Inlägg från: lunaria |Visa alla inlägg
  • lunaria

Aprilmammor 2010

barbamamma: ja alltså medicinen får man ju kombinera, men själva värktabletter kan spä på symptomen precis som att man ska undvika viss mat när man har magkatarr. men nu läste jag att man kan ta alvedon, men får inte ipren så min läkare informerade fel till mig då..funderar dock på mina betablockerare, suck att behöva tänka på sån't här hela tiden...

helene: jo jag ska gå in där o kolla mina betablockerare, de är jag inte så säker att jag får ta...så jobbigt o behöva tänka på vad man får i sig tycker jag. under graviditeten åt jag så mycket fett o onyttig mat utan att behöva få ont det minsta o då borde man ju verkligen fått problem om nånsin tycker man..

jaja, blev en dag i sängen, magen värker så in i tusan..imorgon ska jag iaf vara piggare hoppas jag. är ju typ bara två veckor tills man kan börja flytta saker .

• lunaria

Ninnan: välkommen hit

miamie: kul att höra från dig . jag känner likadant med Noah. känner bara värken från magen o det är väl pga allt stress av trotsandet som jag fått magkatarr. det värsta är när man inte kan förklara o att ens barn verkligen verkar avsky att vara hemma .

helene: säger som dig, här känns det som man säger nej hela dagarna i förhållande till antalet beröm o maken är inte så pedagogisk av sig så det känns som att man har två trotsiga ungar hemma just nu

annamamma: skönt att höra att du mår bättre . ibland kan jag också känna att allt känns mycket bättre när man fått ur sig vad som känns fel lixom.

alltså jag ska ju tillbaks till sjukhuset på spec-mvc eftersom jag blev sydd såpass mycket, men fixar de också kopparspiraler o sån't måntro eller måste jag ringa min mvc efter kontrollen? jag vill inte ha nå't med hormoner att göra heller. jag får iaf kallelse dit, men det dröjer väl ett tag eftersom Linn bara är 3 veckor idag...

• lunaria

annamamma: vi gifte oss i oktober förra året o det blev en budgetvariant på bröllop. med facit i hand ångrar jag lite att vi inte hade väntat något, var ju lite gravidillamående o så blev det lite kort planering...men annars så kan man väl ta det när man önskar, är ju egentligen bara ring o kläder som behöver kosta något om man vill

RosaNapp: välkommen tillbaks får man säga då . herrejisses va din gosse har ökat i vikt . Linn föddes ju 26:e och väger nu 4,8 kg, men vägde 4,5 kg från födseln. hans kurva måste ju peka rakt uppåt då??

ja alltså om barnbidraget så fick vi hem papper om att man skulle meddela att om en annan skulle ta emot pengarna så ska det vara inlämnat senast den 19:e, annars betalas det ut till den som får in bidraget för första barnet. så antagligen väntar de väl tills imorgon så de inte ser att det kommer in ett sådant papper...bara min teori alltså..

• lunaria

madde: vi hade oxå kortärmat till sonen i vagnen, men han brände sig aldrig. vet att bvc sa att man skulle ha långärmat även i skuggan pga strålningen, men han var så jäkla varm av sig så i såna fall skulle han dött av värmeslag{#lang_emotions_undecided}.

RosaNapp: jaha, jag tänkte väl det, det lät mer normalt att han vägde såpass vid födseln . nä vi brydde oss inte heller om lappen så jag hoppas att det är det som är problemet med bb..

ja du ringer till vc o får komma till läkare, men du har ju all rätt att begära att dina sköldkörtelvärden kollas om du misstänker att det är fel. de kollas med ett enkelt blodprov som skickas till labb så de skulle ju aldrig neka dig att få ta ett vad jag kan tänka mig iaf. sköldkörtelrubbningar är såpass vanligt problem att jag inte fattar att de inte kollar alla varje år .

• lunaria

miamie: härligt att din allergi blivt bättre, många som har så ont av det denna årstid.

armani: din son växer på iaf, skönt . vissa barn äter ju på så himla mycket o äter mer än vad de behöver o då kräks de ju mer också...jo imorse spände det riktigt ordentligt så därför blev jag så ledsen. orkar inte med mjölkstockning en gång till lixom. men nu känns det lite bättre iaf . fast jag tyckte det var så skönt när jag gick på medicinen o mjölken försvann för då gjorde brösten inte alls ont så jag vet inte bara om jag blir allmänt känslig om brösten när det finns minsta mjölk i de..

helene: men kan det ha nå't med ditt blodvärde o göra för man kan ju bli sån om man har järnbrist??

Jag fick min fl-journal idag o Linn hade apgar 8-10-10. det står inget om varför hon fick en 8 för hon var då fin i färgen o skrek när hon kom ut o allt. min son som kom 2007 var mer blå o han fick 9. det var nog den sämsta fl-journal jag sett i övrigt, stod ingen vettig info om något . I fl-journalen från gävle fick jag mycket mer info om allt, men de i Uppsala törs väl inte skriva något med tanke på den dåliga fl jag fick...

• lunaria

Armani: nä det står inte för vad hon fick avdrag för, men som sagt, min fl-journal var nog den tunnaste i sitt slag..men det är väl ganska bra ändå om jag fattat det rätt, men det ärr dålit att det inte står..

helene: oj ja då äter du ju redan en del tabletter!! hoppas det ger med sig iaf, inte roligt att vara yr.

annamamma: ååh så mysigt .

min aurorabm ringde mig nyss o vi pratade en del om min fl för de har gjort en del fel trots att jag gick på auroramottagningen o uformade en tydlig förlossningsplan. o då sa hon att det stod att jag skulle få kallelse så jag ska på efterkontroll senast den 22/6 till spec-mvc. men då har det inte ens gått 8 veckor, är inte det tidigt?? i vilken vecka ska ni tillbaks på efterkontroll??

• lunaria

mullinuffan: fin mage du hade . jag hade också en rejäl kula i slutet, men det beror väl på att vi får stora barn, hehe.

RosaNapp: FK sa att de har en månads handläggningstid, sen kan det ytterligare dröja då så det är därför vi får så sent . hade ju kallt räknat med att man iaf skulle få innan 9:e juni för det är ju bara 11 dagar innan man får nästa. lite tråkigt för vi var på marknad idag o de hade ju egentligen så mycket man ville köpa, men inte hade råd med när det blev så här då.. 

barbamamma: nää vill absolut inte byta med dig just nu . håller på att vänja mig med tvåbarnschocken man fick .

Armani: skönt att allt såg bra ut . här är det också sjukt varmt idag!!

• lunaria

EowynAurora: naw va gullig!! ja tiden går ju så himla fort . jag tyckte aldrig man hade tid att sitta så här på forumet när man fick sonen, men med andra barnet har man vanan inne o vet vad man ska göra lixom så allt från blöjbyten till att få vardagen gå ihop ggår snabbare (o så bryr man sig mindre om att hemmet ser ut som kaos när sonen ändå röjer allt i sin framfart så fort han kommit hemfrån dagis ).

RosaNapp: så du ska redan flytta då, men du har ingen som kan hjälpa dig med packning o sån't?? jag kan förstå hur du känner, jag känner mig lite stressad över packandet trots att vi är två o kan göra det..

Annamamma: du kan inte hitta några speciella skor med dragkedja eller liknande?? tycker de flesta skor är dåliga när det gäller kardborrband oavsett var man köper de..många kläder är ju unisex nu för tiden så det passar nog till pojke med . har köpt vissa plagg till sonen bland de kläder de anser vara "tjejkläder", har en del rött tillhonom för det tycker jag han ser snygg ut i utan att se ut som en flicka ändå .

appropå magar så har jag de sista magbilderna från mina två graviditeter under mappen magbilder. jag tycker de är stora, men har alltid legat på normalt sf-mått iaf. min bm som trodde jag skulle få bebis på max 3,5 kg blev chockad över att Linn blev såå stor .

Svar på tråden Aprilmammor 2010