Inlägg från: Helen C |Visa alla inlägg
  • Helen C

BF November,2010 DEL 2

Ja vi får oxå bättre ekonomi nu.. Så det e skönt....

Anton-04 Albin -07 Pyret -10
  • Helen C

Kul för er som varit på UL idag..
    Är bara inne och kikar en snabbis, e så fint väder. Har precis gjort en jordgubbstårta md barnen...Så sugen på de. Min syster m.familj kommer i eftm på middag och fika efteråt=)

Hoppas att ni alla har de bra idag. Läser igenom mer sen ikväll..

• Helen C

Haft en underbar dag med riktigt fint och varmt väder...
    Pojkarna har varit på BVC idag. Stora killen fick 5½ års sprutan. Efter de för dom va duktiga så åkte vi och köpte varsin leksak, åkte in till stan och fikade., sambon hittade lite kläder... Gjort middag då min syster med familj kommer , sen gjort jordgubbstårta... Varit ute och spelat fotboll, barnen duscha, nu är dom i sängen och kollar på Lejonkungen, och nu ätnligen kunde jag sätta mig....

Bebisen har hört av sig lite idag med någon spark, tror de varit varmt i magen=)

• Helen C
    Marinero skrev 2010-06-03 19:54:30 följande:
    Hej på er! Har köpt mig lite datatid så jag passa på att säga hej från Mallis

Resan gick bra men klart Olivia blev lite otålig mot slutet men annars gick de kanonbra, inte ont i öronen el nåt!

Idag käka vi middag här på hotellet o gud vilken mat! Märks att det är 4+ stjärnigt! Vi lär ju inte åka på sådanan här semestrar på många år nu så vi passar på att njuta

Grattis till alla lyckade ul Själv längtar jag till ul nästa torsdag

Kram alla o hoppas ni har de bra!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
    Härligt att höra ifrån dig att ni har de bra... Vi har strålande väder här=)

Nu e jag riktigt trött, kommer somna tdigt=)
  • Helen C

God morgon tjejer...
    Ännu en dag med sol, men börjat blåsa en del, skulle bli lite kallare idag tror jag, men huvudsaken solen skiner här...

Idag åker pojkarna till sin pappa mindre roligt, men veckorna går så himla fort så snart e dom här hos mig igen.....

Bebisen hör av sig i stort sett varje dag nu.... sparkarna börjar komma högre upp nu så undrar egentligen hur den ligger därinne, men så häftigt varje gång....
    Hoppas dom kan se könet på måndag, finns en känsla att de kanske är en liten tjej därinne

• Helen C

Jag är i vecka 19 och har gått upp 6 kg...E rätt nöjd med de....
    Mitt första kom på BF och vägde 3485 och andra 40+5 och vägde 3575, så haft normalviktiga=)

• Helen C
    Kinne79 skrev 2010-06-04 09:45:59 följande:
    Igår var min mage alldeles hård, är den på väg att komma nu kanske? Är i v. 14+6 idag.

Jag börjar så smått närma mig min utgångsvikt, men ligger fortfarande på minus, men det kryper högre upp för varje gång jag väger mig.  
    på väg är den nog inte. Min mage e hård oftast hela tiden, inte när jag ligger ner, men står jag så är den hård.... De växer ju ett liv i magen=)

popcornplaya- Kul att ni fått en tid för könsul.... Veckorna går ju så fort så snart e ni där
  • Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-06-04 10:39:06 följande:
    Jag är i vecka 18 och har gått upp 7 kg! vilket jag tycker är fö mkt.
    Väger nu 59,5 kg.

Gick upp 22 kg med nr 1 och 14 kg med tvåan. Hoppas på max 14 med nr 3, det verkar ju inte så lovande nu men jag äter inga onyttigheter och ändå går jag upp!! tränar o promenerar iofs inget.... men jag är så trött o energilös hela tiden...

Har fått två normalviktiga barn, första kom på BF och vägde 3350g och tvåan kom på BF+3 och vägde 3050g.

Med nr ett hade jag jätteproblem med att gå ner tog 1,5 år och många mil på motionscykeln!!! + gi-diet. efter tvåa blev jag sjuk, ibs, och gick ner en massa så nu när jag blev gravid igen i våras låg jag på 9 kg under min "normalvikt" men jag trivsdes kanonbra som smal!! så jag ska ner till 52 kg igen sen efter min lilla bebis kommit!
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Va länge sen jag vägde 52 kg, va nog 21 när jag vägde så.. E glad om man kommer ner till 60 kg sen, men har en del överbliven hud oxå efter andra barnet, så blir operation för mig sen när jag ammat klart och de...Alla går upp olika mkt och alla går ner olika mkt, en del får ju kämpa och en del behöver inte göra någonting alls..... Men man bär på ett barn som tar mkt, därmed blir de man kanske äter mkt eller så
  • Helen C

Nu ska vi njuta av de här. E bara sommaren som blir en del onyttigheter Men de får vi... hihi

• Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-06-04 10:52:50 följande:
    Hur gammal är du?
    Jag blir 32 i höst...

Jag kan inte äta en massa "skit-mat" pga mina problem med magen, det är tråkigt eftersom jag alltid varit en chipsmänniska, men bra för man håller vikten. men ibland unnar jag mig, chips, pizza, annan fet mat och ibland tål jag det och jag mår bra men ibland blir allt bara bläää...

På BF med första barnet vägde jag 87 kg!!! lite skillnad mot nu i våras, 52 kg HIHI
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Jag blir 28 nu i sommar....
    Jag gick ner allting med första och va nere på 55 kg, med andra va de svårare att gå ner så ligger nog på något + nu när jag blev gravid, men jag tar tag i de sen.....Jag tänker inte så mycke på de, men jag försöker undvika de goda. Dricker mycke vatten....
    Men va inte dåligt att gå ner från 87-52... Förstård u trivs då
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2