Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Ang luktsinne så blir jag heltokig på andra som röker just nu. Det känns som de är överallt och jag säger det gång på gång till mig själv. Varför ska de alltid ställa sig med en gång utanför dörren var de helst är? Där kommer man gående och ska ut från nån affär, bibliotek etc helt oanande och går rakt in i ett rökmoln och håller på att spy och hosta sig fördärvad. Nån som har upplevt samma sak? Snacka om att man är känslig.

• Maddie72
    PennyJenny: Tror POJKE
    Kicki08: Tror POJKE
    Chanelll:tror FLICKA
    Williams Mamma 070824: Tror POJKE
    Frogster: Tror POJKE
    Helen C: Tror POJKE
    Bisquit: Tror flicka
    Rosen: tror flicka
    Catt: tror Pojke
    Maddie72: tror flicka
  • Maddie72

Ja det är kanske så. Jag fick visserligen pojke sist och mår så helt annorlunda, illamående har jag varit så ini dängen och är sugen på helt andra saker denna gången. Fet hy och nya finnar kommer hela tiden, som värsta tonåring och tråkigt hår, Därför tror jag på flicka denna gången.

• Maddie72
    kicki08 skrev 2010-05-15 07:36:23 följande:
    Godmorgon tjejerÄr det nån mer än jag som är väldigt konstig i magen? Jag har jättesvårt att äta ibland... det kan tvärt vända sig i magen från att ha varit jättehungrig.Oftast kan jag inte äta alls.... Igår stod jag och målle illa över lukten på grillad kyckling :-SOch jag mår ALLTID illa efter jag ätit en tallrik yoghurt på morgonen.... Känner mig trött och hängig. *suck* Är det inte meningen att man ska må bra nu? Jag mådde ju toppen dom här mitten månaderna med Theo. V 15+3 idag.
    En flicka i magen? =)
  • Maddie72

Hej allihop
    Har haft besök av svärföräldrar i helgen och inte kunnat sitta vid datorn om kvällarna på samma sätt. Men nu har jag läst ikapp minsann, ni skriver på som bara den. =)

Vet ni jag har inte vågat kolla vikten.. är rädd att jag har gått upp massor. Det känns så. Jag har bredare rumpa än vanligt i alla fall och magen växer tycker jag. Det är konstigt med tanke på att bebis är så pass liten och själva bulan (under alla valkar jag har då) inte är så stor tycker jag. =) Men, men det är ju det som gör att man ser så stor ut redan. Mest på kvällen som många av er säger.

Dessa bristningar, dessa bristningar. Jag är ju diabetiker och jag har en rejäl bred bristning på ena sidan magen. Gissar att jag fick den pga alla injektioner med insulin jag tar i magen. Jag är ju rejält uttänjd sedan sist så jag tycker att det inte bör komma fler. Vad tror ni?

• Maddie72
    Kinne79 skrev 2010-05-18 16:42:52 följande:
    Jag berättade redan i v.9. Jobbar som lärare och ville ge rektorn tid till att planera inför hösten. Resten av kollegorna fick reda på det förra veckan, när vi hade ett organisationsmöte inför hösten. Däremot vet inte barnen i klassen om det än, vet inte riktigt hur jag ska berätta.
    Visa en UL-bild, förstorad på OH eller på smartboard via datorn om ni använder det. Fråga om de vet vad du visar upp?
  • Maddie72

Apropå det som skrevs om den sena aborten. Vi måste vara medvetna om att allt som skrivs så här på nätet inte behöver vara sant. Det låter makarbert, men det finns de som kan hitta på precis allt och har det som fallenhet att chockera och förfära för att få reaktioner eller verka bättre eller sämre än de vanligtvis är. Nu vill inte jag måla fan på väggen i detta fallet. Men snälla ni, ha alltid det i åtanken då ni läser om andra på nätet. Visst vill man tro på andra, verkligen... men ta det ni läser som verkar helt uppåt väggarna, lite mer med distans. Annars kommer man må sååå dåligt.

• Maddie72

Hej hej
    Helgen har varit påfrestande. Upptäckte att sonen fått vattkoppor i går lördag och idag har det varit ett evigt tjatande om att inte klia, kleta på kylbalsam, bada, känna på febrig panna om vart annat. Känner mig som den sämsta morsan då jag kommer lämna honom till mormor hela veckan som kommer. Min man arbetar dagtid denna veckan och eftersom vi har eget företag kan han inte vara hemma, vi måste få in pengar till fiman. Jag måste vara på jobbet, mycket som måste hinna bli färdigt i skolans värld innan sommarlovet och jag har inte tid att VABba. Och nej det fungerar inte med vikare, det skulle tyvärr bara bli krångel, då jag arbetar som textillärare. Låg och lipade för mig själv förut då jag fick såååån ångest att jag skulle lämna honom till mormor. Frågade Oskar innan han somnade vad han tänkte på.... "att jag vill till mormor nu".  Det känns ju i och för sig skönt att han känner så.... men ändå.

• Maddie72

Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.

• Maddie72

Jag orkar inte heller tänka på vikten. Men visst det finns där nånstans. Som diabetiker får jag nog släppa det, eftersom man tar mkt extrainsulin för att blodsocker ska ligga så bra som möjligt, går man upp i vikt mer än andra ickediabetiker. Förra graviditeten gick jag upp 22 kg. Jag lär bräcka den siffran denna gång. Hmmmm....

De flesta här verkar vara på topp just nu. Sonen har ju vattkoppor på slutspurten, bara skorpor kvar, men även haft en rejäl förkylning som han gett mig nu. Ojoj vad jag hostar och snörvlar. Kul så här i slutet av terminen, sista veckan med elever, sen ytterligare halv vecka kvar med städ och planering inför hösten och sedan sommarlov till den 17 aug. Ska bli så skönt!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2