina barn i sjalar, de får sova där, nära nära sin mamma som de gjort i 9 månader i magen. Det kan väl inte vara farligt. Jag har samsovit med båda mina barn och kommer antagligen göra det även med detta. och jag har då aldrig ens varit i närheten av att rulla över barnet, jag sover så "lätt" och vaknar av minsta lilla gny och rörelse.
Sen är det klar att om man är full eller har tagit knark är det ju en annan sak, men det säger ju sig självt att man inte sover med sin bebis då! är väl inte heller många som är fulla i sin bebis närvaro, om man ska festa så lämnar man väl bebis hemma hos sin pappa eller hos mormor eller så väntar man med att festa till att barnet är stort.
Jag har många ggr funderat på det här med samsovning och att det ska vara så farligt att sova med sin lilla bebis, men egentligen, är det inte det mest naturliga? så gör de ju i u-länderna bla, sover nära intill, bär sina barn i sjalar, de får sova där, nära nära sin mamma som de gjort i 9 månader i magen. Det kan väl inte vara farligt. Jag har samsovit med båda mina barn och kommer antagligen göra det även med detta. och jag har då aldrig ens varit i närheten av att rulla över barnet, jag sover så "lätt" och vaknar av minsta lilla gny och rörelse.
Sen är det klar att om man är full eller har tagit knark är det ju en annan sak, men det säger ju sig självt att man inte sover med sin bebis då! är väl inte heller många som är fulla i sin bebis närvaro, om man ska festa så lämnar man väl bebis hemma hos sin pappa eller hos mormor eller så väntar man med att festa till att barnet är stort.
Vi blev ombedda att ta med mössa till bebisen men mössa fick vi där, en som det stod pampers på
Sen stod det två olika väskor i rummet, tror de va en libero och en pampers, där fanns kläder i. Men vi hade egna kläder med och ska ha det nu med. Två set är redan nerpackade, en i 50 och en i 56. Man vet ju inte hur lång hon kommer va
Men Olivia va så liten o smal så 56 drunknade hon i. Måste bara köpa en riktig vintermössa och overallen är nerpackad nu. Har nästan packat ner allt, bara mobil och kamera kvar.
Igår packade jag förresten upp alla kläder i 50 och 56. Guuud va smått det är, har hon vart så liten??? Iaf såg jag att det inte fanns några pyjamaser! Va sjutton sov hon i då funderade jag
Ja de va väl body antar jag... sen va de ju så varmt när hon föddes med så hon hade bara en filt över sig i början.
Jag köpte nappar till bebis 2 med. Det är skönt att ha hemma sen om bebisen bara vill hänga på tutten endast för att suga. Undrar om man kommer få lika vidriga sår denna gång... hoppas man har tur så jag och bebisen får till rätt grepp, kan man ha sån tur tro? 
MammaDeborah: jobbig sits, inte kul att behöva gå och fundera
Hoppas du slipper snitt!
Jag har ff lite småsaker att köpa i klädväg till tvåan. Eftersom Olivia är en sommarbebis så har vi inga som helst vinterkläder till bebisen. Overall har vi, det är som en åkpåse med. Ärmar och inga ben, utan som en påse. Men när det blir riktigt kallt så är det nog bra att ha en fleecedräkt under, så man kan ha lite lager på lager. Usch va svårt det är att klä de små, ändå har jag ju gått igenom en vinter med Olivia! Men man vill ju inte de ska svettas eller frysa!