Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-08-09 20:35:23 följande:
    Får man äta kräftor???? blir osäker
    Inte svenska, men utländska går bra. Gjorde jag i lördags.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-08-09 20:47:32 följande:
    ok.. så jag måste ta ut minst 5 dagar i veckan för att behålla SGI om jag blir sjuk el så?
    Så har jag fattat det iaf. Men vore ju toppen om jag har fel. Fast det är väl bara till nästa fyller, för då borde du ju få vara hemma 1 år igen utan att skydda sgi.
  • Kinne79
    Frogster skrev 2010-08-09 21:29:41 följande:
    Tack för allas gulliga ord om min mage!
    Inte utan att jag växte flera centimeter när jag läste.... Helt galet att man kan känna så mycket för den där lilla krabaten som växer där i Hjärta

Mitt SF mått var 25cm när jag var på 25+4 vilket även det är i det närmaste mitt på linjen Glad 

Jag har hittills gått upp 6,5 kg och är i 26+5.
    Har själv inte tyckt det varit så mycket förrän jag fick höra från flera personer att det ju är jäääättemycket med tanke på hur långt det är kvar!
    Blev lite fundersam i och med det...

Har ju rätt mycket viktnoja då jag har närmare 15 kg övervikt sedan tidigare och jag har vantrivts nåt enormt med min kropp!
    Tog mig i kragen och gick sakta men säkert ner ett antal kilo när jag helt plötsligt började känna mig konstig och några dagar senare stod med ett positivt grav.test i handen!
    Mådde såååå bra i mig själv när det började gå minus på vågen så därför är jag lite nojig över att lägga på mig alltför mycket onödiga kilon igen. Även om jag struntar blanka f-n i att jag går upp för jag kan ju snart göra något åt det igen! Men har fått lägga rätt mycket energi för att kunna tänka om och acceptera det hela så därför kändes det riktigt piss när jag fick höra att jag ju gått upp såååå mycket!
    Du har verkligen gömt din övervikt väl, sitter den på vaderna? Tycker du ser jättesmal ut.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-09 21:00:13 följande:
    Så var sambon tillbaks i samma beteende igen, gick bara 2 veckor.
    Fy, vad tråkigt!
  • Kinne79

popcornplaya- Grattis! Ni ser jättefina ut, hoppas ni hade en underbar dag.

Ett litet tips om ni vill känna er lite snygga, åk och kolla på bil.
    Har varit själv på tre olika bilfirmor idag för att leta efter en kombi. Det gick himla bra måste jag säga, lyckades få en dragkrok gratis på ena stället, på det andra lyckades jag pruta ner bilen 20 tusen. Är ju medveten om att det inte är så svårt, men känns ändå bra när man nu börjar känna sig som en valross.

• Kinne79

Hmm, ska alla i tråden flytta? Nästan så man blir lite sugen

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-08-10 22:02:28 följande:
    Trulsa- vi ska då inte flytta än på några år. Vi har vårat radhus som känns allt mindre. Men det funkar o vi vet att vi kommer köpa hus om 3-4 år Orkar inte kommentera mer ikväll. Fullt ös hela dagen. Sedan tog det en evighet att få stora killen att somna. Han sov till nio imorse så det berodde väl på det? Blir galen när jag knappt får någon egentid på kvällen...
    Vi kommer nog att bo här tills vi blir gamla om vi inte får för oss att byta stad, men det tror jag inte.
  • Kinne79

MammaDeborah- Huset ser jättefint ut och väldigt billigt för att vara så många rum.

Hur känns sammandragningar?

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-11 10:29:04 följande:
    ja vad ska man säga, magen blir stenhård och så drar det i den och den blir spänd. svårt att förklara tycker jag...
    Ok, då har jag det också ibland. Men det gör inte ont, utan den känns bara lite tyngre än vanligt och det är lite jobbigare att gå. Så sålänge det inte gör ont så är det inget farligt?
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-08-11 15:23:24 följande:
    Absolut! Jag vill gärna se bilder vi ska ju gifta oss vi med, fast inte förräns sommaren 2012 tyvärr... vi vill tidigare men vet inte om vi har råd. Det enda kriteriet jag har är att jag vill ha med alla mina nära och kära på vår dag. Sen resten är inte så viktigt känner jag. Så har du några tips på billigt så är jag glad för dom
    Det blir billigast att hyra/låna en lokal där man själv får fixa med allt. Vi hyrde en bystuga och dekorerade den själva.

* 15 kr lakanen från Ikea funkar ypperligt som dukar.

* Vi köpte massor av blommor på ica, hellre mycket blommor än få dyra anser jag, ingen som märker någon skillnad. Tom min bukett fixade min syster ihop med ica-rosor.

* I sthlm finns det en outlet som säljer brudklänningar. Jag köpte min för 2800kr och den fick massor av beröm.

* Låt en kompis ta de officiella bilderna. Vi delade ut brännbara cd, som gästerna sedan fyllde med bilder och skickade till oss. Fick tom filmer och en gäst hade fixat i ordning ett fint bildspel.

* Anlita grannars ungdomar som kan fixa med disk och servering.

* Buffe mat, vi hade grön ärtsoppa till förrätt, (vilket tydligen kronprinsessan också hade)

* Kompis eller student som fixar hår och make.

Det är vad jag kan komma på nu, men jag har säkert fler tips.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2