Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2010

Äntligen visar vågen ny förstasiffra! Nu är gravkilona borta och så hoppas jag det förblir. Nu ska resten bort också

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Annamamma: Men fy, tragiskt var rätta ordet. Beklagar verkligen!

Ain: Att han puttar ut maten betyder oftast inte att han inte gillar utan att han är ovan vid konsistensen. Alva gjorde likadant men nu väntar v nog lite till. Får jag något ryck någon dag kanske jag fixar någon grönsakspuré men jag stressar inte.

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-08-22 20:09:55 följande:
    Helene
    Sitter o funderar hur ja ska göra med dessa kolhydrater.
    Nu när ja ätit som jag velat har jag faktiskt inte alls tänkt på mat. Så fort ja äter gi så blir de som ett tvång för mig. Jag tänker ständigt på allt gott ja vill äta. O när jag väl gör det vräker jag i mig.
    De känns på nåt vis som ja hittade en balans nu. Jag äter inte alls stora portioner och känner mig så avslappnad och fri på nåt vis! Men de är ju de att vågen dessvärre inte går nedåt. Vet inte hur jag ska göra nu. Fortsätta med  vanlig kost o se om löpningen gör någon nytta. Eller ge upp o gå in på gi igen..
    Svårt svårt
    Har du hittat en balans nu och det känns bra, skit i GI! Att vågen inet går åt det håll du vill kan ju bero på att den inte riktigt fattar att den får mat och håller på sina fettdepåer. Det kan ju hända i lchf så varför inte i vanliga fall också? Det tog ju 2½ månad för mig innan det vände nu, men så slutade jag med allt dumätande också. Jag åt pasta i fredags-suget kom direkt! I lördags åt jag lite godis och idag har jag velat vräka i mig både det ena och det andra. Då blir det att käka något utan kolhydrater för att bli av med suget och det har funkat bra. Känner du GI som ett tvång kanske det inte är riktigt rätt? Kanske är du kolhydratskänslig som jag och äter du lite äter du mer? Isf är inte GI något för dig om du inte lyckas med att hitta rätt balans. Jag hatar olika dieter och de gånger jag varit med i VV har jag fallit efter 4 veckor och blivit manisk i vad jag får äta. Jag vill äta allt jag inte får och varit vrålhungrig. Med lchf äter jag mat, mycket mat när jag är hungrig och nu går jag ju ner så detta funkar bäst för mig. Bäst är ändå att jag är av med suget (om man inte fuskar som jag gjort för då sitter man där med skägget i brevlådan och får vänja av igen )
    Ge löpningen en chans och ät som du vill om du tycker det funkar nu. Du kanske finner löpningen nöjesfull och ger andra effekter som en mer slimmad kropp? Allt behöver ju inte synas på vågen, kroppen formas även om. Gör det som känns bäst för stunden, nu. Känner du annorlunda om några veckor, månader, så år du tänka om då. Huvudsaken är att du är nöjd, mat ska inte bli något man är besatt av och ständigt tänker på.

Gott att Algot gillade majs! Alva lutade sig framåt för att suga i sig också. Alla är vi barn i början
  • helene306

Annamamma: Skönt att du har kommit till insikt! Igår kom jag till insikt: jag kan fanken inte äta godis! Jag fick sug efter helgens lördagspåse och igår föll jag för suget och mumsade i mig 2 kexchokla. Sen mådde jag skit. Nu har jag slängt allt godis som är kvar här hemma (inte makens Bilar ) för att jag inte ska lockas så nu blir det "avgiftning" för mig. Fanken att jag aldrig lär mig! Jag kunde lika gärna tagit ett par skivor ost så skulle suget varit borta men ... Dummössa!

Angående mat så tror jag man får öka på portionerna successivt. Jag tror det är svårt att helt bryta ett mål ersättning mot puré väldigt tvärt men allt är ju beroende på hur glad han är i puré. Å andra sidan märker man ju om han blir hungrig ganska snart. Jag kommer inte alls ihåg hur vi gjorde med David. Man glömmer fort!

• helene306

hipphipp: Skönt att det verkar ordna sig för dig! Härligt med en stor kille

Jag vill tipsa om den här tråden där det är mer aktivitet än vad det tyvärr är här numera ...  www.familjeliv.se/Forum-3-20/m53839343.html 

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-08-24 18:50:04 följande:
    Jag tycker de är tråkigt att de är dåligt liv i denna tråd...
    Jag har lite svårt att veta vad ja ska hamna i för tråd, då Algot är 6 mån. Han gör mig förvirrad med sin ålder iblandSkrattande
    Du hänger med oss aprillare Han var ju tänkt att komma då.
  • helene306

Eowyn: När jag var med Alva på 4 månaderskollen tog hon upp smakportioner. Alva är stor, då vägde hon 7990g och var 63 cm lång och sköterskan sa att de inte behöver äta på natten när de är 4 månader så hon tyckte jag kunde börja med gröt. Jag har testat gröt, hemmagjord, och det gick sådär så jag avvaktar. Jag kan bli lite irriterad att bvc går på om smakportioner när rekommendationen är helamning/ersättning i 6 månader.

Visar han intresse tycker jag absolut du kan börja testa! Det är ju då de är mottagliga och vill själva så kör på. Vad jag lärde mig efter David är att bvc får man lyssna på med ett halvt öra och göra det som känns bäst för en själv. Vad bvc säger är inte nödvändigtvis rätt alla gånger.

• helene306

Kokade nyss morot och mixade till puré, sen blev jag nyfiken och testade på fröken Det slank ner minsann Jag testar smakportioner när jag kommer ihåg, på fm eller em, innan eller mellan amning. Ja, när jag kommer ihåg

• helene306

Många sötnosar här i tråden Här är Alva på "promenad" med pappa.

RosaNapp: Jag hade tänkt enbart köra med hemmagjord gröt men i morse satt Alva och ryste och jag förstår henne. Det smakar ju blä så jag kapitulerar och ska köpa hem gröt nästa gång jag handlar
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-08-28 08:06:07 följande:
    Gullig tjej :)
    Så den hemmagjorda gröten funka ej?
    Nja, jag vet inte. Igår knep hon ihop ögonen och ryste, idag mumsade hon på så jag vet inte. Köpegröten är ju sötad och godare vilket inte hemmagjord havregrynsgröt är .
Svar på tråden Aprilmammor 2010