Inlägg från: lunaria |Visa alla inlägg
  • lunaria

Aprilmammor 2010

Hej på er!!

jag vet inte hur jag ska göra med en sak o måste fråga vad ni skulle gjort..igår var det ganska jobbigt för Linn var vaken hela eftermiddagen från klockan 15 o verkade ha svårt att komma till ro så ..vi provade att lägga henne så länge på rygg, men då började hon bara skrika o vi provade ju så i flera timmar, men när vi lade henne på mage så somnade hon direkt. o samma sak hände idag. jag är ju livrädd för "psd" som de varnar för så mycket. hur hade ni gjort?? med Noah var det inga bekymmer med att få till att somna på rygg, men denna dam verkar verkligen avsky det

ursäkta mitt ego-inlägg, men jag är ganska nere..

• lunaria

helene: hon är ju bara 1½ v. nu fick vi äntligen lagt henne i sidoläge och då har hon varit vaken sen 15-tiden igen. det är lättare att få henne att sova på rygg efter nattmatningen, men det är problem just denna läggningen känner jag då hon verkligen vägrar ligga helt i ryggläge hur man än gör..

• lunaria

mullinuffan: jag glömde totalt be om journalen, men jag tror att hon fick bra apagar för de sa inget om det och de gjorde ingenting med henne. kanske borde be de skicka förlossningsjournalen, skulle ju gärna vilja ha den. tack för dina tröstande ord, känns mycket bättre nu. har problem med ångest just nu o den här delen har inte gjort mig mindre orolig. kunde inte sova något inatt för jag tänkte på att hon kanske skulle dö{#lang_emotions_cry}. tack!!

• lunaria

skönt att ni säger så här, har varit så hemsk orolig för det här, man vet ju aldrig hur man ska göra. ska försöka lägga över henne till rygg om hon somnar på mage, har dock inte fungerat hittills. märks ju att hon blir så grinig av att inte sova. jag brukar lita på min instinkt, men det har inte fungerat så bra pga allt som händer i kroppen...

• lunaria

Mullinuffan: tack så mycket!! härligt att polletten trillat ner, var ju på tiden . jo det kommer nog bli bättre sen. min man tar redan hand om mycket så jag kan inte önska mig mer. jag väntade mig på sätt o vis att må så här efteråt. väntar bara på mina värden ska stabiliseras, vilket kan ta några veckor. bara att ta en dag i taget...

Helene: härligt att slippa sitta o amma så änge, måste kännas jätteskönt .

Madde: kul att få komma ut o fika .

inatt lät vi henne ligga på magen halva natten och det gick bra för hon somnade om direkt efter matningarna o var inte vaken flera timmar som förut .

• lunaria

barbamamma: ska kolla upp hur mycket ett sån't larm kostar för det går inte ha henne på rygg. idag provade vi så länge o väl med att lägga henne på rygg, men hon blir hysterisk direkt. o me Noah var det tvärtom, han var ju hysterisk om han öht var på väg att läggas på mage nån sekund...hoppas det löser sig det här o att jag lugnar ner mig lite, måste ju sova på nätterna.

Linnie: men usch va det låter hemskt det du beskriver, förstår inte hur de kunde tro det var magkatarr . tur att du fick rätt mediciner sen iaf!!

förut spydde Linn ner hela mig, alltså hela tröjan var blöt{#lang_emotions_throwup}. hon klarade sig iaf, hon vet minsann hur hon ska få mamma blöt{#lang_emotions_dreamer}.

• lunaria
    armani: tack. skönt att det gått bra där hemma med Alicia . här hemma gick det inget vidare ett tag och det är fortfarande en del trots och sonen kastar leksaker på en, men man börjar hitta rutinerna som gör att han verkar bli mer som vanligt igen...

måste kännas bra att han gått upp i vikt . hoppas bara inte han behöver sån där skena!!

jag har tvättbara amningsinlägg från "Anita Maternity" i bomull och de var helt underbara (den korta tid jag fick använt de ).

hipphipphurra: jättesöt liten Isak du har

elina: bra att vichyn hjälper. när min son fick det o vi fick bort det första gången så kom det aldrig tillbaks. vår lilla skrutta har också det så vi ska väl ta lite på henne..

annamamma: var det du som hade kollat dina sköldkörtelvärden tidigare?? för något låter ju i obalans i din kropp om du får kämpa så mycket med vikten . kanske borde gå till läkare för att kolla upp lite olika saker?? fast ja måste ju säga att jag inte kan gå på GI själv, bara ökar i vikt, men om du gått på det innan borde det ju funka. kram!!

jag känner mig lite bättre nu iaf, fick börja med mina betablockerare igen som jag hade undanstoppade långt in i medicinskåpet. jag låg till slut o grät hysteriskt på golvet pga panikångest o det pallade jag inte med. nu är det bara någon av all medicin jag tar som jag blir så himla trött av, får väl se vilken när jag slutar med de

ang vikt så har jag fått bort alla kilon o lite till . fast jag gick ju bara upp 6kg..
  • lunaria

Linnie: oj, har ni bara vägt henne en gång, här verkar det vara vägning typ varje vecka ju så spännande att se hur mycket hon väger sen då??

säger som Linnie att det fanns ju inte mycket att tillägga till er diskussion. Linn hade en släng av kolik här, men det har löst sig med minifom.

vi var på bvc idag och hon har inte ökat sen sist, men hon växer på längden iaf . sköterskan tog bt på mig för jag har ju varit så svimfärdig o haft huvudvärk o det visade sig att jag har lågt bt. sen vägde jag mig o jag väger 3 kg mindre än innan graviditeten, kilona bara rasar av mg just nu o jag som äter som vanligt . min foglossning är så jäkla illa så jag fick ta kryckorna dit. tur att maken är hemma, annars vet jag inte hur jag tagit mig till bvc o sån't!! kryckorna ska lämnas tillbaks i slutet av maj, men jag undrar om jag inte borde ringa o höra hur jag ska göra{#lang_emotions_undecided}. denna kropp alltså, vill någon ha den?? den är nästan gratis kan jag lova .

• lunaria

helene: nä jag har inte gjort det mer än med sjukgymnasten på bb som påminde mig att jag ska vara försiktig o rör mig som innan. men då innebär det ju i princip inga promenader för min del eller nå't utan bara stillasittande hur det nu ska gå. men jag ska nog ringa till sjukgymnasten här igen då o höra vad jag kan göra, har så ont hela tiden..

omidvar: nu är ju Linn så liten, men min son fokuserade iaf blicken på oss när han var 2½ v o vände blicken efter ljud när han var en månad...

• lunaria

omidvar: tror inte du behöver oroa dig alls för den saken. min son hade vaken blick tidigt och var väldigt intresserad för ansikten, men Linn som är två veckor, hennes blick fokuseras inte på något alls o det känns inte som att hon kommer göra det på länge...minns att bvc-sköterskan tyckte det var tidigt för vår son att fästa blicken så där, även att han började le väldigt tidigt så jag oroar mig inte för att hon inte kommer att vara så tidig...

Svar på tråden Aprilmammor 2010