Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2010

Annamamma: Visst blir man sentimmental? Jag kommer spara det jag absolut vill spara. Sen lär jag dumpa allt till brorsan (om/när) han får barn. Nu skänker jag om jag ska slänga.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

miamie: Kul att höra ifrån dig men inte kul att läsa om förlossningsdepressionen! Är du "bra" från den nu?

• helene306

Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.

Annamamma: Jasså, du smygläser Jag hänger där, skitbra Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-12 10:08:22 följande:
    Ja, jag känner mig inte riktigt redo att skriva in mig i tråden än, HAHA!
    Men snart kanskeFlört
    De jag märker är att när jag tränar blir jag mkt hungrigare än om ja inte gör de. Inte innan passen , men när jag kommer hem. Då skulle ja behöva lite såna där grejer som är mättande men inte innehåller massa skit.
    Jag kan ju dock inte dricka kaffe mer än en skvätt på förmiddagen. Ja är så överkänslig mot koffein, plus att ja har problem med magen. Funkar de med kockosfett i te också? Klickar man bara i det så de smälter? Tar de någon smak?
    Jag dricker 1 kopp kaffe/dag. En halv kopp på fm och likadant på em. Kokosfett går jättebra att ha i te också. Det smälter men kan lägga sig som en hinna så man får röra om man vill att teet ska svalna lite. Jag öper det silvriga paketet i affären och det smakar ingenting.
  • helene306

madde: Jag har i ca 1 msk smör eller rapsolja till det jag mixar. Du ska absolut inte ha i margarin, solrosolja eller majsolja (fast det rekommenderas) inget av det är bra, innehåller bensin (margarin) och annat dåligt skit.

Annamamma: Krya på sig ill Algot!

• helene306

miamie: Usch vad tufft du har haft det! Skönt att maken verkar inse allvaret i det hela! Du ska inte känna dig dum att du inte skrivit här, det är alltid kul att höra från alla och oavsett så är det skönt att skriva lite och få lite puff av alla andra. Man skriver när man vill även om det går några veckor därimellan Det där med hushållsarbete känner jag igen. Jag har deppat ihop här hemma men maken fattar inte. Påpekar jag något så muttrar han "har du något mer att gnälla på?" Sen jag tjurade ihop har han dock gjort mer men fortfarande tar jag det mesta. Tyvärr.
    Kram till dig!!

• helene306

cillizan: Alva bajsar rinnande sen några dagar tillbaka och vi har ju misstänkt tänder på G men inget kikar upp i munnen. Men, hon bajsar inte 6-8 gånger/dag utan mer 2-3 gånger. Oftast blir det en REJÄL laddning och då är det bajs överallt! Lika kul varje gång Fortsätt du att ge enligt bvc:s rekommendationer.

Annamamma: Svarade dig i andra tråden men huvudsaken är att febern går ner med febernedsättande. Ring och rådgör om du är osäker.

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-09-14 13:12:42 följande:
    Hur länge kan de ha babyskyddet tro? Mina äldre grabbar hade nog till ca 9 mån tror jag.
    Eftersom Algot är ca 2 mån efter dom i växten så borde han ju kunna ha sin längre.
    Vore skönt o köpa en efter jul. då kanske de reas ut och just innan jul har man rätt mkt utgifter ändå...
    Med David bytte vi när han var 7 månader vet jag. Han hade väl kunnat sitta i babyskyddet lite längre men den var så tung och otymplig. Den bakåtvända stolen såg gigantisk ut när han satt i den men man vande sig fort Tippar på att det blir något snarlikt byte på Alva. Om jag orkar montera stolen dvs Huvudet ska ju inte sticka över kanten på skyddet iaf.

Krya på sig alla småsjuklingar! Och alla stora också!
  • helene306

Annamamma: Härligt med fynd och till rabatt! Förra året köpte jag Superfit-skor till David och de var jag nöjda med. De kostade visserligen 700:- men med tanke på att de används varje dag så är de värda det.Jag tänker så här: varje sak ska kosta 10:- /användningstillfälle. Tvekar man kan man fundera på om man kommer använda klänningen för 599:- 60 gånger? Träningskläder ... mina är uråldriga men äh, jag går ju inte på gym heller. Köpte ett par träningsbrallor från H&M sist och de används flitigt

hipphipp: Du får vara hur mycket ego du vill! Skönt ändå att du kommit igång med terapi men obbigt att behöva dra upp allting igen. Det kommer säkert bli tufft för dig men eftersom du mår dåligt nu är du i behov av att bearbeta dina förtryckta känslor så förhoppningsvis kommer du ut som en ny människa när allt är över. Många kramar till dig!

• helene306
    RosaNapp skrev 2010-09-16 15:38:26 följande:
    Er, som ju vände sig till mage när han var 2 månader, men snabbt lade ner det projektet, har sen en tid tillbaka kämpat med att få med ena armen när han ska vända på sig. Nu har han dock lyckats och rullar till mage hela tiden. Dock inte tillbaka. Men armen släppte idag.
    Märkligt att det kan bli så, egentligen!

Huvudvärk och ungar som  är helt uppåt väggarna- oväder på g?
    Skönt att det lossnade för honom

Huvudvärk här med men det kan förvisso mer bero på att det drog ut på tiden innan jag fick mat och jag har haft en dust med mamma ...
Svar på tråden Aprilmammor 2010