• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj
    Helen C skrev 2010-11-18 07:03:10 följande:
    Bebis- Jag som trodde du skulle skriva att du va på väg in när man ser när du skrev imorse....
    Maddie- Så himla söt=)

Här har man sovit bra som vanligt.... Har precis gett Alize en ny blöja och lite mat så nu e hon vaken en stund, sen blir de nog att vi somnar om båda två

Idag ska vi baka lussekatter och ha de mysigt. Imorgon kommer mina efterlängtade pojkar....
    Va mysigt det låter. Går det bättre med amningen nu? HJälpte purelan?

Maddie-- Så söt så! Hon verkar ju äta å må hur bra som helst Hur mår du själv? LÄtt att man glömmer mammans tillstånd mitt i all vikfokusering på bebis etc.

Carolina... Stort grattis till lillkillen! Håll tummarna för oss som är kvar nu!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Frogster
    MammaDeborah skrev 2010-11-18 08:52:33 följande:
    Mörk chokladkräm
    12port

200g mörk choklad
    1dl vispgrädde
    3/4dl ljus sirap
    50g rumstempererat smör

Garnering:
    2msk pistaschnötter
    Flingsalt

1. Bryt chokladen i små bitar i en bunke
    2. Värm grädden med sirap och låt det få ett uppkok. Häll gräddblandningen över chokladen och rör om ordentligt. Tilsätt smöret i små klickar och rör ihop till en jämn smet.
    3. Låt svalna en stund och häll över i en skål.
    4. Hacka pistaschnötterna grovt. Garnera chokladkrämen med nöthacket och 1krm flingsalt.
    5. Servera med mandelbiscotti.
    Hmm... Gissningsvis har jag runt 12-13 mil till dig.... Hur lång tid tar det med cykel?
  • Frogster

Men fy Williams mamma! =(
    Hoppas eländet ger med sig fort nu när du fått medicin!
    Låter verkligen inte som någon höjdare med svamp....

• MammaDeborah

Tja, middagen serveras 17:30 imorgon så du hinner nog var bor du? :)

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-11-18 07:03:10 följande:
    Bebis- Jag som trodde du skulle skriva att du va på väg in när man ser när du skrev imorse....
    Maddie- Så himla söt=)

Här har man sovit bra som vanligt.... Har precis gett Alize en ny blöja och lite mat så nu e hon vaken en stund, sen blir de nog att vi somnar om båda två

Idag ska vi baka lussekatter och ha de mysigt. Imorgon kommer mina efterlängtade pojkar....
    Ja det hade man ju hoppats på! men tji fick jag..... hoppas på bebis senare idag!!!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-18 08:19:42 följande:
    Gud, jag är så rastlös... Sömnen är sådär om nätterna och på dagarna vill jag göra allt. Dessutom känns det lite tråkigt att sitta i en pyttebyhåla och inte känna en människa... Ska amma lillan lite till och sen plugga kemi några timmar. I em är det vägning på BVC. Imorgon ska vi ha hit svärisarna på middag. Tänkte laga quinoa och kyckling. Funderar på biscotti till kaffet. Bebis, kan du skriva ner receptet igen?? Prenumererar på Laga Lätt och där hade man gjort chokladkräm till biscottin. Att doppa, liksom. Annars funderar jag på att göra tiramisu för första ggn i mitt liv :)

Kram på dig Carolina! Skönt att ni är hemma och mår bra :)
    Varsågod
    http://www.recept.nu/1.16265/anna_och_fanny_bergenstrom/kakor_tartor/mjol/mandelskorpor_biscotti

jag gjorde utan bittermandelessensen för det hade jag ingen hemma och sen hade jag i både hasselnötter och mandlar. Rivet apelsinskal ska det var i men det går lika bra med citronskal om man vill :)
    Dom är supergoda!
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-18 09:31:28 följande:
    Ingen Bebis inne än idag. Är jag synsk trots allt??
    ledsen men jag är hemma ännu..... och tillståndet är oförändrat! har vart iväg och lämnat barnen på dagis och sen handlat lite mat, tänkte göra bakad potatis med skagenröra ikväll för att trösta mig med

Känner fortf. ingenting!!! men som jag skrivit innan, det har jag ju inte gjort med de andra 2 heller, där har det bara startat och så har dom kommit under den dagen, så så blir det nog denna ggn med. Jag hoppas på bebis idag så jag kommer hem på min födelsedag på lördag.
    NU vill jag ha min bebis i famnen!!! BF+3
  • Helen C

Ja de kommer bli en mysig dag.-D

Annizsj- Ja den hjälpte jätte bra och amningen funkar fint med så nu e man glad igen och kan njuta av amningen...

Williams mamma- Usch fy. Det gör ju jätte ont med såriga bröstvårtor och få svamp på de e ju ingen höjdare. Får hoppas de blir bättre nu. kramar

Bebis- Jag håller tummarna för de....

• Helen C

ang barnbidraget.... Jag fick ju barn den 9/11. Kommer jag få de nästa månad då??

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-11-18 10:53:09 följande:
    ang barnbidraget.... Jag fick ju barn den 9/11. Kommer jag få de nästa månad då??
    ja det blir första barnbidraget i dec då. Jag ringde FK förra veckan och frågade och dom sa att får man barn i nov så kommer första bidraget den 20 dec.

Lycka till med lussekatterna!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2