Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-08-28 16:40:00 följande:
    Här regnar de. Jag och lilleman har varit på leo`s lekland med syster och hennes familj. Hennes stora kille hade kalas där idag skönt när dom bara kan springa runt och leka själva...

E riktigt trött idag annars. Knappt sovit inatt. Lillkillen har drömt en massa så upp och ner från ssängen hela natten känns de som men men ska lägga mig tidigt ikväll tänkte jag....

Har köpt tapeter till vardagsrummet. Ska bara göra en fondvägg så ska ta och riva lite sen tänkte jag=)

Mys med Leos!!

Vad är det för tapet då?

--------

Jag har vilat nu lite för ikväll, kunde väl sova en timme ca, nu drar vi strax till Lammet o Grisen!!! sittning kl 18:00

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Vår soffa köpte vi från em-möbler i våras, Basel heter den. jätteskön, i mörkgrå med 2 divaner, en lång och en kortare.

Taniko- vad ledsen och förbannand!! jag blir för din skull, fan vilka karlar det finns, eller småpojkar kanske man ska säga, som inte tar nåt ansvar alls!!! fan!
    Hoppas du får må bra snart!

Williams mamma- kul med lycklat kalas! och en pojkdocka till William, vilken bra present. ska nog köpa en pojkdocka till mina flickor med sen.

---
    Nu som först är vi hemma från kvällens middag!! grrrr vad arg jag blir på min gubbe! vi åt och hade det jättemys men sen träffade han på sin bästa vän, som vi visste skulle vara där iofs. så började de öla, dricka snaps o drinkar, även med ett annat gäng. ja där satt jag......... kul kände typ 3 av dem, lite ytligt.
    Gravid, kan inte dricka, magen spänner, inte alls på partyhumör!!!! han vägrade gå hem, så först NU vid 01 fick jag hem honom tsm med bästisen, de är nu ute i maskinhallen och snackar, super antagligen! fan han tar inget jävla ansvar alls när han dricker och blir full, då blir han 15 år och helt iq-0.
    och stackars min mamma som fick sitta här halva natten, hur kul känns det lixom!?
    Men god mat va det iaf!!!!!!!!
    får se hur karln är imorn........

• Bebis050810

Nu är vi vakna och uppe! blev inte många timmars sömn för mig inatt, hade så svårt att somna, somnade inte förren 3-tiden på sambon kom inramlandes... sen snarkade han hela natten!! så jag har väl sovit allt som allt max 4-5 timmar. lär kännas framåt em/kvällen.
    Gubben e uppe med, men seg, och det är rätt åt honom!! men han är trevlig iaf och på goshumör, jag orkar inte tjafsa med honom heller nu om att han va alldeles för jobbig igår och förstörde vår kväll, han fattar nog det iaf..... så jag låter det vara lugnast så!

Jag tänkte åka hem till min mamma idag och fika och sen åka till bålbärsskogen, OM jag orkar! känns som det är sista dagen där innan alla är övermogna och det skulle sitta fint med en liter till i frysen.

Helen- fin mage du har, alldeles lagom!

Rosen- ja min sambo dricker en del på sommaren, då blir det öl flera ggr i veckan men snart är flaken slut som han köpte i tyskland, har nog bara 3-4 öl kvar sen så är det höst och då brukar han inte dricka alls knappt. då går han i dvala Tungan ute men jag kommer iaf säga till honom att sista 2 veckorna innan BF är det NO NO med öl! vi har ju ändå 9 mil till BB och känns väldigt pinsamt att behöva ta taxi el. ambulans pga att HAN har druckit. men jag tror han fattar det.

taniko- det känns som ett jättebra beslut att stanna hemma! annars skulle du ju bara gå och spänna dig hela dagen.

-------
    Var köper men billigast ett babytäcke till vagnen? (inte Ullared för så långt kan jag inte köra) men finns det på maxi och så typ....?

• Bebis050810

Oki, ska kolla jysk då!

Jag gick en promenad med barnen nu, på 30 min, ingen bra idé tydligen när man sovit så lite, tror inte man ska vara uppe till 03 när man är höggravid. Fy vad jag mår illa nu och trött!!! blir fika hemma istället och mamma får jag hoppa.... kanske senare i em. Viktigast är ändå att vila!
    fast det är kanonväder här idag! ja ja det kommer fler dagar........

ringde sambon o undrade var han tat vägen, då hade han somnat uppe i lagårn på soffan där på kontoret..... han får komma hem och hjälpa mig med barnen så jag kan sova i lugn och ro!

Jag tvättar oxå med vårt vanliga tvättmedel...

• Bebis050810

inte värk, men kramp varje natt i stort sätt

• Bebis050810
    Helen- ja killar har det lindrigt!! inte behöver de vara gravida, inte föda, slipper mens o massa andra besvär mm.... de kan bara njuta av att få träffa sin lilla bebis efter 9 månader!

Eftervärkar hade jag mkt med nr 2, fick ta panodil o nån annan värktablett på BB/förlossningen för det gjorde verkligen skitont!!! hade ingen aning om att det skulle göra så ont, varje gång jag ammade så höll jag på att avlida! inte lätt att ligga där och försöka amma första gångerna och ha värkar!
    men nr 1 hade jag inte en enda eftervärk.
    så jag e beredd på det värsta nu med nr 3!!
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-08-30 16:52:51 följande:
    En soffa med divan på ena sidan=) Ska bli skönt att äntligen ha en.... Vi har haft pojkarnas sackosäckar att sitta på när dom inte varit här=) haha.... Men nu äntligen slipper man de....
    ja det förstår jag då, kan inte va skönt att sitta i en saccosäck som höggravid!! hur tar du dig upp ur den? rullar upp?
    Maddie72 skrev 2010-08-30 16:51:11 följande:

Bläääää vad trött man är så här på eftermiddagen. Nån mer som är som jag?

Ja jag är typ alltid trött!! helt off och energilös, idag har jag dock varit lite piggare, kan bero på att jag typ spv och vilade hela dagen igår och somnade 22.30 igår kväll och sov hela natten! men annars är jag för det mesta trött och illamåendet har kommit tillbaka nu senaste veckorna, både morgon o kvällar.

----------
    Jag har tänkt ta ut 3,5 dag/vecka hela första året. vill va hemma läääänge!!
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-08-30 17:25:15 följande:
    Det tog ju ett tag för mig att bli gravid och under den tiden har vi sparat pengar som skulle vara min "lön" under det första året så att jag slapp ta ut några dagar. Men nu efter semester har min man bytt jobb och får nu ut 5000kr mer efter skatt än innan, så det får bli min lön istället och vi kan helt plötsligt göra en massa kul för de sparade pengarna. Jag ska alltså ta ut 0 dagar i veckan.
    Men vad underbart!!! prefekt ju!
  • Bebis050810

Vad ligger er föräldrapenning på om dagen?

jag kommer få ut 504 kr/dag innan skatt.

_____
    Idag blev det en konstig dag, jag var och skulle lämna stora tjejen på dagis som vanligt och imorn ska lilla börja sin inskolning, men när jag kom dit så hade personalen fått för sig att hon skulle inskolas from IDAG, jag blev så ställd så jag travade bara glatt in och började med inskolningen.... iofs spelar det ingen roll men jag hade planerat att åka till AF imorn samtidigt som jag ska till MVC, det ligger 4 mil bort så jag tänkte att det är smidigt att ta det samtidigt.
    Men vi va kvar till kl. 11 och allt gick jättebra!! hon satt själv i samlingen, åt äpple, följde med ut och gungade osv... hon har ju varit med storasyster så mkt på dagis så hon känner ju sig hemma där! de ska gå på samma avdelning nu, för de har slagit ihop två avd. till en. så nu är det 1-5års avd. blir 27 barn där till hösten, rätt många faktiskt, hoppas det blir bra!
    sen var det bara för mig att köra ner till AF och skriva in mig, så nu är jag arbetssökande supertrist, hatar AF! men jag är ju tvungen att skriva in mig där direkt för annars försvinner ju min sjukpenning och blir 0 kr.

Så det blev en lite snurrig dag.......... Obestämd

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-08-30 20:23:40 följande:
    Tjoho, nu kom vår första Linas matkasse och alla varor var jäöttefräscha, ser fram emot att få testa lite nytt i köket.
    Imorgon blir det kolja med spenatcremé och potatis.

Vad kostar en sådan? och får man välja nåt bland varorna själv? typ mkt grönt/kött/vegetariskt/fisk osv...
    Rosen skrev 2010-08-30 20:47:30 följande:
    jag var hos bm idag o allt såg bra ut. jag frågade om hon kunde känna om han fixerat sig o det gjorde hon men huvudet var rörligt o fortfarande högt uppe så han har inte fixerat sig. men hon bad mig känna med mina egna händer o jag kände huvudet, så jäkla häftigt. o sen sa hon hur det ska kännas hur det känns när det e fixerat så nu kan jag kanske känna efter själv om nån vecka o se fall det har sjunkit
    hon sa oxå att man kan känna att det e en något större bebis än genomsnittet men inte mycket.
    Vad häftigt att du oxå kunde känna och urskilja!

Maddie- Jag är jätteglad att min karl inte är hemma med barnen för då får jag vara hemma!!! jag trivs så bra med det och vill inte för allt i världen byta. sen har han ju sina 60 dagar... men han e ju bonde så han är ju hemikring här och äter frukost, lunch o middag med oss varje dag det är fördelen med bonderiet!
    Bävar för att börja arbeta sen i framtiden.... hoppas på att få jobba här hemma på gården alt. att jobba max 50% på dagis.
    ja för att gå hemma själv sen hela dagarna när barnen är på dagis lär ju bli långtråkigt.... och inte har jag några pengar heller då ju som jag kan shoppa upp
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2