-
Kan man köpa sånna på vanliga ICA?? har långt till apoteket.....Marinero skrev 2010-09-03 20:44:24 följande:Jag har börjat med magnesiumtabletter nu. Får se om det hjälper. Tog två st igår och vaknade med kramp i vaderna inatt ändå, men inte lika kraftiga. -
Haft sån kramp i benen inatt, varit uppe flera ggr och gått för att få bort krampen!! hatar kramp!
nu på morgonen mår jag illa och e supertrött! sov ändå till halv 9 idag, annars brukar vi gå upp halv 8 i veckorna.... kanske sov för länge?
Usch, vaknade av illamående inatt med och mådde även lite illa igår när jag skulle sova, detta illamående suger alltså!
-
i tisdags när jag va hos BM så sa hon att det kändes som ett huvud mellan mina ben, men de kan ju vända sig flera ggr ännu.
Ska kolla ica då och pris på magnesium....
Jag kollar alltid på papperet, oavsätt gravid eller inte, bara blivit en vana...Helen C skrev 2010-09-04 12:16:01 följande:Jag har mycke SD.....
Måste kolla med er..=)
När ni går på toan och ska kissa. Hur många av er kollar på pappret om de e blod eller så???? Jag räcker upp handen. Jag kollar med efter slemproppen haha.... Första barnet lossnade aldrig den, men med andra, så får se om de kommer denna gången=)
Åh vad trött jag är idag! o mådde ju så illa på fm, tog en lergigan comp och lade mig på soffan och satte på den där skivan med avslappning för gravida som kom med denna månads nr av en gravidtidning, jag somnade nästan direkt
nu har vi haft kaffe o mackor, mår inte illa men är trött o seg. ska bege mig ut på promenad snart...
-
fattar inte varför jag är så trött idag!!!???
har inte gjort nåt särskilt de senaste dagarna, bara varit hemma, donat som vanligt med hem och barn och tagit mina promenader, men idag e jag fullkomligt slut!!! hela jag!
Tacosen va god iaf
-
Ja Nj ta det lugnt nu och se till att du blir riktigt ompysslad
sen hoppas jag givetvis på att han stannar där inne många veckor till!!
-
71 dagar kvar för mig.
Hoppas dennan dagen blir en piggare dag!! somnade 22.30 och sov till 7.30 så jag har fått sova iaf. ingen kramp inatt, så det va skönt. och bara kissar 2 ggr tror jag...
Nu ska vi äta frulle och så får vi se hur jag mår sen.
SOL är det iaf
-
Nära men endå så långt bort!
Vissa dagar njuter jag fullt ut, de dagarna man mår bra och är pigg, fräsch och full med energi! men sen kommer dagar, som igår, då jag bara sov och gick som i en dimma, då vill jag inte vara med längre....!!!
så det är verkligen upp och ner!
Jag tänker ofta, vill ha min bebis NU!!! men sen tänker jag, det är ju min sista graviditet, jag ska njuta av magen och alla sparkar och vara stolt och visa magen för hela världen! och bara njuta av liten inom mig. men sen vill jag ju ha bebis hos mig med!! kluven! sen när bebis väl är ute så vet man ju att tiden går såååå fort!!! vips är bebis 1 månad, 6 månader, 1 år........ man e f_n aldrig nöjd!
-
Stackare, vad jobbigt att behöva leva sådär. man går lixom på helspänn hela tiden!! rädd för det ena.... en för det andra....NoahLeah skrev 2010-09-05 20:47:43 följande:Nu har sambon varit hemma ett tag och det känns väldigt stelt mellan oss...fått en enda kram på hela kvällen så undrar vad som är på g.
Om det beror på att han vet att jag är besviken el att han kommit poå ngt själv om att vi kanske inte ska leva ihop...får se vad som händer i veckan.
Skickar dig en kram
-
Jag har inte heller köpt allt, men mkt har jag sen innan iom att detta är tredje barnet.
Men jag ska köpa en babysitter för den gamla är kass.
sen nytt bäddset till vagnen, vill ha ett Tummen.
sen blir det väl lite nya kläder, har köpt lite unisex och har massvis med flickkläder!! men köper mer nytt sen när bebis väl är född, vet ju inte vad det blir. men alltid kul med lite nya kläder ju!
Kommer säkert på mer vad det lider.... alltid har man glömt nåt!
BB-väskan har jag börjat handla och planera lite smått för:
Blodgruppspapperet (klart)
Förlossningsbrevet
dextrosoltabletter
napp (klart)
blöjor (klart)
bindor
amnings-BH (klart)
amningsinlägg
sandaler (klart)
mysdress
strumpor (klart)
trosor (klart)
Jeans (klart)
T-shirt (klart)
bebismössa (klart)
bodysar (klart)
babybyxor (klart)
babystrumpor (klart)
Overall/fleecejacka (klart)
Hyra babyskydd till bilen
Ja vad är det mer.......? brukar va en lång lista ju!
-
Nä man måste inte, men jag tycker det är bra att göra det, man känner sig lite tryggare och kan få ner sina känslor och önskemål på ett papper som de på förlossningen får när man kommer in. då ser du lite hur man vill ha det, inte lätt att pratar så mkt då kanske mitt i alla värkar!!Kinne79 skrev 2010-09-05 22:13:15 följande:Måste man skriva förlossningsbrev? Vad skriver man i det?
ja man skriver tex vilken smärtlindring man vill ha/tror man vill ha, OM man vill ha någon, det vill ju inte alla.
sen brukar jag skriva att jag vill ha dämpad belysning på rummet, inte massa strålkastare!
Fösta ggn skrev jag att jag ville bada, trodde det va skönt, men det va en skräckupplevelse! så andra ggn skrev jag att jag absolut inte ville bada.
Man kan skriva om önskemål om man vill att pappan ska sova kvar.
Vad man vill ha hjälp med, tex andningen.
Om man är rädd för nåt, smärtan eller sprutor.
Allergisk mot nåt.
Att de ska ta kort på familjen precis när bebis kommit ut.
Ta kort till webbisarna.
ja vad mer..... fråga din BM, min har underlag för förlossningsbrev.
Vad skriver ni andra här?