• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08
    Annizsj skrev 2010-11-16 20:22:46 följande:
    Är inte era flickor exakt lika gamla också? Inte så konstigt isåfall. Köp en bärsjal de är mkt smidagare när man ska sitta å så....med tanke på att ni har så små syskon menar jag!
    Ja det är lite roligt faktiskt. För chanells dotter Olivia är född 1 dag före min son Theo.
    Och hennes Freja föddes 1 dag före min Agnes
  • dazazz

Jag är också kvar! Räknar med knappa två veckor kvar men nu är hon verkligen välkommen när som helst, mannen ska inte bort mer och svärmor har kommit idag så nu är alla bitar på plats. Tänk, det känns som så nyss som det var eeeeeevigheter kvar...

• Jojo 85

Frogster: skickade precis vän förfrågan, men kunde inte skriva nåt meddelande.. Skickade via min FB app på mobilen. Johanna heter jag iaf o 2 efternamn :).

Barnen i mitt liv: skönt att din BM iaf kunde hjälpa!
    Men vad jobbigt att inte kunna ta sej till sängen själv. Brukar få fruktansvärt ont i ischias ibland att jag blir strandsatt.. Men än så länge har jag ändå klarat att ta mej till sängen el så.. Även om det varit smärtsamt så har det inte varit omöjligt pga smärtan.

Bebis: din mage är jätte fin, men nu ser det snart ut som den kommer spricka om inte bebis kommer ut
    Blir ju inte alls suktad av den där lussebulle bilden..

Popcorn: skönt att ni fått komma hem nu! Hur känner du för Alice (var det med z?) nu?

Chanell: kul att Olivia lärt sej gå nu :) det är ju så gulligt när dom tultar fram i början

• Annizsj
    dazazz skrev 2010-11-16 20:36:03 följande:
    Jag är också kvar! Räknar med knappa två veckor kvar men nu är hon verkligen välkommen när som helst, mannen ska inte bort mer och svärmor har kommit idag så nu är alla bitar på plats. Tänk, det känns som så nyss som det var eeeeeevigheter kvar...
    När har diu bf? Nu får de allt se till att ploppa ut!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj
    kicki08 skrev 2010-11-16 20:25:43 följande:
    Ja det är lite roligt faktiskt. För chanells dotter Olivia är född 1 dag före min son Theo.
    hih, lite komiskt jue. HUr har dagen gått? Inte kul när man inte får sova och dessutom är den andra sjuk. Ingen bra årstid att få barn på detta.....fasar inför all skit som snart borde dyka upp....magsjuka å sen rs. Men läste att rs ofast inte är farligt och att alla har haft det. Sen att denna säsong kommer bli lindrigare...
  • Helen C

Gud va ni skriver.....
    Idag har vi varit ute och gått. Va väldigt kyligt, men skönt. Kan inte gå för långt heller. Max en halvtimme, sen får jag ont i magen. Så vill ta de sakta men säkert.... Gjort lite bäcken övningar oxå... 

Tänkte jag skulle baka lussekatter snart oxå.. Va tar dom för saffran nu???

Bebis- Du har ju riktigt fin mage....
    Taniko- Lycka till nu

• Annizsj
    Party of five skrev 2010-11-16 18:02:48 följande:
    Jag känner mig också så trött och sliten nu... Mera än efter de andra förlossningarna. Idag har jag bara grinat. Ammat och grinat... Är inte deppad direkt, men hormoner väl?? Nu har jag huvudvärk. Min man har städat och lagat mat, skönt att han är hemma ännu en vecka. De äldre ungarna härjar och bråkar så man tror huvudet ska explodera. Har inte sovit på två nätter nästan, för jag har ammat nonstop och så har han en massa ljud och bökar, hittar ingen ro.
    Men stackre då!Q  Dessa hormoner kan ju göra en så gråtig. Och du, man får gråta, ut me det bara. Det kommer bli bättre och snart är du dig själv igen. Jag kommer garanterat sitta och lipa den första tiden. Har gjort det de två tidigare gångerna och förstår inte hur jag ska kunna avstå det denna gång?
    Kram till dig!
  • Sassa82

ikväll är det kaos i magen, bebisen har aldrig vart såhär aktiv och det bubblar hela tiden och möljer runt. vad är det som händer !?!

Inga samandragningar ( Inte mer än vanligt och inga som gör ont ) eller så bara full rulle.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-16 20:25:43 följande:
    Ja detta är rätt kul faktiskt, rots olika bf-datum har vi nästan exakt lika gamla barn

Jag har en sele hemma, köpte en ergonomisk sele förra året som är väldigt bra Hade aldrig klarat mig utan den och misstänker att den kommer behövas igen
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • kicki08
    Annizsj skrev 2010-11-16 20:44:12 följande:
    hih, lite komiskt jue. HUr har dagen gått? Inte kul när man inte får sova och dessutom är den andra sjuk. Ingen bra årstid att få barn på detta.....fasar inför all skit som snart borde dyka upp....magsjuka å sen rs. Men läste att rs ofast inte är farligt och att alla har haft det. Sen att denna säsong kommer bli lindrigare...
    Jorå det har gått hyffsat bra faktiskt ändå. Det har varit fint väder ute så vi var ut 2 timmar och lekte i snön agnes sov snällt. Theo är pigg ändå fast han har feber. Det märks nästan inte förutom att han sover mer.
    Jag gissar på att det är tänder lr så är det tredagarsfebern. Vi får se.

Nä det är inte alls kul årstid att få barn på.... Man blir väldigt begränsad. Värst är det ju när man har större barn som behöver komma ut. Regnar det eller är över -20 grader ute så blir man ju inne. och då river dom huset
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2