-
-
Dahlberg såklart!Kinne79 skrev 2010-09-09 12:55:09 följande:Men det är väldigt många som fått reda på att det är en tjej i den här tråden, vilket också gör min lite nervös.
Idag fick vi avslag på vårat efternamnsförslag, så nu är det tillbaka på ruta 1, ska vi hitta på ett nytt förslag eller ta något av de två vi redan har. Om vi inte kommer på något nytt har vi Magnusson eller Dahlberg att välja på, vilket skulle ni valt?
-
Visst kan du bada enda fram till förlossningen! det finns ju gravidvattengympa, det gick jag på första grav.dazazz skrev 2010-09-09 14:55:13 följande:hur är det nu med bad i simhall? är det ok fram till förlossning men inte under avslag, eller hur var det nu igen?
funderar på att utnyttja träningsbidraget på jobbet och köpa simkort men frågan är om jag borde vänta med att skaffa det till efter förlossningen om man ändå inte bör simma under slutet av graviditeten...
Idag har jag och barnen varit på första varmbadet för i år!! jättevarm och skönt för kroppen och kul för barnen att busa och plaska!
jag ska försöka gå så länge jag orkar.
Tyvärr finns det inte gravidvattengympa här där vi bor, utan det är flera mil att köra och det känner jag att jag inte orkar nu när man redan har 2 barn + att de tiderna inte skulle passa ihop med dagistiderna.
...sen har man ju avslag i ca 2 mån, men efter det och du vart till BM för kontroll så är det ju oftast ok att börja bada igen.
Jag har tänkt börja bada sen med bebis på nyåret, går det att bada när bebis är 2 månader tro?? det är varmbad, 34 grader. man kanske bara behöver vara i max 20-30 min, nån som vet? eller ska jag låta bebis sitta i babyskyddet tills den är kanske 3 mån iaf.....? -
Helen- Ja oj vad jag skulle sakna mina töser om jag skulle va ifrån dem en hel vecka!! skulle gråta massor och OROA mig för allt!! jag skulle nog inte klara det..... är en mardröm för mig som inte får bli sann! jag har ett sånt kontrollbehov, på gott och ont...
Skickar dig en kram
Åh vad jag vill ha bebis nu!!! snälla, snälla bebis titta ut den 1 nov, please
-
mammadeborah- lägg gärna in magbilden här
Frogster- jag tror inte heller att du behöver vara oroligt för din viktnedgång, bebisen tar det den behöver! jag har oxå gått ner 1 kg de senaste 3 dagarna, har vart kass i magen och inte vågat äta mer än nödvändigt.
Amningen ja, jag helammade första i 6 månader (började lite smått med smakisar vid 4 mån) sen ammade jag till hon va 8,5 mån. Jag hade dock mkt problem med amningen första barnet, fick åka till amningsmottagningen många ggr! jag fick kärlkramp i bröstvårtorna, nån så fruktansvärd värk som inte går att beskriva, kändes som nån tatuerade mig i bröstvårtorna!! kändes både vid amning, innan, efter, speciellt när jag blev kall. men tillslut fick jag en salva som hjälpte, men det tog nog 6 veckor med smärta innan det helt löste sig. jag fick googla själv på detta och hittade vad jag led av, ingen på amningsmottagn. visste det. märkligt egentligen... http://www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/mamma/raynauds_fenomen.htm
(om nån råkar ut för samma)
Mitt andra barn helammade jag oxå till 6 mån (smakisar vid 4 mån) sen ammade jag delvis, både dag och natt fram till 1 år och 3 mån. sista månaderna va det inte så mkt.... mest mysamning
Hoppas kunna amma till 6 mån även denna ggn, men jag funderar på att lära bebisen äta även ur flaska efter några månader, jag vill inte känna mig så låst, vill att även pappa, mormor ska kunna ta bebis om jag inte orkar, vill iväg, blir sjuk, vill känna den tryggheten. att pumpa ur mjölk för att ge är inget alternativ, då amma jag hellre helt själv. -
Nä, jag tycker det låter jättefint ihop!NoahLeah skrev 2010-09-10 10:03:41 följande:Suck..blir mer o mer velig ang namnet. Känns som Noah och leah är på tok för lika.
-
Hur vet du det? bara en känsla eller har du varit hos BM och mätt...?Kinne79 skrev 2010-09-10 10:49:31 följande:Idag går jag in i v.29.
Min mage har inte växt på 3½ vecka är det verkligen normalt?
För oftast känns det ju bara så att magen inte har växt men sen när man väl kommer till BM så har den ju vuxit som den ska
svårt att se det med blotta ögat lixom.
-
Oki, ja men det är säkert som det skaKinne79 skrev 2010-09-10 11:56:08 följande:Jag mäter själv, visserligen omkretsen och inte så som bm mäter, men omkretsen ökar ju också. Den har ökat 15 cm sen jag plussade men nu har den alltså stått still i 3½v.
när ska du till din BM nästa gång?
-
Jag är oxå supertrött på att vara gravid!!!
denna ggn är jag så himla arg hela tiden, jag har ingen stubin alls och blir arg på allt och alla! barnen, sambon, mamma och bror e dom som får ta det mesta.
Inte bra, jag vet, men inte lätt att hålla sig, jag är bara sååå jäkla trött på att må så här pissigt! hormonerna spökar antagligen, jag känner mig även så fången i min egen kropp, kan inte ta till nåt som lugnar mig heller! får bara gå här hemma med denna frustrationen........
nä detta är verkligen sista sista ggn för mig!!!
Önskar så att min karl hade fått gå gravid, då hade han kanske haft med förståelse för hur jag mår! Grrrrr
Är det nån annan som känner som mig?
Jag är bara arg, ledsen, nere och deppad hela tiden! och tvivlar på min situation och på mitt liv.....om det verkligen är såhär jag vill ha det!?
-
Allt är nog bra ska du se! är nog bara en liten bebis du kommer få och det är ju skönt, då gör det ju inte lika ontWilliams Mamma 070824 skrev 2010-09-10 12:56:43 följande:Hemma igen =)
Magen hade vuxit ca 1 cm , så ungefär 28 ligger jag på nu i vecka 32+3, men fortfarande för litet för hur stor jag borde vara i denna vecka, men det va bra ändå tyckte hon. Sen kollar dom ju ordentligt på måndag på smvc.
Blev en aning deppig bara för jag hade gått upp 2kg på EN VECKA?!?!?!? men men, jag har ätit lite mer än vanligt denna veckan som vart nu, i tron om att magen kanske skulle växa bättre då? Jag vet inte.
Hjärtljuden var som vanlingt mellan 145-148 :)
Och annars såg allt bra ut ! =)
Bebisen hade inte vänt sig med huvet neråt iaf vad hon kunde känna utan låg nog fortfarande i säte.