• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma

Usch går jag över tiden 3 veckor som man får göra här i gbg, så är vi ju inne i 13 december, finns inte en chans att jag kommer gå så länge, får isf lägga mig på förlossningen och strejka ifall dom inte hjälper mig!

• frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-12 12:40:42 följande:
    Helen- Ajajaj, det gör ju så fruktansvärt ont, lider med dig och hoppas det blir bättre av salvan. Har faktiskt köpt oxå, hade såå sjukt ont i början och problem med såriga och blodiga vårtor.. Grät av smärta och jag tyckte inte att det var ett dugg mysigt med amning som många sa att det skulle vara.. Det gjorde ju bara ONT!! Hoppas det blir bättre denna gången.

Chanelll- Go du är , haha så där gör jag OFTA kan jag säga och då kan jag inte ens skylla på amning Men gravidhjärna kanske än så länge?!

Ja, runt vecka 20 ngn gång så var jag så sjukt sugen på cheeseburgare och speciellt då jag gått och lagt mig, stackars sambon vet inte hur många ggr han var tvungen att åka till mcd för att köpa, jag blev som galen om jag inte fick det men annars har det vart rätt lugnt med cravings
    Haha ja jag får erkänna att inte jag heller alltid kan skylla på gravidhjärnan, gör knäppa tabbar lite då och då
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-12 13:44:59 följande:
    Usch går jag över tiden 3 veckor som man får göra här i gbg, så är vi ju inne i 13 december, finns inte en chans att jag kommer gå så länge, får isf lägga mig på förlossningen och strejka ifall dom inte hjälper mig!
    USCH jag förstår dig!! Jag kan gå med på att vänta tills den 23e om nu inte bebis vill komma om 3dagar
    Men absolut inte tills den 30e, för jag sover knappt på nätterna utav smärtan i höfter & becken så jag kommer ju vara helt utmattad tills dess då

Nej kom bebis KOM!!
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-12 12:46:40 följande:
    3 Dagar kvar till Bf här.
    Men jag tror inte att bebis är så medveten om det som vi andra här hemma

Jag vill verkligen inte gå över,jag har så sjukt ont i mitt becken & rygg nu så jag tror jag sja gå av på mitten!!
    Bara att vända sig i sängen gör att det tåras i ögonen, så ont det gör....

Nej nu tycker jag att bebis kan bestämma sig för att komma, mitt första BF datum jag fick är i morgon så då kan hon komma tycker jag!!
    Åh jag lider med dig Jag började ju få grymmeproblem med mitt becken fem veckor innan Freja föddes. VIDRIGT! Kunde hlr inte vända mig ordentligt i sängen i slutet. Ännu mindre gå.
  • Carolina13

usch 3 v över.. det får vi hoppas du slipper.. så jobbigt!!

Jag tycker 2 v är mkt.. har 6 dagar till bf men kan vara 3 veckor kvar... känns som hundra år...
    Men ska passa på att njuta av egentid för mig och sambon i helgen.. kan ju vara den sista då det  bara e vi... dte trista e väl att sambon som jobbat hela veckan vill ta det lungt och slöa... en annan får energi när han e hemma...

• sunflower79

barnen i mitt liv; jag har haft cravings o har fortfarande på olika citrusfrukter o andra "friska" frukter.. började med citronvatten som var det enda som hjälpte mot illamåendet, sen gick det över till jordgubbar o nektariner.. men nektarinerna fick INTE vara mogna, utan hårda som äpplen haha.. o nu e det grape o clementiner för hela slanten!
    du då?

• frukarlssonn

Jag fortsätter gärna skriva här med Skriver lite i båda för har hängt i två st så "känner" några där med Vill ju följas åt även efter bebisens ankomst!

• Yoshii
    Marinero skrev 2010-11-12 13:48:36 följande:
    Åh jag lider med dig Jag började ju få grymmeproblem med mitt becken fem veckor innan Freja föddes. VIDRIGT! Kunde hlr inte vända mig ordentligt i sängen i slutet. Ännu mindre gå.
    Nej usch det gör fruktansvärt ont!

Och i går så halkade jag till & mitt becken knakade til, J****R vad ONT det gjorde!! Det blir bara värre & värre
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-12 13:59:42 följande:
    Nej usch det gör fruktansvärt ont!

Och i går så halkade jag till & mitt becken knakade til, J****R vad ONT det gjorde!! Det blir bara värre & värre
    Å herregud de kan jag tänka mig Men du, går det inte över efter fl, kontakta en sjukgymnast. Mitt becken fortsatte tyvärr göra lika ont. Men efter ett besök blev det gradvis bättre och nu är det bara ryggskottet som ger sig till känna.
  • Barnen är mitt liv

Sunflower - Kopierar det jag skrev innan

Mina graviditetscraving har och lär förbli kräftor jag skulle kunna äta dom frukost, lunch och middag haha men nu har jag nog förätit mig på dom eller så var det för att dom vi sist åt luktade för hemskt och var supermjuka så man tappade suget.. Bra det tycker min gubbe som slipper såna dyra utgifter :)

Usch känner mig så trött och skulle vilja passa på att vila innan dom stora barnen kommer hem vid 16, sen ska vi till min pappa som fyllde igår vid 18:30 känns ju inte som man har så jätte lust med det när jag inte kan gå och när två av fyra barn kommer vara supertrötta och griniga vid den tiden eller nja vid 20 tiden då.. Sitter  och lyssnar på min tjej som babblar om hur man gör datorer och ritar en massa krumelurer med rutor på ett papper och säger att det är en bästaste data som hon har osv.. Slutade nog lyssna för några timmar sen haha..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2