Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-08-11 17:02:46 följande:
    Åhh jag är så sugen på att ta upp och kolla de kläder jag hade då Oskar var nyfödd. Eftersom det verkar som det blir en tjej så måsta man ju kanske kolla upp vad som passar till en tjej. Men, det är ju frågan, hur petig ska man vara då det gäller färger till sina små? Det är kanske lättare för en tjej att använda killfärger än en kille att använda tjejfärger. Jag vet bara det att Oskar som är 4 år nu är vädigt medveten om att han inte vill ha rosa. Skrattande
    Jag älskar rosa, så om bm har fel och det ploppar ut en kille så kommer han få ha rosa på sig. Men inte tjejiga kläder.
  • Kinne79

Idag har vi kommit ett steg närmare familjelivet, vi har skaffat kombi. Så skönt att ha det klart, men handpenningen är så tråkig att betala.

• Kinne79
    Maddie72 skrev 2010-08-11 18:27:43 följande:
    Trulsa - Ja varför inte egentligen? Så länge det inte är en massa rosetter, volanger eller spets. =)
    Nej, jag kommer absolut inte använda typiska tjejkläder. Men helt klart rosa/cerisa kläder då och då.
    Men just nu hoppas jag på att bm har rätt och att det ligger en tjej i magen, det är ju det jag börjat relatera till nu.
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-08-11 20:11:56 följande:

Ni som fick hjälp med sånt, fotografering och sånt av vänner. Tog dom något betalt då eller gjorde dom det gratis åt er?
    För jag vet inte om jag har så många vänner som skulle ställa upp HELT gratis... :-\

Våran kompis bad inte om några pengar för fotografering, men när vi sågs nästa gång så fick han en flaska bubbel och en slant. Han tog bara bilder innan vigseln, såna där typiska parbilder och under vigseln, på festen var han endast gäst.

Jag tog bilder på min kusins bröllop och hon bossade runt på mig under hela dan, skittrist och sen fick jag en brödkorg av henne.....

• Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-08-11 21:40:18 följande:
    Något som många tipsade om när jag skulle gifta mej, var att ta en av buketterna som man kan beställa i online på tex euroflorist. Det blir mycket billigare än en specialbeställd brudbukett o du får den leverarad dit du vill samma dag
    Ja, vissa av dom ser ju verkligen ut som brudbuketter men kostar en bråkdel.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-12 09:59:37 följande:
    Idag är det femte dagen och sambon pratar inte ännu......
    Nämen oj! Måste vara jättejobbigt. *kram*

Samtidigt måste jag erkänna att jag blir impad av hans tålamod och tjurskallighet, själv klarar jag inte av att vara arg mer än ett par minuter.
  • Kinne79

Måste man berätta för jobbet redan nu hur länge man tänkt vara mammaledig eller får man känna sig fram och bestämma sånt senare? Är det en viss tid då som man måste meddela innan?

• Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-12 11:45:57 följande:
    Hos oss ska man helst säga till 2 månader innan man ska vara mammledig sen om man vill avsluta tidigare än planerat måste man meddlea det inom en viss tidsram också.
    Lite svårt för mig nu eftersom jag ännuinte fått iväg hp-papper o intevet om det går igenom.
    Så man måste alltså meddela ungefär när man tänkt komma tillbaka redan nu?

När jag ska gå på mammaledighet är redan bestämt, den 7 nov går jag hem.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-12 15:36:17 följande:
    Blev lite orolig idag...pratade lite med pedagogerna på fsk o de sa att janauri var det näst intill omöjligt att få in sitt barn på förskolan..känns inte alls kul då vi måstre få en plats då (helst på samma som sonen). Kan inte vara hemma i nästan 2 år, det räcker inte dagarna til hur mkt vi än vrider o vänder på det.
    Jag förstog inte riktigt. När vill du få plats på dagis? Och när tror pedagogerna att det kommer finnas plats?

Just nu funderar jag på att vara hemma till aug-12. Då är jag ifrån jobbet 3 terminer.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-12 18:55:45 följande:
    Vi vill ju skola in syskonet januari 2012 men det verkar vara extremt svårt att få platser här i januari...o vi kan inte vara hemma mkt längre tyvärr.
    Nämen, det finns väl någon slags 3 månaders garanti. Och om ni ställer er i kö redan nu så klarar ni ju 3 månadersgränsen med råge. Konstigt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2