BF November,2010 DEL 2
Hej, Ludwig föddes den 9nov Kl. 09:55. Han är 50cm och väger 3310g. Vi åkte in Kl. 3 på natten och jag fick PDA kvart i sex när jag var 5cm öppen. Sa det var smärtfritt och underbart
Hej, Ludwig föddes den 9nov Kl. 09:55. Han är 50cm och väger 3310g. Vi åkte in Kl. 3 på natten och jag fick PDA kvart i sex när jag var 5cm öppen. Sa det var smärtfritt och underbart
Popcorn: Först och främst grattis till eran lilla dotter! Jag förstar att ni maste vara väldigt chockade men jag instämmer med de andra och tror att när chocken väl har lagt sig sa kommer ni att känna samma kärlek för eran dotter som till eran son. Tror det kan vara bra att ta kontakt med andra föräldrar till barn som har downs som nagon skrev. De vet vad du gar igenom och har säkert oerhört mkt positiva erfarenheter att dela med sig av. Kram
Rosen: Sötnos!
Tack för era grattis! PDA det är detsamma som EDA i Sverige fast i Tyskland. Det var faktiskt en underbar förlossning. Trodde aldrig jag skulle säga det
. Det gick sa mkt snabbare vi akte ni vid halv tre eller sa och han var född kl 10 och smärtfri fran kl 06. Allt gick sa smidigt sa jag nu till och med kan tänka mig att göra det igen
,
Grattis Maddie! Ah Elsa gud va fint namn.
Helen: Alice är ocksa ett av mina favvonamn
.
Jag fick förklarat för mig att styrkan och längden pa en värk inte alls behöver att göra med huruvida de paverkar att man öppnar sig. Jag var ju lite förvanad att jag faktiskt hade öppnat mig 3 cm pa de rätt svaga värkarna jag hade. Med Emmie hände ju ingenting och var värkarna intensivare. Sa det är nog bättre att aka in lite tidigare om man är osäker!
Alltsa natten innan det började upplevde jag ocksa det där enorma trycket nerat. Dagen efter lossnade lite av slemmisen och jag hade lite mensliknande smärta pa dagen (var hos läkaren vid 18 och da var jag stängd). Sen vid 21 började de komma lite regelbunda sammandragningar/värkar men som bara varade ca 20-30 sek. Gick och la mig da kom det mer sällan kanske var tionede minut men varade lite längre och gjorde lite ondare. Sen kom de lite tätare men jag var ända osäker pa om de var riktiga just för att de kändes sa langt ner. Med Emmie kände jag det mer i hela magen. Sen akte vi in där vid halv tre och da var jag öppen 3 cm.
Bebis: Haller med om att du är duktig som bakar och star i. Hoppas pa att du inte maste städa en gang till innan det är dags
.
Chanell: Ja gud ni maste ha fullrulle om man säger sa
! men det är ju kul att man har nagot att göra.