BF November,2010 DEL 2
MissCh skrev 2010-08-17 23:11:15 följande:
Suck - jag är ganska trött på att jämt få kommentarer om hur stor jag är - någon mer? Visst tycker jag själv också att magen är ganska stor, men jag vill inte höra det jämt. Teoretiskt sätt är jag inte heller särskilt stor egentligen, har gått upp 6,5 kg i vecka 30 och sist hos BM på låg SF på strax under medel (visserligen några veckor sen ska dit igen på fredag). Idag frågade en dagismamma och det var dags snart nu, och igår frågade en om jag skulle ha tvillingar. Oj oj, vad du har växt, säger de på jobbet. Ja, visst är det väl så att man blir större för varje graviditet sade en annan igår. Jag är lite känslig för de här sakerna, så jag är väl lite nojig :) Men ändå...
jag klarar ju knappt av när mannen vill ta på den
sen kan jag tycka att folk tar sig lite väl mycket friheter när man e gravid genom att hålla på o kalla en tjockis o såna saker. jag bryr mig inte jättemycket men vi har en granne som alltid påpekar att jag blivit tjock o att han får passa på attt kalla mig tjock nu medans jag e gravid. det börjar bli lite tjatigt att höra honom faktiskt
men sen e ju folk snälla mot en oxå o tar hänsyn, fast o andra sidan så e man ju inte handikappad för att man e gravid så man kan ju faktiskt bära som vanligt (om man inte har foglossning eller andra krämpor) eller jobba som vanligt. jättegulligt av dom men jag vill inte att folk ska tycka synd om mig för att jag e gravid.
folk förväntar sig nästan att man ska må dåligt, sova dåligt, ha ont osv i sin graviditet, men när jag säger att jag mår bra o inte har ont så blir dom nästan lite förvånade.
alltså ibland har jag ont o myrkrypningarna tar kål på mig men jag säger nästan aldrig nåt till någon om det för jag orkar inte att folk ska kommentera det, så jag säger att allt e bra i stället.

undra när jag ska förstår.......