• Rosen

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-08-16 13:09:49 följande:
    Jag har varit sååå dålig på att skriva här inne nu det sista men vi har njutit av sista veckan som mannen haft semester. Idag började han jobba igen så nu är det tillbaks till vardagen. På onsdag är det inskolning för sonen, äntligen ska han få börja på dagis. Det ska bli gott både för mig och honom.

Såg att ni diskuterade när man fött. Jag fick Philip på BF-5 jag var helt inställd på att gå över så man blev lite förvånad. Denna gången blir jag nog snarare väldigt förvånad om jag går över, det skulle kännas konstigt.

Är inte så orolig för förlossninge annat än att den helst inte ska gå för snabbt. Däremot ser jag inte fram emot tiden efteråt. Tyckte det var jobbigt med allt avslag, kissa i duschen i 2 veckor efteråt vara så öm så man knappt kan sitta ner första tiden efter. Ja allt det där. Bara att hoppas att det kanske blir lättare efter nu med andra barnet.

Gick in i v.27 idag också så nu är det snart 3:dje trimestern, känns skönt. Men jag längtar mest efter v.30 för det är då den riktiga nedräkningen börjar tycker jag.
    jag e precis tvärt om, hoppas att förlossningen ska gå skitsnabbt för det var så skönt att slippa ligga där i flera timmar/dygn o ha ont.
    tiden efteråt tycker jag oxå ska bli lite jobbig, med avslag osv. inte så skönt de 2 första veckorna direkt när man e helt nyförlöst.

ja på nåt sätt känns det nåt magiskt med vecka 30 som du skriver att den riktiga nedräkningen börjar. jag går in i vecka 31 denna vecka så det börjar kännas mer o mer verkligt att det inte är så lång tid kvar.
  • Rosen

kram till alla er som har ont o mår dåligt o till er som har problem i era förhållanden. hoppas att allt blir bättre snart

taniko: grattis till en liten tjej, va roligt hur känns det nu när du vet att det e en liten tjej? visst e det en speciell känsla att veta vad man ska få för kön? det blir så verkligt för en då tycker jag

• Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-16 22:16:06 följande:
    i lördags när vi va inne på förlossningen fick vi faktiskt veta bebis kön :)
    Men vi har valt att inte berätta det för nån då vi inte tänkt att ta reda på könet
    nämen oj va spännande, nu blev jag jättenyfiken ju
  • Rosen

taniko: usch va ledsen jag blir av att läsa hur han beteer sig

wiliams mamma: jaaaaaaaa berätta, jag e nyfiken
    jag har ju inte heller sagt tilll många att vi ska få en pojke till så er som jag har på fb får inte heller avslöja det där.

• Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-17 19:51:50 följande:
    Vi ska få en lillebror
    Fick med mig en klar o tydlig bild att det va en snopp!

gud va roligt o speciellt eftersom william o bebisen kommer vara ganska nära i åldrarna med så kommer dom nog ha många gemensamma kompisar senare det märker man på mina pojkar. det skiljer 2år o 8 mån på dom o nu leker dom jättemycket ihop o leker ofta med samma kompisar ute på gården.

jag kände att nu med 3:e barnet så spelar det ingen roll med könet men nu när man vet att det e en pojke till så känns det ganska häftigt ändå att få ha 3 pojkar

• Rosen
    NoahLeah skrev 2010-08-17 20:28:13 följande:
    Grattis Rosen o Williams mamma till pojkarna.
    Linus är jättefint namn.
    tack
    grattis själv till en flicka

ang namnet linus så känner jag endast riktiga aktiva busungar som heter linus hihi
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-08-17 20:00:02 följande:
    taniko: Det är så det blir tillslut. Man känner inte igen sig själv. Man säger och gör saker man aldrig gjort förut eller aldrig skulle göra. Jag vet precis... Han kommer inte att ändra sig! Du måste försöka inse det nu.
    Ta din son och flytta så fort du bara kan. Det bästa är om ni kan bo någonstans medan ni gör upp allt runt hem och ekonomi. Han kommer rasera hela dig och den du är annars. Du förtjänar något bra! Och du kommer att hitta någon som förtjänar dig, respekterar dig och behandlar dig som du är värd. Kram kram kram!

Williams Mamma: Va kul!! Grattis till en liten lillebror! visst längtar man ännu mer nu

Belavon: BLÄÄÄÄ!! Glukosbelastning är ääääckligt! Jag fick göra det 3 ggr när jag väntade min första son.
    Fy fan... Det är inte så mycket att dricka tack å lov. Gör det FORT utan att tänka så du blir av med det. Det är vekrligen hemskt. Uscha....
    e jag den enda som tycker att sockerbelastningen e okej? jag tyckte inte alls den var farlig att dricka. jag tog med sån flytande citron på flaska o hällde i ganska mycket. jag var dessutom ganska törstig när jag kom dit så jag svepte allting på en minut
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-17 20:53:03 följande:
    Rosen: Ja, jag är jätte glad att det blev en pojke, ville faktiskt ha det också, även om det hade vart kul med en av varje. Men jag tror William får det roligare med en lillebror, sen säger han hela tiden själv att han inte vill ha nån lillasyster utan en lillebror och nu får han som han vill, haha

Mer praktiskt är de ju också när man får samma kön som tidigare
    ja så kände jag oxå när jag väntade andra sonen. att jag helst ville ha en pojke för storebrors skull. jag hade naturligtvis inte brytt mig om det nu hade blivit en tjej då såklart.
    sen denna gången kunde jag känna att pojkarna har ju varandra nu så det hade varit roligt med en liten tjej men när jag väl fick reda på att det e en pojke så känns det ändå speciellt och nu har man vant sig vid att det e en pojke så nu längtar jag jättemycket efter honom o känner ingen "sorg" alls över flickan jag nog aldrig får
  • Rosen
    Belavon skrev 2010-08-17 21:31:09 följande:
    Vad söta ni är! Jag var på vårdcentralen idag och där gör de inte glukosbelastning. Så jag måste upp på sjukhuset för att göra det. BM roterar runt på både vårdcentralerna och spec. mödravården, så nu får jag samma som idag. Varför det blev så brottom att göra det vet jag dock inte. Men jag hann inte hem innan deras telefontid slutade så jag kan inte ändra tid eller BM för i morgon. De öppnar telefonerna igen en kvart efter jag ska vara där också, typiskt. Men jag tänkte berätta för denna BM att jag tycker inte alls om hennes bemötande och jag vill inte ha någon som berättar hur dålig jag är på något jag inte kan. Om hon inte kan berätta saker jag själv oroar mig över vill jag ha en annan eller ny tid.

(hihi det låter bra i huvudet, hoppas jag kan vara lika bestämd i morgon bitti)

Sedan hoppas jag och tror att min amning kommer att gå jättebra och jag förstår inte varför jag skulle sitta med en docka 15 veckor innan BF. Jag är inte orolig mest bara irriterad på denna BM.
    ja bara stå på dig, låt henne inte köra över dig.
    ville hon att du skulle sitta med en docka o öva på amning eller? Förvånad helt sjukt ju.

ang amning så har jag inte kunnat amma mina pojkar mer än 3 veckor vardera. jag fick huvudet fullt med bölder o inflammerade finnar så jag var tvungen att börja med antibiotika mot det i stället. jag hoppas verkligen att jag kan slippa det denna gången för att se ut så i ansiktet var ingen höjdare kan jag säga.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-08-17 21:58:09 följande:
    Nu vågade han sig ut från sitt datorrum men det gick ju inte att prata med han....så fort jag nämnde hur dåligt jag faktisk tmår så blev han sne o gnällde bara på att jag inte stöttar honom nu när han kommit till insikt. han tror tydligen att jag ska må toppen, lita på han till 200 % o att livet leker.....så töntigt.
    usch han verkar inte ha nån respekt för dig öht, skiter ju totalt i dig o sonen. tänker bara på sig själv o tror att du ska tycka synd om honom när det e han själv som har satt sig i denna sitsen. han verkar vara döbarnslig o han e definitivt inte redo för ett familjeliv.
    nä, tänk på dig o sonen nu o skit i honom. det blir nog jobbigt många ggr men försök att tänka att det kommer bli mycket bättre när du väl ordnat upp det för dig.
    kolla efter lgh på blocket om 2handskontrakt eller nåt liknande så länge. vem står för lägenheten ni bor i nu? kan du kanske be honom att flytta?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2