• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Taniko: tänker på dej!! Hoppas allt är bra med bebis!

Barnen i mitt liv: What!?! Mår du så fortfarsnde? Har du fortf protein i urinet?? Det är ju helt sjukt att dom inte ville hjälpa!!!
    Ricinolja skulle inta jag heller våga mej på.. Det varnas man ju tom för.. Låter lite väl drastiskt för ont i höften.. Men vi klarar ju smärta olika bra.. Fast jag kommer då aldrig ge mej på Ricinolja hur ont jag än må ha.. Då skulle jag ju redan testat det förra grav..

• sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-16 13:17:23 följande:
    Heter det inte ricinolja? Det är någon dryck som man köper på hälsokostaffärer men som tydligen inte får köpas utav gravida för deras biverkningar.. Det är som ett superkraftigt laxeringsmedel som gör att du får enormt ont i magen, diarre och av denna olja ska värkarna hoppa igång pga av retningarna i tarmarna..
    jo det heter ricinolja =) tas annars om man har problem med förstoppning.. så har man inte det så kan man ju bara tänka hur magen reagerar *hua*
    Kinne79 skrev 2010-11-16 13:30:43 följande:

Själv har jag inte ens vågat prova hallonbladste, som det druckits mycket av i tråden.

Tycker det här med energi är lustigt, igår städade jag ur både kyl och skafferi och idag har jag knappt tagit mig ur soffan.

ja energin går verkligen i vågor... igår hade jag ingen energi o idag står jag för fullt i köket o gör piroger haha.. knäppt det där..  eller så är det så att man tar ut sig den dagen man orkar o sen är man som ett urlakat plommon dagen efter pga det =)

nu är köttfärsröran klar och degen har snart jäst färdigt.. nu ska de bara mixas till piroger oxå.. *pust*
  • Frogster
    Helen C skrev 2010-11-16 13:32:21 följande:
    Tänkte på de ang deras fyra sista siffror.. Här i Kalmar har dom börjat med att man får dessa direkt nu efter förlossningen. Hur är de på andra ställen????Får ni de direkt eller måste ni vänta tills ni får papper från skatteverket??
    Fick från skatteverket knappt två veckor efter förlossningen =)
  • NJsmamma

Idag är det en seeg dag, vila är inte så himla kul måste jag säga:/ Blir intressant att se hur blodtrycket och urinen ser ut imorgon. Känner mig ju inte direkt piggare utan snarare mer trött och har så ont i mina svullna fötter... sambon både lämnar och hämtar dottern i skolan den här veckan så jag slipper släpa mig ut himla skönt!

Håller med er om det här med energin, vissa dagar blir man som tokig och städar och grejar för fullt medan man andra knappt orkar gå upp..

Bebis är jättelugn i magen idag, har vart tvungen att buffa till magen för att få respons flera ggr, man blir ju så nojjig, men han buffar tillbaks En stor bit av slemmisen kom i morse också, fy tusan vad äckligt det är...

Blir så himla sugen på att baka lussekatter, kanske är ett projekt imorgon om man mår lite bättre.. finns inget godare än saffranslussekatter och julmust Nu är det iaf inte långt kvar tills man får börja julpynta, längtar massor men vill ju gärna ha ut bebis innan dess!

• Jojo 85

NJ: Då är ju det kanske på G snart då.. Skönt! Hoppas testerna ser bättre ut imorn.. Ska själv på kontroll hos BM., men har blivit beordrad att ringa FL om jag får plötslig huvudvärk för att dom då kan ta akut tox prov.

• Annizsj

Stämmer så bra, vissa dagar har msn hur mkt energi som helst. Hade en sådan igår. Idag är det tvärtom. Ingen sömn och ingen ork. Trappan är full av ren ovikt tvätt och jag har inte duschat på två dagar. Ska ta en lång dusch när barnen somnat. Fattar inte vad det är med dem? Sedan de går syskontider mellan 9-13 är de totalt slut om em. Jobbigt när minstingen sover för lite på dagis och inte vill sova hemma på em. Men han slocknar iaf på nolltid sen på kvällen. Imorgon ska vu nog baka lite lussebullar, sen hade vibju tänkt föda barn också några fler som är på??

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Bebis050810

Här bakar vi lussekatter jag och barnen! ska bli mumsigt! fösta plåten e snart klar. Måste ju underhålla mig med nåt när man väntar på bebis..... känner fortf. ingenting!
    Bebis rör sig då och då.
    Varje natt när jag vaknar så måste jag försäkra mig att bebis lever och har det bra, ligger och buffar på magen tills jag känner en rörelse då kan jag somna lugnt igen, knasig man är, men jag är så nojjig för sånt nu på slutet! minns att jag alltid har vart sån.
    Ingen slemmis eller flytning här inte.... :(

Badrummet håller på att ta form men det lär dröja tills nästa vecka innan vi kan använda det.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • sunflower79

nu e pirogerna färdiga *pust* jäklar vilka sammandragningar jag har nu!!! tror jag måste vila en stund =)

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-16 15:49:46 följande:
    NJ: Då är ju det kanske på G snart då.. Skönt! Hoppas testerna ser bättre ut imorn.. Ska själv på kontroll hos BM., men har blivit beordrad att ringa FL om jag får plötslig huvudvärk för att dom då kan ta akut tox prov.
    Slemproppen har ju dess värre lossat i omgångar sen nästan två v tillbaks så jag har inte så stort hopp pga den, men vem vet
    Får hoppas att huvudvärken håller sig borta nu för dig och inte kommer tillbaks, jätteviktigt att dom kan hålla koll på dig iom att du hade hf förra graviditeten. Toxprover togs på mig igår, men hängde inte riktigt med om vad för slags prover det egentligen är, var mest seg i bollen och ville bara hem när hon förklarade..
    Annizsj skrev 2010-11-16 15:56:28 följande:
    Stämmer så bra, vissa dagar har msn hur mkt energi som helst. Hade en sådan igår. Idag är det tvärtom. Ingen sömn och ingen ork. Trappan är full av ren ovikt tvätt och jag har inte duschat på två dagar. Ska ta en lång dusch när barnen somnat. Fattar inte vad det är med dem? Sedan de går syskontider mellan 9-13 är de totalt slut om em. Jobbigt när minstingen sover för lite på dagis och inte vill sova hemma på em. Men han slocknar iaf på nolltid sen på kvällen. Imorgon ska vu nog baka lite lussebullar, sen hade vibju tänkt föda barn också några fler som är på??
    Jag har faktiskt precis skickat iväg sambo och dotter till affären för att köpa saffran och kesella till lussebullarna som jag och skruttan förhoppningsvis ska orka baka imorgon, gud så gott Jag är på, nu får här födas lite fler barn!!
  • Annizsj

Mumsigt!!!! Här blir det taccos lite senare... Är så himla hungrig idag nog pga sömnbristen... Vill bara att kl ska bli sju så Vi kan lägga barnen och så man själv kan Sova!!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2