Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-09-21 21:44:10 följande:
    Rätt starts kostar runt 400. Hade jag haft tid och symaskin hade jag sytt själv. Känner mig bara så ledsen ikväll. Vill inte skriva om det här men just nu vill jag bara vara ett litet barn som kan krypa upp i ek vuxens famn
    Nä men Vet inte va jag ska säga men skickar många kramar iaf och vad det än är att det löser sig!! Hoppas du snart känner dig gladare igen {#emotions_dlg.flower}
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-09-21 22:11:01 följande:

Jag har många ggr funderat på det här med samsovning och att det ska vara så farligt att sova med sin lilla bebis, men egentligen, är det inte det mest naturliga? så gör de ju i u-länderna bla, sover nära intill, bär sina barn i sjalar, de får sova där, nära nära sin mamma som de gjort i 9 månader i magen. Det kan väl inte vara farligt. Jag har samsovit med båda mina barn och kommer antagligen göra det även med detta. och jag har då aldrig ens varit i närheten av att rulla över barnet, jag sover så "lätt" och vaknar av minsta lilla gny och rörelse.

Sen är det klar att om man är full eller har tagit knark är det ju en annan sak, men det säger ju sig självt att man inte sover med sin bebis då! är väl inte heller många som är fulla i sin bebis närvaro, om man ska festa så lämnar man väl bebis hemma hos sin pappa eller hos mormor eller så väntar man med att festa till att barnet är stort.

Ja det är ju omtvistat de där med samsovning. Väldigt missuppfattat att det skulle va så himla farligt. Farligt- JA om man inte följer direktiven för säker samsovning, annars är det inte farligare än att de sover i sin egen säng. Jag samsov med Olivia i sju månader och kommer göra det nu med om det blir mkt ammande... ja det kanske jag gör ändå för det är så mysigt Solig
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-09-21 22:11:01 följande:

Jag har många ggr funderat på det här med samsovning och att det ska vara så farligt att sova med sin lilla bebis, men egentligen, är det inte det mest naturliga? så gör de ju i u-länderna bla, sover nära intill, bär sina barn i sjalar, de får sova där, nära nära sin mamma som de gjort i 9 månader i magen. Det kan väl inte vara farligt. Jag har samsovit med båda mina barn och kommer antagligen göra det även med detta. och jag har då aldrig ens varit i närheten av att rulla över barnet, jag sover så "lätt" och vaknar av minsta lilla gny och rörelse.

Sen är det klar att om man är full eller har tagit knark är det ju en annan sak, men det säger ju sig självt att man inte sover med sin bebis då! är väl inte heller många som är fulla i sin bebis närvaro, om man ska festa så lämnar man väl bebis hemma hos sin pappa eller hos mormor eller så väntar man med att festa till att barnet är stort.

De ggr psd förekommit i samband med samsovning så är det i samband med droger, alkohol osv. Sen finns det tyvärr barn som dör på rygg med, i sin säng. Men det är tydligen så att vissa bebisar har det medfött och där hade man antagligen inte kunnat göra ngt öht. Som tur är så är det väldigt ovanligt.
  • frukarlssonn

Vi blev ombedda att ta med mössa till bebisen men mössa fick vi där, en som det stod pampers på Sen stod det två olika väskor i rummet, tror de va en libero och en pampers, där fanns kläder i. Men vi hade egna kläder med och ska ha det nu med. Två set är redan nerpackade, en i 50 och en i 56. Man vet ju inte hur lång hon kommer va Men Olivia va så liten o smal så 56 drunknade hon i. Måste bara köpa en riktig vintermössa och overallen är nerpackad nu. Har nästan packat ner allt, bara mobil och kamera kvar.

• frukarlssonn

Igår packade jag förresten upp alla kläder i 50 och 56. Guuud va smått det är, har hon vart så liten??? Iaf såg jag att det inte fanns några pyjamaser! Va sjutton sov hon i då funderade jag Obestämd Ja de va väl body antar jag... sen va de ju så varmt när hon föddes med så hon hade bara en filt över sig i början.

• frukarlssonn

Jag köpte nappar till bebis 2 med. Det är skönt att ha hemma sen om bebisen bara vill hänga på tutten endast för att suga. Undrar om man kommer få lika vidriga sår denna gång... hoppas man har tur så jag och bebisen får till rätt grepp, kan man ha sån tur tro? Drömmer

MammaDeborah: jobbig sits, inte kul att behöva gå och fundera Hoppas du slipper snitt!

• frukarlssonn

Jag har ff lite småsaker att köpa i klädväg till tvåan. Eftersom Olivia är en sommarbebis så har vi inga som helst vinterkläder till bebisen. Overall har vi, det är som en åkpåse med. Ärmar och inga ben, utan som en påse. Men när det blir riktigt kallt så är det nog bra att ha en fleecedräkt under, så man kan ha lite lager på lager. Usch va svårt det är att klä de små, ändå har jag ju gått igenom en vinter med Olivia! Men man vill ju inte de ska svettas eller frysa!

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 14:14:32 följande:
    Jag är helt förstörd......

Blev uppringd av BM på ultraljudet bara några timmar efter undersökningen. De hade pratat och kommit fram till att ultraljudet måste utföras senast v 34+0 vilket är på fredag. Så det blev akuttid till förlossningen på fredag. So far, so good... MEN, sen sa hon åt mig att vara beredd på att bli inlagd med omedelbar verkan om moderkakan är föreliggande. Visst, jag förstår mycket väl, men jag känner mig helt förtvivlad... Det fanns inte i min vildaste fantasi... Så nu går jag bara här och veta inte vad jag ska göra och var jag ska börja med någonting... Blir jag inlagd så är det tiden ut i så fall... Kan bara gråta... floder...
    Förstår det måste k'mmas jättejobbigt, inget man räknar med precis
  • frukarlssonn
    sebbe123 skrev 2010-09-22 15:07:08 följande:
    Usch låter verkligen jobbigt, förstår att du är ledsen.
    Hoppas att det löser sig på fredag, kram Hjärta

Var ju hos Bm igår och storebror var med, han var så nyfiken när vi skulle lyssna på bebis.
    Men han blev lite förvånad efter och undrade om inte bebisen skulle ha sagt "da da", det var ju ingen som hade förklarat att det var bebisens hjärta man lyssnar på utan vi har bara sagt "lyssna på bebisen" hi hi dom är för söta ibland Skrattande
    Hihi va gulligt
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 18:40:27 följande:
    Jag vet inte varför... Samtidigt behöver jag den här dagen imorgon till att vara med barnen om jag nu blir inlagd på fredag. Jag tänker leva som vanligt så länge ingen säger nåt annat. Alla barn har studiedag så stora tjejen ska på kalas på busfabriken. Jag tar med de andra barnen dit så får vi några roliga timmar. Klättra får de göra själva... Mannen är utom sig av oro och vill inte ens jobba. Jag är ledsen, rädd och orolig. Och så vill jag inte vara ifrån familjen så länge....
    Åh jag lider verkligen med dig Men tur de är så uppmärksamma och tar det på allvar! Men jag förstår att ni är ledsna! Att ligga inne och veta vilken risk det innebär med det hela är inte kul!! Men allt kommer gå bra!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2