Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

NJsmamma: Usch... hemska tanke att gå över 3 veckor :-/ Jag läste någonstans att det är konstaterat att det inte alls är bra att gå över tiden. Var sig för mamma lr barnet.... Men ja... jag minns inte vart riktigt.
    tänkte på det, nog fasen måste man väl kunna få vara med och påverka om man ska gå över tiden lr inte. om man skriker och grinar tillräckligt högt så kanske bm kan se till att man blir igångsatt tidigare
    Ja ghar då ingen lust å föda fram en 5 kg klump. Theo är född 2 dagar tidigt och vägde 3818 gram. denna bebis känns större :-/

• kicki08

Det här med karlar. Det som att dom flesta karlar glömmer bort att man är gravid när man redan har barn sedan tidigare. Det är väl inte lika "speciellt" lr ja... jag vet inte. Min glömmer oxå bort det. Jag sover knappt någonting alls. Har haft lilla sonen själv två veckor i sträck nu utan hjälp och åkt bort på helgerna för att han ska rusta huset. Ingen som helst sovmorgon. Plus att han var sjuk i helgen och inte sov något alls.
    OCh så kommer jag hem och får höra att HAN är sliten!! Visserligen har han hållt på att rusta på huset hela helgen. Men han har ju fått sovit ostört och till 8 på morgonen!! Det är en jäkla sovmorgon för mig det!
    Vart lagom less... Plus att inget var gjort hemma. det såg ut som ett bombnedslag. Damm och skit överallt. Känns som jag lever i slummen just nu med rust Och jag känner att jag fanimej inte orkar göra allt längre. Jag får sd så fort jag rör mig och det trycker nedåt så jäkla obehagligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Helen C: Va skönt att bebis är fixerad!! Och att allt annat såg bra ut oxå.
    Jag tycke rdet här är skitspännande nu jag! När det börjar bli dags för alla Längtar efter att få se bilder på allas söta bebbisar

• kicki08

Williams mamma: Men det är ju ändå jättesuperbra att dom vill ha ordentlig koll på dig. Bättre det än att dom slarvar. Verkar vara en bra förlossning därborta. Här är läkarna gärna nonchalanta tyvärr... :-/

• kicki08

Jäklars i min låda va dåligt jag har mått ikväll det har varit en supertuff dag när jag varit hemma med yngsta sonen 16 månader. Han har levt rövare hela dagen och det har tagit kål på mig verkligen.
    Nu på kvällen trodde jag nästan det var dags å föda. har haft jävulska förvärkar med jämna mellanrum. Mått fruktansvärt illa så jag var nära att kräkas flera gånger. Säkert i två timmar har jag mått såhär.
    Nu efter två alvedon och en varm dusch har det lugnat sig lite. Men har fortfarande förvärkar som känns.
    Fy fasen alltså Ska man inte klara av att vara hemma med sonen ens nu längre heller...

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-10-04 21:08:31 följande:
    Alltså nu måste jag klaga! Nu börjar det göra sådär läskigt ont på ena sidan högst upp vid revbenen. Det liksom sticker å skär till. INte när den rör på sig. Hade såhär med båda killarna. Med Milo var det som knivar som högg, låg bara och grät. Med Viggo var det som nu. Sista veckorna sov jag ingenting. Ska det fortsätta såhär vet jag inte hur jag ska klara 5 v till i skolan????? Sen har jag ont i ryggen och inatt vaknade jag flera ggr av kramp i övre vaden, typ i knäväcket. Plus att mina händer somnade/domnade hela tiden. Piss känns det som nu. Bebis är fortf sjövild och det trycker på neråt nu. Känns som om den håller på att fixera sig hela tiden. Känns liksom som om det verkligen är dags snart, även om bf först är den 23 nov.......shit!!!
    OJ! 23 november.... det lät ju som att det helst inte ska hända något än på några veckor :-/
    Kan dom ha sett fel på UL kanske?
  • kicki08
    Rosen skrev 2010-10-04 21:17:40 följande:
    oj va ni skriver, minns knappt vem som skrivit vad
    fina magar ni har!
    o hoppas det går bra i morgon williamsmamma.

alltså jag sitter hela tiden o önskar att vattnet ska gå, men sen när jag tänker på smärtan o förlossningen så blir jag lite rädd. men jag vill att det ska vara över nu o att bebis ska komma ut.
    Usch jag kände nästan lite tvärtom nu jag när mina förvärkar var så jäkliga och jag nästan trodde det var på gång. Att jag inte ville vara med alls hihi
  • kicki08

Jag tycker magen växte jäääättemycket på bara typ två veckor. det bara small till. Men nu kanske det lugnar ner sig lite kan man hoppas

Annizsj: hihi ja det är inte nådigt när det är fart på kidsen Men ändå kan man inte låta bli att skratta åt alla påhitt dom gör. hihi
    Och nä jag är inte heller så jäkla sugen på att föda igen igentligen. haha Man blev lite anti när dom här förvärkarna gjorde ont till och med

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2