Aprilmammor 2010
Äntligen visar vågen ny förstasiffra! Nu är gravkilona borta och så hoppas jag det förblir. Nu ska resten bort också ![]()
Äntligen visar vågen ny förstasiffra! Nu är gravkilona borta och så hoppas jag det förblir. Nu ska resten bort också ![]()
Annamamma: Men fy, tragiskt var rätta ordet. Beklagar verkligen!
Ain: Att han puttar ut maten betyder oftast inte att han inte gillar utan att han är ovan vid konsistensen. Alva gjorde likadant men nu väntar v nog lite till. Får jag något ryck någon dag kanske jag fixar någon grönsakspuré men jag stressar inte.
Annamamma: Skönt att du har kommit till insikt! Igår kom jag till insikt: jag kan fanken inte äta godis! Jag fick sug efter helgens lördagspåse och igår föll jag för suget och mumsade i mig 2 kexchokla. Sen mådde jag skit. Nu har jag slängt allt godis som är kvar här hemma (inte makens Bilar
) för att jag inte ska lockas så nu blir det "avgiftning" för mig. Fanken att jag aldrig lär mig! Jag kunde lika gärna tagit ett par skivor ost så skulle suget varit borta men ... Dummössa!
Angående mat så tror jag man får öka på portionerna successivt. Jag tror det är svårt att helt bryta ett mål ersättning mot puré väldigt tvärt men allt är ju beroende på hur glad han är i puré. Å andra sidan märker man ju om han blir hungrig ganska snart. Jag kommer inte alls ihåg hur vi gjorde med David. Man glömmer fort!
hipphipp: Skönt att det verkar ordna sig för dig! Härligt med en stor kille
Jag vill tipsa om den här tråden där det är mer aktivitet än vad det tyvärr är här numera ... www.familjeliv.se/Forum-3-20/m53839343.html

Eowyn: När jag var med Alva på 4 månaderskollen tog hon upp smakportioner. Alva är stor, då vägde hon 7990g och var 63 cm lång och sköterskan sa att de inte behöver äta på natten när de är 4 månader så hon tyckte jag kunde börja med gröt. Jag har testat gröt, hemmagjord, och det gick sådär så jag avvaktar. Jag kan bli lite irriterad att bvc går på om smakportioner när rekommendationen är helamning/ersättning i 6 månader.
Visar han intresse tycker jag absolut du kan börja testa! Det är ju då de är mottagliga och vill själva så kör på. Vad jag lärde mig efter David är att bvc får man lyssna på med ett halvt öra och göra det som känns bäst för en själv.
Vad bvc säger är inte nödvändigtvis rätt alla gånger.
Kokade nyss morot och mixade till puré, sen blev jag nyfiken och testade på fröken
Det slank ner minsann
Jag testar smakportioner när jag kommer ihåg, på fm eller em, innan eller mellan amning. Ja, när jag kommer ihåg ![]()