Inlägg från: lunaria |Visa alla inlägg
  • lunaria

Aprilmammor 2010

RosaNapp: jag tipsade förut om Anita Maternity som jag tyckte var riktigt sköna och såren kändes inte alls när jag använde de .

Helene: du är säker på att han inte har nån diagnos?? för såna där saker är så typiska för min make, han ser lixom ingenting som behövs göras utan jag behöver strukturera upp allt som handlar från att handla ma till att städa. han skulle nog aldrig dammsuga eller liknande om jag inte påpekat att det behövs, sen är det så att han är så trögstartad pga sin diagnos så jag får påpeka saker i ca en vecka för att de ska bli gjorda. han får väl gjort tvätten, men det kan vä ta 2 dagar istället för en halv dag eftersom han gör saker imellan som gör att han "fastnar". jag förstår dig att du inte kan vila, Linn tar också bara powernaps om vi inte är utomhus så det blir ingen vila på dagen. så jobbigt om du håller på att bli förkyld oxå!! jo det känns så jobbigt som det kan bli just nu pga mina sköldkörtelhormon, men det är bara att bita ihop tills man blir bättre...

madde: fin bild

armani: men fyy vilket jädrans elände ni råkat ut för, läskigt med Noel att han blev sån där . ni får krya på er så mycket. massor av styrkekramar!!

• lunaria

helene: jaha okej, men det hade ju ändå varit bra om ni kan prata så du inte känner dig ensam!!

movieprincess: så jobbigt för er att behöva ha det så. ni kanske kan få nå't papper med babymassage, fick vi när Linn var gasig i magen..tycker så synd om er, hoppas ni får nån vila imellan!! ni har ingen avlastning att få alls?

elinakarlsson: hoppas det går bra på besöket!! jobbigt att inte få på dig några kläder, här är det tvärtom, brösten har aldrig varit så här små så alla bh:ar skaverSkrikandes. blir nästa investering här hemma

hmm jag tycker det är lite knasigt här hemma, Linn sover nästan hela nätterna och sover länge på morgnarna, medan Noah vaknar tidigt!!

• lunaria

movieprincess: så skönt att det blivit bättre, precis som det var för oss då .

JR: Linn nyser väldigt ofta fastän hon inte är förkyld..

Madde: minns att Noah kom in i olika faser då o då så jag tror samma är med alla barn. Linn vill bäras runt väldit mycket vissa dagar i sträck, men helt plötsligt vill hon helst ligga själv..

helene: va bra att han skippade golfen då . jag tyckte det lät riktigt smart med smörgåsbord, nästan så man blev sugen själv fast jag vill såklart ha massor av tårta o då kan det väl kanske se lite fjuttigt ut med smörgåsbord först..jaja, är ett tag kvar .

omidvar: usch, lät jobbigt med springmask .

har varit vaken från klockan 4 igen, är så less på att sonen vaknar så tidigt nu så nu ska middagsvilan skippas här. får se om det går . vi funderar iaf ha dopet på vår bröllopsdag 3:e oktober och jag har hittat en del bra tips på dopguiden.se. funderar just nu på smörgåsbord, kallskuret eller att ha knytis för att slippa så mycket jobb eftersom jag vill göra några egna tårtor och bakverk..

• lunaria

RosaNapp: oj då förstår jag att du är lite jäktad över dopet . hoppas ni får till det!! ja de amningsinläggen är riktigt populära o jag fick bra pris på de på tradera .

helene: tyckte ditt lät lagom, men vi har ju många som bor lite längre bort och då funderar man ju lite kring det här med mat o fika..men vi kommer nog inte bli så många fler än er, tyvärr kommer inga släktingar...
    Noah älskar ju sin säng o vill gärna sova middag. på dagis skulle han nog kunna sova i flera timmar så därför har vi sagt att de ska korta ner till 1,5 timme, men det kanske behövs mer nu för han är nog redo att skippa vilan egentligen när han vaknar såpass tidigt. noah har varit rätt duktig på att sova mycket, sov hela nätter från han var 2 månader, men det är sen Linn föddes som han vaknar tidigt..

jag är så trött, skulle gärna vilja lägga mig. räknar ner timmarna till läggdags .

• lunaria

RosaNapp: känner som du angående dop, men jag vet också att jag kommer ångra mig i såna fall..

helene: förstår att du känner dig låst då, om du lixom aldrig får hitta på något ..men kan du inte pumpa ur lite mjölk och låta honom ta Alva så du kan gå iväg lite själv??
    ja usch detta godis, hade önskat att jag kunde låta bli att köpa för jag äter det ju bara som tröst just nu också..

barbamamma: älskar ju sill o potatis så det lät ju som jättegod mat . å så jordgubbstårta på det, smaskens

annamamma:men herrejisses, det är ju inte klokt va många som var före i kö..o att ni inte får pengar som ni ska, så typiskt .

idag var jag på bvc, Linn väger 5520g och är 59,5cm lång. jag fyllde i EPDS-formläret och det blev skyhöga poäng som förväntat .

• lunaria

helene: nä EPDS är det formuläret man får fylla i för att de ska upptäcka förlossningsdepressioner o liknande...ang det här att sova lite så är Linn precis likadan. småäter hela tiden o slumrar till nån minut innan hon vaknar igen. dock så sover hon bra på nätterna så man får va glad över det iaf

• lunaria
    helene306 skrev 2010-06-14 16:58:49 följande:
    Jaha. Sånt fotmulär har inte jag fått fylla i, men det kanske inet alla bvc gör?

Jo, man får vara glad över sömnen på natten
    jag tror de flesta bvc gör det, men kanske inte alla då. bvc-sköterskan sa att dessa frågor används mycket i psykiatrin också så..

tyvärr fick jag skyhöga poäng, men så beror det ju mestadels pga sköldkörteln..hon skickade ett meddelande till min läkare som då får ringa upp. hon tycker att jag borde må bättre efter dosändringen, men det gör jag ju inte. skakade så kraftigt om händerna att jag lyckades inte stryka under rätt svarsalternativ på formuläret, fick sätta punkt framför istället fastän det var svårt det med. tackar gudarna för datorer just nu, lätta att skriva på o går att radera om man träffar fel tangent
  • lunaria
    Annamamma 83 skrev 2010-06-15 09:58:36 följande:
    stackars dig!
    låter som hur ja blir av koffein. max en liten kopp , helst innan kl 11. annars är ja skakig, speedad ,deprimerad o okoncentrerad hela dagen.
    måste ju va nån överkänslighet ja har mot koffein
    oj det låter ju inte alls bra att du blir sån av koffein, men tur att du vet om det, annars hade man ju böjat undra kan jag tänka mig!! jag fick så här med giftstruman så jag gick nästan ett år o var så dålig, fattar inte hur man står ut med nå't så länge . uppskattar just nu att man har billigt porslin också för jag tappar allt pga mina stela leder .
  • lunaria

annamamma: jag har också problem på ena sidan av ljumsken, precis som du beskriver det, kanske jag också är överrörlig på sätt o vis då . blev sån sen jag fick giftstruman så det verkar ju vara nå't..fingrarna låser sig också väldigt mycket o sån't hade jag aldrig innan..

helene: tack . jaha potatismjöl säger du, det får jag leta upp i bakskåpet då : men jag har läst på o är lite orolig att hon har fått svamp, hjälper det också då tro??

vad ska ni alla göra på midsommar då? börjar närma sig alltmer..vi ska nog gå ner på firandet här i byn o sen skulle vi ha knytis med våra nya grannar. var så glad över att de frågade, hade ju annars suttit ensamma..sen bor vi i ett kartongrike så det ska bli skönt att slippa sitta här, kan knappast säga att vår lägenhet har nån mysig känsla just nu

• lunaria

RosaNapp: missade ditt inlägg förut..men vilka problem du har med amningen, du kanske borde kontakta nån så du kan få hjälp!!

annamamma: jag tittade på alla exempel och det är enbart exemplet i mitten jag kan göra o den var inga problem alls..mina ben ser iaf helt normala ut. att kränga händerna så där funkar inte, men så är jag rätt stel i alla leder just nu. har ju skomakartumme o till o med den har jag svårt att böja så mycket som jag brukar kunna..

så underbart det lät med ert midsommarfirande . smart det där med att ta o äta egen mat, vet ju hur dyrt det är på Liseberg o Göteborg är väl allmänt ett snurrigt ställe att försöka hitta matställe på . ja usch, jag är inte avis på dig att du ska iväg, hehe. här är det tvärtom, båda mina ungar har alltid velat ha det lugnt o skönt o somnar inte om det är för mycket ljud. så hela helgen haar lillskruttan varit vaken, men idag sussar hon gott .

barbamamma: det är just en bra anledning till varför man inte ska ha körkort . härligt med cider, ska vi också köpa .

• lunaria

annamamma: nä fyy va taskigt att hon inte kom fastän hon sa det, så tycker jag inte man gör det. makens mamma är likadan, när hon körde förbi här så struntade hon att komma iaf, svampplockning var mer prioriterat o maken blir så besviken varje gång det sker . dock bara 1 gång om året, men ändå..
    härligt att du minskat i vikt nu .

helene: usch va frustrerad jag blir på din make att han inte förstår vilket jobb det är att ta hand om barn och vaddå "alla andra", vilka andra menar han?? vi är två här hemma och ändå hinns inte saker med för man kan inte säppa sitt barn vind för våg för att man ska göra saker, vilket jag försöker förklara då o då för min make som tycker man kan packa hur mycket som helst. gäller också att samla energi imellanåt o bara sitta o slappa om man har möjlighet till det. låter iaf som att våra döttrar är väldigt lika, fattar inte hur man kan vara vaken så mycket på dagarna!! men vad vill din make egentligen, älska han dig o så eller hur känns det?? jag hade ldrig klarat av att leva med någon som din make faktiskt..

jag blir tokig på det här, mina barn väcker varandra så hur det än blir så är vi vakna från 4-5-tiden vareviga dag!! håller på att bli tokig . och eftersom ingen sover middag blir det ingen vla på dagarna heller. jag är så illamåendeav trötthet..

• lunaria

annamamma: ååh va skönt det låter med semester, hoppas ni får det riktigt fint!! har bara varit i slottsskogen två gånger o då har de varit jättefint .

barbamamma: naw va gulligt med ett leendeSolig. gick det bra med dopet??

Madde: har för mig att MAM och Avent (som vi har) nästan har likadana nappar på sina flaskor så de är jättebra i såna fall

imorse fick vi sovmorgon ända till klockan 8 . Noah har ju strulat så mycket med sömnen o vaknat runt klockan 4 hela veckan så det var välbehövligt!! Linn vaknade et par gånger, men det är ju bara att lägga henne igen efter matningen...

• lunaria

barbamamma sätter fingret på exakt så som jag känner också, man får lixom inte respons på det viset som man önskar. att bara skriva en massa bara för sakens skull har jag min blogg till ..hoppar av här med för jag ids inte skriva en texter utan att få ett enda svar längre om egentligen det som känns viktigast i mitt hjärta. Barbamamma och Ain, vi ses iaf i andra trådar . ni andra får väl inboxa eller nå't om ni vill fortsätta ha kontakt.

Svar på tråden Aprilmammor 2010