• fatooooosh

Gå ner i vikt..

Hallå

Kortfattat!!

Jag har slutat äta ris, pasta och potatis i 5-6 dar och äter mer sallader och kött, kyckling och fisk hjälper det att gå ner i vikt?

Jag kan inte träna på gym och snälla {#lang_emotions_embarassed} fråga ej vrf... men promenera ute det kan jag kan ngn ge mig bra tips på att gå ner i vikt snabbt ...

Jag uppskattar er hjälp puss på er..

• Svar på tråden Gå ner i vikt..
  • Jemenes

Vill du gå ner i vikt fort så läs nedan:

Jag har gått ner 25 kg på 1.5 månad.

Körde en Nutrilettkur(ren) och promenerade/löpte samtidigt.
    Kanske inte idealiskt ur hälsosynpunkt men det var jävligt effektivt.{#lang_emotions_laughing}.

Mitt tips till dig är att promenerade i raskt takt varje dag innan frukost
    minst en timme.Att köra en nutrilettkur är en mental kamp men har man
    bara rätt vilja så kommer du GARANTERAT att gå ner i vikt.

Vet att det finns folk som rynkar på näsan ang Nutrilett etc men för mig
    fungerade det klockrent.Nutrilett funkar om du

Lycka till med din viktminskning.

/Martin

• fatooooosh

det skulle vara fantasktikst ifalll jag går ner 10 kilo på 1 månad ooh vilken längtan...

men jag vet inte vart jag ska köpa dessa produkter här i UK!!

Hur ska jaggöra nu då?

• Jesster

Pulverdieter borde finnas där också. Här finns det online i träningsbutiker. Googla på meal replacement powder weight loss eller liknande

Den som söker han finner - www.google.se
  • Hyppolite

Men ren cambridgekur så behöver du inte träna, med nutrilett eller annan vlcd-produkt så behöver du träna.

Köp en träningsvideo som du kan köra framför tvn, eler halvtimme-timme om dagen gör oerhört mycket.

• Hyppolite

VLCD= very low calorie diet

• Adoniram
    Hyppolite skrev 2010-05-06 13:38:13 följande:
    VLCD= very low calorie diet
    Ja, eller bara röra sig mera :) Man kan ju äta vad som helst hur mycket som helst så länge man bränner mer energi än vad man har ätit.
  • Hyppolite
    Adoniram skrev 2010-05-06 18:05:44 följande:
    Ja, eller bara röra sig mera :) Man kan ju äta vad som helst hur mycket som helst så länge man bränner mer energi än vad man har ätit.
    Visst är det så, men går man samtidigt på pulverdiet så får man snabba resultat som motiverar en ännu mer.

Banta först med VLCD, träna och ät nyttig och god mat sen för att behålla det du tappat är min filosofi.
  • Hyppolite

Behålla vikten skulle det stå.

• Lincoln

Tänk på att kroppen kan faktiskt omvandla en överskot av protein till fett och energi, så jag skulle inte rekommendera att du helt slutar och äta kolhydrater,
    en välbalanserad och nyttig kost med motionering kan få dig att tappa kilorna.
    http://www.halsotek.se/proteiner.html

Lycka till

• Juno

TS - vad menar du md snabbt? Som i "jag måste tappa tre kilo till festen nästa vecka" eller som i "jag vill gå ner 15 kilo till midsommar"?

Om det är kortsiktigt tror jag pulver kan funka för de flesta. Om det är långsiktigt så måste du ändra ätbeteende och det gör man inte med pulver.

Håll fast vi det du äter och lägg till

"matiga" grönsaker som kål, bönor morötter och broccoli
    fleromättat fett som olivolja, oliver och nötter
    mejeriprodukter som yoghurt, mjölk, ost, keso och smör
    långsamma kolhydrater som quinoa, mahavre, dinkelmjöl, pasta och bröd med låg kolhydrathalt
    glöm inte ägg - bra alternativ till frukost

Tre mål mat om dagen och ett-två mellanmål plus en rask promenad ibland så bör du gå ner 1-2 kilo i veckan

Sök på GI så hittar du info och goda recept

Lycka till

• Hyppolite
    Juno skrev 2010-05-07 16:43:25 följande:
    TS - vad menar du md snabbt? Som i "jag måste tappa tre kilo till festen nästa vecka" eller som i "jag vill gå ner 15 kilo till midsommar"?Om det är kortsiktigt tror jag pulver kan funka för de flesta. Om det är långsiktigt så måste du ändra ätbeteende och det gör man inte med pulver. Håll fast vi det du äter och lägg till "matiga" grönsaker som kål, bönor morötter och broccolifleromättat fett som olivolja, oliver och nöttermejeriprodukter som yoghurt, mjölk, ost, keso och smörlångsamma kolhydrater som quinoa, mahavre, dinkelmjöl, pasta och bröd med låg kolhydrathaltglöm inte ägg - bra alternativ till frukostTre mål mat om dagen och ett-två mellanmål plus en rask promenad ibland så bör du gå ner 1-2 kilo i veckanSök på GI så hittar du info och goda receptLycka till
  • Uller

Träna framför TV med Wii det har jag börjat med. Jag kör dessutom VLCD just nu. Ment trots det örkar jag med 1 timmes träning

• fatooooosh

Ibalnd det är tråkigt att träna ensam framför tv:en så man behöver sällskap men ska nog  göra allt för att gå ner minst 5-6 kg under denna månad .. Dansa.. hh

Men kolla ris, pasta lr potatis dessa har jag undvikit helt och hållet..
     har typ ätit grönskaker och fisk, kött kyckling under 10-12 dar..

Som är:
    Isbergssallad
    Tomat
    Gurka
    Majs
    Morot
    Olivolja
    citronjuice
    sallt

Och jag lägger till som dressing är
    Majonäs
    eller
    Ceasar dressing..

Plus tonfisk eller kokt kycklingsfile , räkor ..

Är ngt jag ska undvika av dessa grönsaker och vad borde jag lägga till som har lågt GI?

Tack för eran hjälp, uppskattar det verkligen!!

• Uller

Prova att äta fler grova grönsaker, broccoli, blomkål, ät vitkål. Gör vitkålssallad. man kan göra mycket och den håller nästan en vecka i kylskåp klar.

Ät bönor och linser för att dryga ut kosten och göra att du håller dig mer mätt.
    Du kanske bejöver lägga till lite mer fett till kosten för att underlätta förbränning

• Adoniram

Varför krångla till det? Gillar ni besvärliga liv där man ska undvika det ena och det andra? Är det roligt att hela tiden lista olika slags mat som förbjudna osv?

Skulle potatis och ris vara farligt? Skärp er för helv...

Lär er de mest grundläggande funktionerna i eran kropp i stället för att tro på kvacksalvare.

Underskott på energi -> viktnedgång. Överskott på energi -> viktuppgång.

• Hyppolite
    Adoniram skrev 2010-05-12 13:29:17 följande:
    Varför krångla till det? Gillar ni besvärliga liv där man ska undvika det ena och det andra? Är det roligt att hela tiden lista olika slags mat som förbjudna osv?Skulle potatis och ris vara farligt? Skärp er för helv...Lär er de mest grundläggande funktionerna i eran kropp i stället för att tro på kvacksalvare.Underskott på energi -> viktnedgång. Överskott på energi -> viktuppgång.
    Jo så är det, men det är på tok för många som blivit kolhydratfobiker sedan LCHF blev en trend.

De tycker till och med att frukt är ett gift och att fett är hälsa:

www.familjeliv.se/Forum-5-98/m52368693.html
Svar på tråden Gå ner i vikt..