Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-10-05 07:52:21 följande:
    Om den här blir som i magen så blir det nog att vara uppe nattetid ;) Fick 3 timmars sömn i natt och sedan vaknade jag piggelin. Ska på UL nu på morgonen så var bara att kliva upp.

Hur långt har alla kvar?
    Jag är i 32+2, så 7+5 kvar!
    Jag är V 35+6 idag så det är bara 4 veckor kvar
  • kicki08

Bebis i magen har börjat fått hicka på allvar nu *suck* Å jag som trodde jag skulle slippa det med denna bebis. Men igår kväll höll hon på och i skrivandets stund hickas det för fullt.

• kicki08

Här är det som sådant
    Jag är Lejon
    Sambon är Kräfta
    Rasmus är stenbock
    Theo är tvilling
    och bebisen blir väl skorpion om hon kommer när hon ska En salig blandning

• kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-10-05 08:55:06 följande:
    Godmorgon tjejer!

Har två sjuklingar hemma idag. Mannen och femåriga sonen. Jag dras med huvudvärk sen igår. Den vill inte släppa... Sen svartnar det för ögonen så fort jag reser mig eller rör mig hastigt. Blev lite chockad igår när jag ställde mig på vågen. Har gått upp ca 0,5kg de sista 6 veckorna (dvs nästan stått still) men över helgen har jag gått upp över ett kg bara så där! Måste ju vara vatten!

Imorgon ska jag på vattengympa och det ska bli så skönt! På torsdag är det dags för nytt VUL för att se om moderkakan fortsätter flytta sig. Ska även prata med läkaren om ev igångsättning... Jag är så rädd för en störtblödning att jag föredrar att ha en förlossning som blir under lite mer kontrollerade former fastän jag egentligen inte alls rekommenderar någon en igångsättning. Det kan gå strålande, men det kan också bli överjävligt som det blev för mig förra gången...

Måste ta tag i barnens tröjor inför morgondagens fotografering på dagis.

Kram på er!
    Ska du träffa din BM snart? Det borde du kanske isåfall. Svullnad och huvudvärk kan tyda på havandeskapsförgiftning. jag skulle nog ringt om jag var du..... kram
  • kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-10-05 09:05:15 följande:
    Nej, jag har inte tid förrän den 15/10 men ska träffa en läkare på ultraljudsmottagningen på torsdag. Skulle jag känna att jag blir mycket sämre så ringer jag FL men just nu tar jag det bara lugnt. Om man bortser från övervikten så ligger jag inte i riskzonen. Har aldrig haft tendenser åt HF under tidigare graviditeter och inte heller har min mamma haft det. BT låg på 120/80 sist så det räknas som normalt tror jag..
    Okej det är ju skönt. Men jag tror inte alltid man behöver ha ärftliga anlag till HF. Det kan ju dyka upp väldigt akut i form av svår huvudvärk och plötsligt svullnad. Då var det för mig. Jag satt på jobbet och det sa bara PANG så svällde jag precis överallt och fick genast högt blodtryck.
    Jag tycker nog kanske du ska be dom kolla på ul mottagningen iallafall på torsdag. Kolla ditt blodtryck åtminstone.
  • kicki08

Nä jag vet.... jag mår skitilla av niferex men det är typ det enda som hjälper att få upp mitt järnvärde. Jag äter hemofer nu och försöker hålla ut bara. Hjälper inte så värst....

• kicki08
    NoahLeah skrev 2010-10-05 09:30:31 följande:
    vad skönt att kunna äta en sådan rejäl frukost, jag får knappt i mig ngt alls, får ont i magen på en gång.
    Tycker du det är rejäl frulle skulle du höra mitt. Jag ÄLSKAR frukost :-P
    En skål yoghurt och musli. Två mackor och två koppar kaffe Love love loooove frulle :-P
    Sen kan jag lika gärna vara utan resten av målen under dagen, dom är jag inte så värst intresserad av. Men frukost!! MUMS!
  • kicki08

Vilka fina magar ni har!

Jag ökade oxå två kg på bara två veckor här vid senaste vägningen. Inte kul alls, men jag vet ju att jag inte stoppat i mig något märkvärdigt så jag får väl tro på att det är vatten.

Kinne79 skrev 2010-10-05 11:28:49 följande:
    Så fin du är. 

Själv har jag så stor rumpa så jag tycker jag ser ut som en stor boll hela jag.  
    Här har du en till som ser ut som en stor boll Höfter och rumpa är REJÄLT stora nu känns det som Tur att sambon gillar stora rumpor. hihi
  • kicki08
    Jojo 85 skrev 2010-10-05 13:41:29 följande:
    Fick bara denna låten på huvudet nu: "I like big buts and I cannot lie.. "
    Hihihi klockrent!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2