• Rosen

BF November,2010 DEL 2

tessiej skrev 2010-08-04 23:06:18 följande:

Jag är 27 år och sambon blir 28 i september.

Vet ni att för 2 år sedan vid den här tidpunkten befann jag mig på förlossningen. Jag hade då haft värkar i nästan 2 dygn och väntade på att bli undersökt för att se om jag öppnat mig något mera. Om jag hade gjort det så skulle jag få fortsätta min förlossning men om det inte hänt något skulle dom stoppa värkarbetet och jag skulle få vila några timmar. Nu visade det sig att jag hade öppnat mig mer så det var bara att kämpa vidare :) vid 03:51 080805 tittade dottern ut :) så imorgon blir det kalas för våran 2-åring :)

Jag hoppas att denna förlossning går fortare, andra brukar oftast göra det men jag hör säkert till dom som får kämpa lika länge.. men hoppas kan man iaf göra :)

Nu ska jag ta och bege mig mot sängen.

åh inget slår dagen då man ligger på förlossningen o precis har fött sin lilla bebis man e verkligen världens lyckligaste i den stunden.
    grattis till din dotter !!
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-08-04 23:17:03 följande:
    Slutade med p-piller sommaren 08. Tog kontakt med gyn efter ett halvår tror jag, då hade jag fortfarande inte fått någon mens. Var tvungen att vänta tills mensen varit borta i 9 mån innan jag fick tid för undersökning, så i mars 09 började jag behandlingar. Så det tog precis 1 år med behandlingar innan det tog sig. Så lite stressad inför syskon är man. Lite tråkigt för man vill ju kunna njuta av nuet, men vi pratar redan om när vi ska ta kontakt med vården för att påbörja syskon försök.
    förstår att du känner dig stressad. men det brukar ju ta sig om man inte tänker på det alls så kör i så fall utan skydd direkt när ni sätter igång igen o tänk att du ska bli gravid om ett år eller nåt så kanske det tar sig snabbt denna gången
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-08-06 20:29:01 följande:
    Ja, det kliar så jag håller på att bli galen. Ska läman ngt blodprov på onsdag (gallsyra) men tänkte om ngn här visste vad det kunde bero på?
    min bm sa att om det kliar i händer eller under fötterna är det tecken på leverpåverkan, då ska du ta kontakt med bm för det e inte bra.
  • Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-08-07 21:40:58 följande:
    Nu är jag tillbaka från landet... min mage har växt till sej ordentligt den senaste tiden tycker jag..

Dottern snubblade här hemma idag o lyckades slå av ena framtanden Tror den kommer dras ut då man kan se pulpan lite grann.. eftersom det är en mjölktand så bygger dom nog inte på den.. känns så dumt om hon ska gå med glugg eller halv tand i flera år.. men hellre än mjölktand än något värre.
    oj stackare... hoppas att tanden under inte blir skadad bara.

en fråga bara: jag har ju ätit järntabletter för mitt järnvärde låg på 104, sen gick det upp till 115 och nu i fredags har det sjunkit igen till 110, hur kan det sjunka när jag äter järntabletter?
  • Rosen
    Maddie72 skrev 2010-08-07 22:42:56 följande:
    Jag kan tänka mig att det är för att blodet tunnas ut en hel del nu och det behöver inte betyda att järnvärdet är sämre. Nåt sånt förklarade min BM för mig.
    aha där ser man. för jag tycker inte att jag känner mig tröttare igen, trots att värdet e ganska lågt. känner mig ganska pigg men tung i kroppen

usch va det börjar bli jobbigt att jobba nu. tar emot som fanken att cykla till jobb, vill bara vara hemma nu o ta det lugnt tiden som e kvar.... men det kan jag inte
  • Rosen

oj va mycket här skrivs, hinner inte med o vet inte var jag ska ´börja hihi e man borta härifrån en dag så har ni pratat om en massa olika samtalsämnen men det e kul att det skrivs mycket, hellre det än att tråden e död

tack för era fina kommentarer om min mage

bebis: gud va drygt att börja tjafsa om en dammsugare, förstår att du blir irriterad... e hon alltid sån?

helen: jag hade oxå blivit galen på min man om han gjort så, du har all rätt att vara arg tycker jag! hoppas han inser att han gjorde fel.

• Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-08-08 21:24:42 följande:
    Annizsj- 78 är jag! blir 32 i nov.

Rosen- ja de är alltid sånna!! tjatter om minsta lilla. fast sen är de tvärtom vad gäller barnen, de frågar aldrig efter dem, erbjuder sig aldrig att ta dem ibland. Ringer aldrig, hälsar aldrig på!! de bor grannar med oss Förvånad
    ja som jag skrivit innan har de inte ens gratulerat till att vi ska bli föräldrar igen...... inte nämnt det ens!! men jag orkar inte bry mig längre, varit så här hela tiden. Mina vänner o min mamma e jätteglad , det är det som betyder nåt!
    I påskas så sa de att vi var tvungna att flytta ut alla våra prylar från vårt gamla hus, som vi hyrt av svärmor, eftersom hon skulle hyra ut det i sommar. så vi slet som djur!!! hela påskhelgen höll vi på, jag mådde urkasst då, var ju i början av graviditeten, trött som fan och illamående! och inte orkade jag umgås med min mamma heller pga detta, jag va helt slut efter varje dag med bärande o lastande! mamma som gärna hade haft sällskap med, första påsken själv, sen pappa dog lixom
    och sen har de inte ens hyrt ut huset i sommar!!!! och DE har massor saker kvar här hos oss, hela vinden är full!
    men gud va tråkigt att dom e så oengagerade i barnen o va taskigt av dom att inte ens gratulera er till bebisen...  tur att ni har din mamma o era vänner i alla fall!
    min svärmor har blivit sur alla 3 gångerna vi sagt att vi ska ha barn, men det har släppt efter någon vecka o sen har hon själv börjat handla grejor. nu denna graviditeten trodde jag faktiskt inte hon skulle acceptera för hon blev verkligen jättesur o sa typ att vi var dumma i huvudet.
    men bara efter nån vecka så verkade hon ha accepterat det o nu e hon glad o förväntansfull.
    men det e verkligen trisst med folk som reagerar så eller de som inte ens säger grattis. det e ju inte deras liv, så varför sura lixom?! o hur kan man bli sur över att få barnbarn? det fattar inte jag..
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-08-08 21:47:12 följande:
    Ni som har barn sedan förut. Hinner ni njuta något av denna graviditet?
    Jag känner att jag inte har någon tid alls att njuta över detta. Och detta är min sista graviditet och jag vill VERKLIGEN kunna njuta av den ordentligt. Men veckorna bara rullar iväg, tiden går och jag har fortarande inte hunnit njuta pga allt runtomkring mig/oss. Jag känner mig lite sorgsen över det faktiskt....
    jag har aldrig direkt tyckt det var mysigt att vara gravid o kunnat njuta. jo av sparkarna då men annars inte. känner mig oattraktiv, fet o svullen. dessutom kan jag inte röra mig som jag vill eller blir trött för allt.
    så därför tycker jag det e skönt att tiden går så fort o veckorna bara rullar på
    det e fint o mysigt med gravida kvinnor- men inte på mig själv
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-08 22:08:08 följande:
    Kicki- jag säger som rosen. Sparkarna är mysiga, men det andra njuter jag inte av. Men just det här att verkligen känna sig gravid o fantisera o prata om bebisen med t ex sin blivande man, det är annorlunda denna gång.gångerna innan tyckte han jag tjatade om bebisen hela tiden. Denna gång är det iaf han som tar upp bebissnacket ibland. Sedan finns ju en oro hos oss båda. Ekonomin är en sak/ sedan hur sjutton vi ska orka tre småbarn så tätt. Vi är så medvetna om det första tuffa året som precis har börjar bli bättre med Viggo. O nu ska vi ge oss in. Det igen. Själv så förstår jag NTs hur v ska lösa nätterna med tre som ropar/ skriker??? Men vi har lite idéer hur vi ska göra för att vi ska sova så bra som möjligt. I all denna oro är det svårare att njuta. Även m jag längtar jättemkt efter bebisen!!!!!
    förstår er oro... hur har viggo o milo varit som små bebisar? ingen kolik?
    hoppas för er skull att allting kommer gå bra o att ni får den sömn ni behöver.
    barnen kommer i alla fall ha såååå stor glädje av varandra när de blir lite större eftersom de är så tätt i åldrarna
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2