Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

jojo- ja nättrosorna är ju såååå sköna!! jag snodde oxå med mig några hem faktiskt! bra för man blöder ju endel o så slänger man bara dem!
    men ur-fula! men vad gör det, det blir lixom inget kel o mys med gubben de första veckorna iaf HEHE
    men kan va trevligt att åka hem i egna, finare trosor OM man mår ok där nere vill säga

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Rosen- handdukar finns där. och nattlinnen o morgonrockar, sånna där vita fina, i lagom storlek med landstingsmärke på Tungan ute men sköna är dom i vart fall!

• Bebis050810
    Rosen skrev 2010-09-05 22:49:23 följande:

i bb väskan kommer jag oxå packa ner tandkräm, tandborste, hårborste, schampoo duschkräm och balsam, deodorant.

Rosen skrev 2010-09-05 22:50:27 följande:

o tjejer: glöm ej KAMERAN för allt i världen!!!

Ja allt detta är ju superviktiga saker, att jag inte tänkte på det, virrig man är! men såklart det ska med HIHI
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-09-05 22:54:32 följande:
    man kanske ska börja packa nu så man inte glömmer bort en massa det värsta för mig att glömma e verkligen kameran. jag hade börjat gråta!!
    Ja jag med!!! vad hade man gjort, ringt nån i panik, skrikit på faceook att nån får komma upp med en kamera till BB NU!!! hemska tanke!
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-09-06 10:00:05 följande:
    alltså jag e lite irriterad nu.
    ni hörde ju incidenten om hunden som kissat i vår säng o bajsat på sonens matta för 2 veckor sen?
    sen för 2 mån sen var här en annan hund som kissade på vår matta i köket men som tur var går att tvätta i tvättmaskin.
    Jag är INTE intresserad av att ha någons hund här, ´vi har valt att inte skaffa hund därför att vi inte är intresserad av hundar o allt vad det innebär.
    nu kom ett par vänner hem till oss igår (dom e jättetrevliga) o hade sin hund med sig hit utan att fråga om det e okej först. vad ger folk friheten att ta med sin hund hit??? fattar inte det.... om dom hade frågat först så hade jag sagt att tyvärr vill jag inte ha hunden här pga allt som hänt här. elle så hade dom fått ta med den o haft den kopplad i vår trädgård HELA tiden. jag vill alltså INTE HA DEN INOMHUS.
    nu var den i alla fall med utan att de frågat först. den kissade eller bajsade lyckligtvis inte inomhus men där e tonvis med hår överallt efter den nu. jag har precis slösat en hel klädrulle på vardagsrumsmattan o ändå e inte håren borta jag får spel alltså.....
    jag vill inte ha några jävla hundar eller katter här inne överhuvudtaget.
    jag e extra irriterad över detta nu eftersom jag inte kan röra mig hur jag vill heller eftersom magen e i vägen så jag sitter som en jävla invalid på mattan o ålar mig fram på gumpen medans jag tar bort håren.
    fan alltså att inte människor kan förstå att alla vill inte ha deras husdjur i sitt hem....
    Jag förstår dig helt klart!!! I vårt hus är det oxå hund och kattförbud! vi har haft katt i flera år men sen barnen kom så har jag blivit mer och mer anti! nu vägrar jag ha katt eller hund inne överhuvudtaget! vi köpte en hund oxå när första barnet va 5 månader men den orkade vi inte med, sååå valpig och jobbig! så den fick svärmor överta. Blir aldrig mer djur i detta huset!!! inget djur överhuvudtaget!
    skulle nån men hund komma på besök får de lämna den ute eller i hallen i sin hundkorg. Det får min mamma göra när jag är hundvakt åt hennes hund, annars kan det vara.
    Hatar hundhår och katthår som är överallt!! de skitar ner med sina äckliga tassar osv.... slabbar och dreglar! urk!
    Berätta för dina vänner hur du känner, det är ditt hus och du bestämmer där, alla gillar inte djur så är det ju bara
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 16:54:18 följande:
    Åker strax in till förlossningen för läkarkontroll. Bäst att de kollar så att inte tappen är påverkad. Vill verkligen inte tvingas till sängläge...
    Kram på er! Återkommer senare.
    Hoppas det går bra!!

Williams mamma: ja du gör rätt! du ska inte behöva göra allt och hon glida på ett bananskal som du säger, det är inte rätt! så om du nu känner att du inte orkar med så hoppa av och fortsätt sedan.
    men kan du inte pratat med din lärare och beskriva problematiken i det hela så kanske du kan få lämna in uppgiften själv alt. få arbeta med någon/några andra.
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-06 17:41:44 följande:
    Ja ekonomiskt är inga problem. Min gubbe tjänar såpass bra så vi klarar oss på enbart hans lön.
    Ja det hade jag med! hade aldrig orkat plugga och tänka en massa nu så nära BF. inte jobba heller.
    Men hur blir det med din sgi? är den skyddad?
  • Bebis050810
    Marinero skrev 2010-09-06 19:28:03 följande:
    Ja jag har definitivt inget behov av ngt husdjur öht, skulle aldrig palla med allt hår! En nakenkatt kanske på sin höjd
    eller en vandrande pinne kanske! Tungan ute
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 18:41:07 följande:
    På väg hem igen. Tappen är inte påverkad. Fick bricanyl med hem att ta vid behov. Hoppas hon är lugn nu framöver. Är inte ens i närheten av redo än!!
    Vad skönt att allt va bra!!
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-06 18:42:41 följande:
    Jag får lägsta beloppet då jag inte jobbat innan..
    Ja då spelar det ju absolut ingen roll heller!
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-09-06 22:35:21 följande:
    Ni som har gått på Öppna förskolan med tidigare barn. När började ni gå?
    Vi har ingen "öppna förskolan" där jag bor men Kyrkis, det kallar jag för öppna förskolan.... det är en gång i veckan. man samlas för en sångstund 9.30, sen är det fri lek eller pyssel om man vill, sen fika, vi som går där turas om att ta med fika, vad man vill.... kaka, frukt eller mackor.
    sen sjuger vi en liten stund innan hemgång och tänder ljus och ber "gud som haver".
    Det är jättetrevligt där.

Med första började jag gå när hon va 5 mån och med andra när hon var drygt 3 månader. Denna ggn kanske jag börjar när hon är några veckor, jag kommer ha alla 3 barnen med mig då för de är lediga på onsdagar. Men om jag börjar efter några veckor eller efter juluppehållet beror på hur rädd jag kommer vara för RS-viruset, jag är rätt så nojjig av mig!! men å andra sidan så kommer denna lilla bebis inte kunna "rädda" lika mkt som de andra 2 i och med att vi åker till dagis flera ggr i veckan med de 2 stora.
  • Bebis050810

Jag tycker att även de 60 dagarna som är "märkta" till var och än ska tas bort. så man kan välja helt hur man vill ha det!! dock de 10 första pappadagarna i samband med förlossningen tycker jag är bra att ha kvar som de är.

Vi kan inte göra annat än att jag är hemma med barnen, min sambo är ju bonde och jag har inget jobb att gå tillbaka till så det skulle inte funka ekonomiskt! sen jobbar ju min karl massor och kan inte vara ifrån jobbet några längre perioder utan han tar dagar då och då, tex lör-sön.
    Nu kommer han ta ut FP lör-sön i höst nu när jag stämplar och barnen är på dagis mån, tis, tor. på så vis gör han av med sina sista dagar o vi får in lite extra pengar där.

Jag älskar att vara mammaledig!! skulle gärna vara hemmafru om vi hade råd men sen är det ju det där att jag inte får nån pension alls sen om jag inte jobbar nåt, det måste man ju oxå tänka på, vill inte vara beroende av min sambo att han ska försörja mig när vi blir gamla, man vet ju inte ens om man bor tillsammans då..... man måste ju tänka lite så oxå! annars får man ju leva på socialen när det väl är dax för penison för mig.
    Men det är så mysigt att gå hemma med barnen, man bara "är" och pysslar hemma, går på kyrkis, går och badar, promenerar, fikar, åker till stan osv..... min gubbe skulle aldrig klara att va hemma, han blir så rastlös, kan inte ta för sig nåt hemma och laga mat, städa osv.... det skulle aldrig funka! han är så bortskämd hemifrån sin mamma.

Mammadeborah- vidöppen läge, är det när barnet kommer ut med ansiktet uppåt? för om det är det så kom min första dotter oxå ut så, tittandes rakt upp i taket

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2