-
-
Har haft så mkt sammandragningar de senaste dagarna så jag vet inte om jag ska testa hallonbladste... Men vore spännade att få fart på saker och ting!
En fråga.. när ska man fylla i till försäkringskassan hur man vill ta ut sin föräldrapeng? Va på informationsmöte om det och då tyckte de att man skulle fylla i en månad innan och 3-4 månader åt gången men jag vill ju testa mig fram hur många dagar man kan ta och klara sig ! Vill ju ta så få som möjligt per vecka -
det räcker för att få pengarna i tid? När fyller du i för nästa månad?
-
Ja det e verkligen helt underbart! hade jag inte haft en tung mage hade jag hoppat omkring som på moln!
-
Okej det e ju toppen.. för så vill man ju göra eftersom man vill testa sig fram så man klara sig på så få dagar som möjligt!Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-18 18:22:24 följande:När jag fått utb (26:e) så brukar jag skicka in för ny månad -
Stort Lycka till Williams mamma!!!
idag har jag tagit tag i lite tvätt, springa lite upp och ner i trappor =) Men lite mindre sammandragningar idag.. men jag får springa på toa många ggr.. vilket e väldigt ovanligt med tanke på järntabletterna har hittills haft motsatt effekt! -
Vilken vattengympa går du på?MammaDeborah skrev 2010-10-20 20:36:51 följande:Gaaah, jag är så uttråkad!!! Ena dagen sover jag nästan hela dagen och då har jag förvärkar from hell i några timmar på kvällen, nästa dag (idag) springer jag runt på stan, går på vattengympa och sitter utan tillstymme till förvärkar. Finns det nåt vettigt i det??
Mamma kom med beställning på två bebisset till två små nyfödda pojkar (inte tvillingar) så nu sitter jag och syr det.. Behöver nåt annat att fokusera på...
Förresten, glömde kolla frottésockor på lindex, men varken hm eller kappahl hade här i stan.
På tal om nåt annat, finns det nån manual för hur man bemöter nästan-tonåringar?? Jag tycker verkligen att det är jättesvårt med bonusdottern ibland. Min äldsta är 7 år och sen ett halvår tillbaka har jag kastats in i rollen som bonusmamma till en 12-åring. Vad svårt det är!!! Jag känner inte alls igen hur jag var i samma ålder. Jag har fått bekräftat av mamma att jag var en väldigt lugn och beskedlig tonåring vilket förmodligen inte hör till vanligheterna så jag vet inte alls vad man tänker och känner när man är mer traditionell...
Tänkte jag skulle underhålla mig med nått sådant =)
Jag tror jag hitta mina frottesockor i Linköping på cubus! -
Grattis till alla fina bebisar som kommer.. jag vill ha min nu med, går in i v 37 idag!
Köpte hallonbladste idag.. men vet inte hur mkt jag ska börja med att dricka? Någon som vet ?? -
hur fort trappade du upp? Tänkte om man skulle trappa upp pga av vilken vecka man va i?Love3 skrev 2010-10-21 20:12:10 följande:Jag började med en gång per dag & trappade upp sen...
Tror man kan göra lite som man känner.. -
Kom på nu oxå att när jag kom hem idag låg ytterligare reklam om gravid och bebisförsäkringar.. hur har ni gjort med det ?
ska det räcka med den hemförsäkring man har eller?