-
aha okej så det var inget om inkomstuppgifter o liknande? för jag sökte ju hp för ett tag sen men så fick jag papper tillbax att dom ville ha inkomstuppgifter o hur många timmar jag jobbat osv o då tyckte jag det blev för struligt eftersom jag har 2 jobb så jag tänkte strunta i hp. så tänkte jag om det var det som var startbrevet.Marinero skrev 2010-08-09 13:16:46 följande:Jag minns inte exakt men det stod väl anvisningar om hur du ska begära fp osv, sen fanns det ett papper där med som du kan begära fp eller så kan du göra det på nätet. -
oj det här med fp e ju klyddigt hihi
nåja, får väl ringa o prata med dom.
vad har hänt vännen?NoahLeah skrev 2010-08-09 21:00:13 följande:Så var sambon tillbaks i samma beteende igen, gick bara 2 veckor.
frogster: vilken fiiiiiin mage du har!!! -
ja vilket häftigt datumArdnaas skrev 2010-08-09 21:55:03 följande:Visst är det så =)
När jag var hos BM trodde jag att jag sluee väga mig, men det behövde jag inte och
hon tyckte att jag växte i normal takt ;)
Samma BF har vi också. 10-11-12... ganska fräckt att skriva.
jag har inte vägt mig en enda gång hos bm denna graviditet. vet inte varför men hon har inte frågat om min vikt. -
jag känner precis tvärtom, orkar inte gå till bm så ofta, jag ska dit den 30 aug sen hoppas jag att jag bara ska dit en gång till innan jag föder. om jag inte blir orolig såklart eller har massa andra funderingar som gör att jag vill ditArdnaas skrev 2010-08-09 22:14:57 följande:Det är bara varannan vecka istället för varje vecka, tyvärr.
I slutet vill man gå ofta och höra bebis när den kanske inte rör sig allt för mycket. -
bebis: vilken fin mage du har, helt perfekt ju!
popcorn: stort grattis till bröllopet. vad vacker du är i din klänning! -
nää inte vi. vi sa bo kvar lääääääääääääängeKinne79 skrev 2010-08-10 21:45:08 följande:Hmm, ska alla i tråden flytta? Nästan så man blir lite sugen
-
åhhhhhhhh dessa myrkrypningar i benen
blir knäpp så jobbigt det är -
bebis: skönt att ni är återförenade, hoppas att han slutar barnsla sig nu. fattar inte vad det e för fel på vissa killar alltså... att dom bara orkar hålla på som små barnungar.
sen tycker jag att många ggr fattar inte mannen att man e gravid heller... usch kan bara bli så trött på min egen man...
fast jag e nog lyckligt lottad för vi tjafsar o bråkar sällan o om vi blir irriterade på varandra så håller det i sig i max 10 min eller nåt. sen e vi nog mycket som bästa vänner, det kanske inte heller e så bra för passionen dör ju, men jag trivs med att ha det så här. det e lugnt o harmoniskt.
taniko... usch gumman, jag lider med dig o hoppas du hittar ett sätt att komma smärtfritt bort från honom. det verkar som ni har haft det dåligt ett bra tag?
förstår att allt känns hopplöst att försöka lösa med lån, boende, barn osv och att du inte vet var du ska börja riktigt. speciellt inte om han inte samarbetar eller vägrar separera.....
Han verkar ha stora problem med sig själv som han skulle behöva ta itu med innan han gör dig eller er son illa.
o allt känns säkert jättebökigt nu oxå eftersom du dessutom e höggravid. men gör som de andra säger att stå på dig o ge dig inte om att du vill separera. tillslut kan han ju inte hålla fast vid dig längre, han måste ju ge upp nångång. -
ang bf så har mina barn kommit på bf+6 och bf+20 så jag lär nog gå över denna gången oxå.
idag har skolor o dagis satt igång, ganska skönt att komma in i rutin igen. mina har ju varit hemma hela sommaren så dom var inte alls pigga på att börja skola o dagis igen kan jag säga
jag ska jobba 2 veckor till sen ska jag varva ner lite o jobba ca 2 dagar i veckan bara fram tills det e dax. ska bli rätt skönt faktiskt.
okej men ditt sf-mått ser normalt ut för den veckan du är i. det sägs att man ska ha ungefär samma sf-mått som man är i för vecka. så är du i vecka 26 så ska du ha sf-mått 26. sen kan man alltid ligga nån cm under eller över, det e ingen större fara.Party of five skrev 2010-08-16 10:47:27 följande:Oj, vad länge sedan jag kikat in i tråden...
Vi har haft runt +30 grader i skuggan ända sedan midsommar med typ ett par dagars undantag, så jag har haft sååå jobbigt!! I synnerhet när min snart 2-åring ändå orkar springa runt och busa och man nog inte riktigt hänger efter... Men den värmeböljan verkar vara slut nu, nu är det endast +25.
Jag såg att ni diskuterade bf. Min första kom på bf-4, min andra på bf+9 och min tredje på bf+2.
Jag känner mig sååå stor att det inte är klok, har fått höra av bm också att min baby är en stor baby, men det var syskonen också, även om denna är större - jag själv misstänker mycket fostervatten som gör magen så stor, för det hade jag med trean också, när jag blev skickad på viktkontroll i v.40 när de trodde hon var så stor. Sockret är ändå ok. Jag hade sf-mått 26 i v. 25+. Ska nästa gång om två veckor till mvc. Är inte svullen trots denna hetta, men har ofta ont i ryggen uppe vidskulderbladen, och höfterna. Min baby är sååå lugn att man nästan blir orolig. Men det var ettan också, så jag HOPPAS detta blir ett lugnt barn, i motsats till de två mellanbarnen som är riktiga yrväder.
Må så gott!
nu i vecka 29 så var mitt sf mått 30cm och min bm sa det stämmer ganska bra för bebisen ligger på +8% i tillväxt. så det kommer nog bli en bebis på runt 3,7-3,8 kg. -
ja jag tycker 3 veckor över tiden e lite väl, förstår inte varför dom inte kan sätta igång en efter 2 veckor, bebisen e ju fullgången då. men jag hoppas o tror att jag ska slippa det igen för det var väldigt dryyyyyyyyyygt.Annizsj skrev 2010-08-16 12:38:36 följande:Här får man inte gå över mer än 14 dagar, himla bra! Sen blir det igångsättning. Har väldigt svårt att tro att det skulle hända mig. Tror på tidigare även denna gång... Idag var första dagen på dagis för Viggo. Milo gick också följa med mig i Viggo de två h vi var där. Först när vi kom in började m stortjuta. Var trots allt över två mån sen han var där. Han trodde art jag skulle lämna honom där. Men sen blev det bra i de lekte båda för fullt. Bra lagom start för dem båda. Nästa v blir det heltid, känns konstigt då m knappt behövt gå heltid under sina två år på dagis. Men sen när nästa kommer blir det syskontider igen.
jag hoppas att han vill komma lite för tidigt i stället, typ 2-3 veckor e lagom
min lilla började oxå gråta på dagis idag, jättejobbigt att lämna honom där. men sen hade det gått jättebra o han var jätteglad när jag kom o hämta honom igen. så jag tror det kommer gå bra i morgon.
min stora son började 1an idag, men han var inte ett dugg nervös så det gick jättebra, så skönt!det skulle varit rätt skönt att ha det så här med fast o andra sidan så vill jag hellre att förlossningen ska starta av sig själv. har blivit igångsatt en gång o det var riktigt intensivt. fast det var i o för sig det oxå när det startade av sig själv. fast när det startade av sig själv så tog det bara 40 min så jag hoppas det blir en lika snabb förlossning denna gången medHedi skrev 2010-08-16 12:39:00 följande:Ah shit bf +20 det verkar jobbigt. I Tyskland far man ga över max 10 dagar innan man blir igangsatt.
har ni andra kommit fram till lite nya namn? eller är det samma som tidigare. Här ändrar vi oss
varje dag
.
angående namn så har vi slutat att disskutera det för vi hittar inget som vi e överrens om
känns som att vi aldrig kommer hitta nåt bra namn till den lille.
jag e mer för lite mjuka, flummiga namn, men min man tycker vanliga gulliga namn e bra.