• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma

Helen- Ajajaj, det gör ju så fruktansvärt ont, lider med dig och hoppas det blir bättre av salvan. Har faktiskt köpt oxå, hade såå sjukt ont i början och problem med såriga och blodiga vårtor.. Grät av smärta och jag tyckte inte att det var ett dugg mysigt med amning som många sa att det skulle vara.. Det gjorde ju bara ONT!! Hoppas det blir bättre denna gången.

Chanelll- Go du är , haha så där gör jag OFTA kan jag säga och då kan jag inte ens skylla på amning Men gravidhjärna kanske än så länge?!

Ja, runt vecka 20 ngn gång så var jag så sjukt sugen på cheeseburgare och speciellt då jag gått och lagt mig, stackars sambon vet inte hur många ggr han var tvungen att åka till mcd för att köpa, jag blev som galen om jag inte fick det men annars har det vart rätt lugnt med cravings

• Barnen är mitt liv

Jag vet bara vad jag saknade och glömde packa med mig sist. Blev iof inlagd tre dagar innan hon kom i v 37 och tänkte inte på det då men efter förlossningen strulade amningen och hon var för slö att greppa bröstet så jag fick skedmata henne.. Men det var shampoo och såna saker till mig själv, att kunna få dusha och känna sig ren och inte stinka utav landstingets härliga svintoshampoo haha..

Mina graviditetscraving har och lär förbli kräftor jag skulle kunna äta dom frukost, lunch och middag haha men nu har jag nog förätit mig på dom eller så var det för att dom vi sist åt luktade för hemskt och var supermjuka så man tappade suget.. Bra det tycker min gubbe som slipper såna dyra utgifter :)

Min barnmorska var som galen i bensinångor och hade blivit helt besatt i det, hon berättade att hon kunde hymla och ljuga för sin man att behöva åka och tanka bilen under alla dygnets timmar och trots att han sa att bilen var fulltankad bara för att hon skulle kunna få sniffa lite, en annan satt och åt murbruk :)

Skulle så gärna vilja att min barnmorska från mvc skulle vara med på förlossningen och hon vill det med men det funkar ju tyvärr inte så.. Har haft henne under alla mina graviditeter, och hon förlöste mig till denna värld så man har fått något speciellt band till henne under åren..

Skulle tycka det vore toppen om man hade samma barnmorska som följde en under hela graviditeten och sen även förlossningen men jag antar väl att det krävs ganska många bm till mammor isf för att göra verklighet utav det..

• Yoshii

3 Dagar kvar till Bf här.
    Men jag tror inte att bebis är så medveten om det som vi andra här hemma

Jag vill verkligen inte gå över,jag har så sjukt ont i mitt becken & rygg nu så jag tror jag sja gå av på mitten!!
    Bara att vända sig i sängen gör att det tåras i ögonen, så ont det gör....

Nej nu tycker jag att bebis kan bestämma sig för att komma, mitt första BF datum jag fick är i morgon så då kan hon komma tycker jag!!

• Kinne79

Jaha, jag som hade hoppats på en fortsättning av den här tråden. I den länken till okt/nov mammor var det ju en massa nya, hade velat följa er i den här tråden eftersom vi pratat så länge.

• mzetterblad

Tycker väl allt vi kan fortsätta i den här tråden.. Eller måste vi göra en ny?

William 070824 & Pyret BF 101101
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-12 12:57:59 följande:
    Nej, det är väl bara att fortsätta här, huvudsaken är att de som vill följa varandra kan göra det.
  • Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-11-12 11:20:32 följande:
    Välkomna in i oktober/novembermammor tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m55417708.html
    Kikade in lite i den tråden, mkt andra mammor där med som jag inte alls känner igen! är det från nån annan tråd eller....?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-11-12 12:53:13 följande:
    Jaha, jag som hade hoppats på en fortsättning av den här tråden. I den länken till okt/nov mammor var det ju en massa nya, hade velat följa er i den här tråden eftersom vi pratat så länge.
    Ja så känner jag oxå! var massa okända där ju, roligare med bara oss "gamla" och inte så många i tråden, vår är ju lagom eller vad säger ni andra?
     Blir mer intimt då och vi känner ju varandra ganska väl nu ju
    dom som vill hänga i flera trådan kan ju göra det
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-12 12:57:59 följande:
    Ja vi kan ju bara fortsätta här.
    Kinne79 skrev 2010-11-12 13:02:49 följande:
    Nej, det är väl bara att fortsätta här, huvudsaken är att de som vill följa varandra kan göra det.
    Precis
  • Bebis050810
    Love3 skrev 2010-11-12 12:46:40 följande:
    3 Dagar kvar till Bf här.
    Men jag tror inte att bebis är så medveten om det som vi andra här hemma

Jag vill verkligen inte gå över,jag har så sjukt ont i mitt becken & rygg nu så jag tror jag sja gå av på mitten!!
    Bara att vända sig i sängen gör att det tåras i ögonen, så ont det gör....

Nej nu tycker jag att bebis kan bestämma sig för att komma, mitt första BF datum jag fick är i morgon så då kan hon komma tycker jag!!
    Ja nu är det våran tur tycker jag!!! Har du nån känning? jag har inte minsta lilla.....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2