Aprilmammor 2010
Annamamma: Visst blir man sentimmental? Jag kommer spara det jag absolut vill spara. Sen lär jag dumpa allt till brorsan (om/när) han får barn. Nu skänker jag om jag ska slänga.
Annamamma: Visst blir man sentimmental? Jag kommer spara det jag absolut vill spara. Sen lär jag dumpa allt till brorsan (om/när) han får barn. Nu skänker jag om jag ska slänga.
miamie: Kul att höra ifrån dig men inte kul att läsa om förlossningsdepressionen! Är du "bra" från den nu?
Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.
Annamamma: Jasså, du smygläser
Jag hänger där, skitbra
Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem ![]()

madde: Jag har i ca 1 msk smör eller rapsolja till det jag mixar. Du ska absolut inte ha i margarin, solrosolja eller majsolja (fast det rekommenderas) inget av det är bra, innehåller bensin (margarin) och annat dåligt skit.
Annamamma: Krya på sig ill Algot!
miamie: Usch vad tufft du har haft det! Skönt att maken verkar inse allvaret i det hela! Du ska inte känna dig dum att du inte skrivit här, det är alltid kul att höra från alla och oavsett så är det skönt att skriva lite och få lite puff av alla andra. Man skriver när man vill även om det går några veckor därimellan
Det där med hushållsarbete känner jag igen. Jag har deppat ihop här hemma men maken fattar inte. Påpekar jag något så muttrar han "har du något mer att gnälla på?" Sen jag tjurade ihop har han dock gjort mer men fortfarande tar jag det mesta. Tyvärr.
Kram till dig!!
cillizan: Alva bajsar rinnande sen några dagar tillbaka och vi har ju misstänkt tänder på G men inget kikar upp i munnen. Men, hon bajsar inte 6-8 gånger/dag utan mer 2-3 gånger. Oftast blir det en REJÄL laddning och då är det bajs överallt! Lika kul varje gång
Fortsätt du att ge enligt bvc:s rekommendationer.
Annamamma: Svarade dig i andra tråden men huvudsaken är att febern går ner med febernedsättande. Ring och rådgör om du är osäker.
Annamamma: Härligt med fynd och till rabatt! Förra året köpte jag Superfit-skor till David och de var jag nöjda med. De kostade visserligen 700:- men med tanke på att de används varje dag så är de värda det.Jag tänker så här: varje sak ska kosta 10:- /användningstillfälle. Tvekar man kan man fundera på om man kommer använda klänningen för 599:- 60 gånger?
Träningskläder ... mina är uråldriga men äh, jag går ju inte på gym heller. Köpte ett par träningsbrallor från H&M sist och de används flitigt
hipphipp: Du får vara hur mycket ego du vill! Skönt ändå att du kommit igång med terapi men obbigt att behöva dra upp allting igen. Det kommer säkert bli tufft för dig men eftersom du mår dåligt nu är du i behov av att bearbeta dina förtryckta känslor så förhoppningsvis kommer du ut som en ny människa när allt är över. Många kramar till dig!