Inlägg från: Carolina13 |Visa alla inlägg
  • Carolina13

BF November,2010 DEL 2

Åh så fin liten pojke du har  popcorn!!!

I natt blev sammandragningarna mer en molande mensvärk fast väldigt lindrig... hoppas det går åt ett rätt håll nu...
    Bm besök idag, skriva förlossningsbrev, sammanfatta graviditeten och jag ska fråga om när mitt sista datum för bf är.. har hört så mkt olika att man i vissa fall får gå över 3 veckor... usch hemska tanke!!

• Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-10-26 20:30:52 följande:
    Får åka vidare till Norrköping men förlossning i natt blir det med största sannolikhet. Det gör ont!!!! 3-4 min mellan värkarna, 2cm öppen och ingen vattenavgång. Imorgon har vi henne här!! Längtar otroligt mycket! Kram på er alla!
    stort lycka till!!
  • Carolina13

usch att det ska vara fullt över allt.. gäller för mig att knipa igen ett tag nu då... vill inte åka mot norrköping utan vara kvar i linköping!!
    Hoppas det bara e övergående då... Men fy för att få åka hem MammaD.. undra om de hade behandlat en förstföderska så.. ska ju inte ha spelat någon roll hur många barn man har sedan innan!

• Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-10-28 10:32:37 följande:
    Jag blir igångsatt om samma sak händer igen! Pratade med en bm på mvc och hon sa att jag hade haft maximal otur då båda sjukhus blev fullbelagda. Enligt alla uppgifter om mig är det moget nog att starta förlossningen utan alltför stora insatser. Min livmoder är förslappad av alla graviditeter och även mamma hade detta bekymmer. Hon har fått 9 barn, 8 graviditeter. Hon fick tvillingar avslutningsvis och gick över tiden pga värksvaghet som läkarna inte tog på allvar! De var 3,5kg vardera när de föddes...
    Jo hörde att det hade varit fullt i både linköping och norrköping nu i några kv'ällar så de hade skickat många till jönköping!! det vore ju inte kul alls!
  • Carolina13
    Bebis050810 skrev 2010-10-28 11:12:50 följande:
    och hur långt har ni dit då?
    Till Bb i linköping har vi typ 6 min med bil..
    till norrköping 30 min
    och Jönköping e det 12 mil.
  • Carolina13

blev uppringd idag av ett försäkringsbolag som tydligen gör hembesök och hjälper en att jämföra försäkringar.... men jag uppfattade aldrig namnet på bolaget ? Något på a? någon som hört nått likande ?

• Carolina13

vecka 38 idag... 3 veckor kvar (dock e kortet taget för några dagar sen)
    Nu får allt magen börja sjunka!
  • Carolina13

Här blir det oxå tacos ikväll..
    Har börjat få som molande värk som hugger till ner mot underlivet, nästan  en känsla av att det svider till.. sen e jag konstant kissnödig men sist hos bm hade huvudet fortfaradne inte helt fixerat sig utan va ruckbart så borde ju inte trycka på så mkt... skumt e det i alla fall...

Vår barnvagn har kommit idag... men dock saknas hårdliften för den e försenad 3 v... precis till bf.... suck!! men vagnen kunde stå kvar tills dess och kommer bebis tidigare kunde vi få låna en mjuklift...

så trots detta får bebis gärna komma innan vagnen e helt klar!

• Carolina13

jag har med två packen amnings t-shirts och linnen från hm... underbara.. skönt att ha redan nu!

• Carolina13

åh måste få klaga lite!!

Ska få köket tapetserat på måndag, ska bli så nice så nytt köksbord e inköpt, fast bara stolarna vi har hemma, bordet kommer på fredag! Men fy så dåligt jag mår av att lägenheten e ett kaos, kartonger över allt, halvfärdiga stolar, skitigt över allt men ingen idé att städa hall och kök innan tapetsering.. vardagsrummet e okuperat av kökets grejer, gömmer mig i sovrummet för att slippa se skiten men då ser jag hur smutsigt det är i sovrummet... bara att ta fram dammsugaren, dammtrasan och moppen... fy fy fy !!!

vet vad jag ska göra i nästa vecka då helt enkelt.. STÄDA... så roligt... åh såg tvättkorgen nu oxå... dags för det med !!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2